אחות ורופא שיניים שהזמינו כרטיסי טיסה לנופש בקרואטיה נאלצו לבטל את חופשתם לאחר שהמשרד בשדה התעופה, בו אמורים היו להיות כרטיסי הטיסה היה סגור וכרטיסי הטיסה שנמסרו להם היו לכיוון אחד בלבד!!. בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה פסק (15.2.07), כי חברת "סביב העולם בע"מ" תפצה אותם על עוגמת הנפש שנגרמה להם.
ארנון אמיר ולוי דורית הזמינו ביום 27.9.06 מחברת "סביב העולם בע"מ" טיול נופש לדוברובניק-קרואטיה. הטיסה לחו"ל אמורה היתה להתבצע במוצאי יום כיפור. נציגת החברה הציעה מפאת קוצר הזמן, כי כרטיסי הטיסה ימתינו להם ביום הטיסה בסוכנות חברת לאופר הנמצאת בטרמינל בנתב"ג.
בתביעה שהגישו אמיר ולי נגד חברת "סביב העולם" הם מציינים שעם הגעתם לשדה התעופה נדהמו לגלות כי המשרד בו אמורים להיות הכרטיסים סגור.
בסופו של יום, לאחר שהופנו התובעים לדלפק הבידוק ולאחר שנוצר קשר בין מנהלת חברת לאופר בארץ הוחלט לאפשר לתובעים לעלות לטיסה. ואולם ניתנו להם כרטיסים רק בכיוון אחד!. נמסר להם כי את כרטיסי הטיסה חזרה מקרואטיה לישראל יקבלו רק ביום החזרה במשרדי קרואטיה ארליינס בדוברובניק.
אמיר ולוי, שניסו ליצור קשר עם משרדי חברת "סביב העולם" ללא הצלחה, החליטו שלא לקחת סיכונים מיותרים - לוותר על הטיסה ולבטל את חופשתם בחו"ל. התובעים אומנם קיבלו בחזרה את הסכום ששילמו בעבור כרטיסי הטיסה ואולם הם דרשו כי יפוצו על הנזק שנגרם להם.
לטענת נציגת הנתבעת רחל אשכנזי, התובעים לקחו על עצמם את הסיכון לתקלה כשהזמינו את הכרטיסים זמן קצר בטרם הטיסה. עוד טענה אשכנזי, כי התובעים הם שבחרו שלא לטוס למרות שהובטח להם כי כרטיסי החזרה לישראל ימתינו להם בשדה התעופה של קרואטיה, מכאן שהם האחראים לנזק שנגרם להם.
השופטת ניצה שרון דחתה את טענת "סביב לעולם" לפיה התובעים, שתיכננו את זמנם ונטלו חופשה ממקום עבודתם, לקחו על עצמם סיכון כאשר הזמינו את החופשה מספר ימים בטרם הטיסה. בית המשפט הדגיש כי חברות נסיעות וטיולים המפרסמות מבצעים ונופשונים למינהם במחירים מוזלים, ימים ספורים לפני הטיסות המיועדות מחויבות לקחת על עצמן את מלוא האחריות לספק ללקוחותיהם את המוצר אותו רכשו.
בית המשפט הדגיש, כי לא יעלה על הדעת שמי שרכש במלוא התמורה כרטיסי טיסה הלוך ושוב ליעד מסויים, יסתכן ויחשוש במהלך כל החופשה שמא כרטיסי הטיסה בחזרה לארץ לא ימצאו כפי שהובטח בדלפק הקבלה בשדה התעופה הקרואטי. מכאן שהחלטת התובעים שלא לטוס כשברשותם כרטיסי טיסה לכיוון אחד, נמצאה סבירה והגיונית.
לאחר שנקבע כי מלוא האחריות למתן השירות הראוי רובץ לפיתחה של הנתבעת נפסק, כי יש מקום לפצות את כל אחד מהתובעים בסך של 2,000 ש"ח וזאת בגין עוגמת הנפש, הפסד ימי עבודה, הוצאות נסיעה לנתב"ג וחניה ובסך של 215 ש"ח בגין אגרת בית משפט.