עאדל עבאס מכפר יאנוח איבד בחודש דצמבר 2005 את מכשיר הפלאפון שלו. עוד באותו יום הודיע על כך לחברת פלאפון וביקש לנתק את הקו לשיחות יוצאות ולהשאירו פתוח לשיחות נכנסות, "בתקווה שאצור קשר עם מוצא המכשיר ואקבל אותו בחזרה".
במהלך חודש יולי אשתקד הופתע עבאס לגלות שעליו לשלם עבור המכשיר האבוד 2,811 שקל בגין שיחות יוצאות.
בחודש אוקטובר אשתקד תבע עבאס את חברת פלאפון תקשורת בע"מ מגבעתיים, בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 5,000 שקל.
לטענתו, בפלאפון הסבירו שקו שפתוח רק לשיחות נכנסות, נפתח כעבור שלושה חודשים, אוטומאטית, גם לשיחות יוצאות ללא הודעה מוקדמת. "איך אפשר לנהוג במדיניות שכזאת שאין לה ביטוי בהסכם עליו חתמתי?".
עבאס התרעם שחויב, על לא עוול בכפו, בתשלום שיחות שלא ביצע והתעקש שלא ידע שהקו יחודש כעבור שלושה חודשים. "נציג פלאפון, לא עדכן אותי בשיחה עמו בדבר מדיניות החברה".
עבאס הזמין פירוט שיחות והוכיח לחברה שאין לו קשר אליהן ולא ביצע אותן - ללא הועיל. "חברת פלאפון אטמה את אוזניה ותחנוני לא הועילו".
בכתב ההגנה טענה חברת פלאפון שעבאס ביקש לנתק את הקו לשיחות יוצאות, "מבלי שציין דבר וחצי דבר לגבי אובדן המכשיר". לדבריה, נעתרה לבקשתו לא לפני שהבהירה שהקו יחובר אוטומאטית בתוך 3 חודשים אלא אם כן יבקש לחברו קודם לכן.
חברת פלאפון התעקשה שלא היה לה מושג שהמכשיר של עבאס אבד. "בקשה לניתוק קו לשיחות יוצאות נפוצה ויכולה לנבוע ממגוון סיבות כגון חיסכון בעלויות. "לא היתה סיבה לחשוד שהמכשיר אבד", הדגישה חברת פלאפון.
לדבריה, מדיניות החיבור האוטומאטי הוסברה מפורשות לעבאס במעמד הניתוק החלקי ואין לו אלא להלין על עצמו. "כאשר בקשת הניתוק נעוצה באובדן המכשיר או גניבתו, הקו אינו מחובר בחזרה אלא נחסם לצמיתות".
החברה הוסיפה שעבאס אשם כשלא יידע אותה, בחלוף שלושה חודשים, שאין לחבר את הקו לשיחות יוצאות. לדבריה, החיוב היה כדין ויש לדחות את התביעה.
בית המשפט ידון בתיק בחודש הבא.