"אנחנו בגוגל רואים את מהפכת האינטרנט כמהפכה התעשייתית החמישית בעידן זה. כל אחת מהמהפכות הייתה מהירה יותר מפעם לפעם. ישנו שינוי בכל גישת הצרכנים בעקבות המהפכות האלו", כך אמר היום ניקש אורורה, סגן נשיא לענייני אירופה בגוגל, בדיון על התפתחות רשת האינטרנט בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".
"אנחנו כבר לא מדברים על האינטרנט שהכרנו לפני חמש או עשר שנים. אנחנו מדברים על רשת שמאפשרת קישור גדול בין מיליוני אנשים, שיכולים לשתף אחד את השני בהכל".
"בחברה הקודמת בה עבדתי, באמצע שנות ה-90, לא יכולנו לשלוח דואר אלקטרוני מחוץ לחברה. המהפכה אז הייתה ב-1998, כשהאפשרות הזאת נפתחה".
"גוגל ויאהו נולדו עם התרחבות הפס, כשהרעיון המקורי היה, כיצד נארגן את המידע באינטרנט. חשבנו, מה נוכל להציע ללקוחות שישמש אותם ברשת האינטרנט. באמזון חשבו על ספרים, באי.ביי חשבו על זירת מסחר אלקטרונית. נהגנו לנהל מסחר ולקנות ספרים עוד לפני האינטרנט, אבל היום אנחנו עושים את אותו דבר, רק באופן שונה".
"מה גורם לי להאמין שלא מדובר פה בבועת אינטרנט נוספת, שתהיה גדולה יותר מזאת של סוף שנות ה-90 של המאה הקודמת? האינטרנט פה והוא לא ילך לשום מקום. היום הנגישות קלה הרבה יותר מפעם. אם אני אבדוק לכמה אנשים יש פס רחב בבית, לרוב האנשים פה יש. כמה מהם יוכלו להתנתק מהאינטרנט בחייהם? סביר להניח שמעטים".
"הטכנולוגיה עצמה גם מתפתחת כל הזמן. בקרוב הנגנים שלכם יוכלו להכיל קטעי וידיאו של שנה שלמה. שנים אחר כך תוכלו להכיל כמות כמעט בלתי מוגבלת של מוזיקה. וגם העלויות הולכות וקטנות".
"מגמה נוספת שאנחנו רואים והיא מאוד מעניינת. לקטעי מוזיקה מקוריים של אומנים יש מאות כניסות ב-YouTube, אבל לקטעי וידיאו שמעלים הגולשים עם אותם שירים יש פי אלף יותר כניסות".
"שינוי נוסף, שעובד לטובתנו הוא שאנשים כבר לא שואלים את החברים שלהם מה כתובת האתר, אלא הולכים ומחפשים אותו בעצמם בגוגל, יאהו או כל מנוע חיפוש אחר. זה שינוי צרכני. בעבר לקוחות פחדו לתת את פרטי כרטיס האשראי שלהם באינטרנט מחשש לגניבת הזהות. היום האינטרנט מגלגל מחזור קרוב לזה של רשת וול מארט. אנשים הולכים לרשת כדי למצוא נוחות".