שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, פנה היום (א', 17.12.06) לח"כ משה כחלון, יו"ר ועדת כלכלה בכנסת, על-מנת שוועדת הכלכלה תאשר את הצו אשר קובע שיש להפחית את רמת הגופרית בבנזין 98 מ-50 מיליגרם גופרית לקילוגרם, ל-10 מיליגרם גופרית לקילוגרם.
הוראה זו הינה חלק מן המהלכים הננקטים בשנים האחרונות למעבר לשימוש במוצרי דלק "נקיים" לתחבורה, והיא תואמת את ההנחיות האירופיות לרמת הפליטות, המוגדרות במסמך הידוע בשם יורו-4 (תקן אירופי המגדיר ומגביל את כמות המזהמים הנפלטים מכלי רכב המונעים בדלקים שונים).
בקרוב צפוי השר בן-אליעזר לחתום על ביטול השימוש בדלק 96. כמו כן פועל מנהל הדלק במשרד התשתיות הלאומיות בשיתוף משרד האוצר במסגרת ועדת מיסוי ירוק לשילובם של דלקים ירוקים במשק האנרגיה.
בן-אליעזר מסר כי "מדינת ישראל מאמצת את התקנים האירופיים בכל הנוגע לפליטת מזהמים מרכבים, בכך מצטרפת מדינת ישראל למדינות הנאורות אשר איכות הסביבה ומניעת זיהום האוויר הינם חלק בלתי נפרד מסדר היום שלהן".