|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

הפרקליטות ערערה על שחרור רוצחי שקד שלחוב למעצר בית

פרקליטות המדינה הגישה ערר על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר את הנאשמים לחלופת מעצר מסוכנותם, לטענתה, לא פחתה הערבויות הכספיות מגוחכות בית המשפט העמיד את משפחות הנאשמים בפני דילמה בלתי אפשרית בית המשפט התבקש לבטל את החלטת בית המשפט המחוזי ולהורות על מעצרם עד תום ההליכים
20/02/2007  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: אסף דוד-מרגלית  |    |  תגובות
[צילום: AP]

שנתיים וחצי במעצר לפני שנגזר דינו
אסף דוד-מרגלית
בית המשפט העליון האריך בפעם העשירית מעצרו של חשוד שעדיין לא הסתיים משפטו * השופטת ארבל מתחה ביקורת על התביעה כיוון שהליכי המשפט זוחלים * רק היות שהחודש הרשיעו המחוזי בחלק מהמעשים, לא שוחרר
לרשימה המלאה

פרקליטות המדינה הגישה (20.2.07) לבית המשפט העליון ערר על החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע מיום 19.1.07 במסגרתה שוחררו מאיר בן אלברט ז'אנו וישראל בן סלומון גנון מבית המעצר לחלופת מעצר. בית המשפט התבקש לזמן את הצדדים לדיון בטרם יפקע הצו למעצרם של השנים, היינו, לפני צהריי יום ד', 21.2.07.

האישומים נגד ז'אנו וגנון

נגד שני הנאשמים הוגש כתב אישום לפיו הואשמו בשני מקרים. באירוע הראשון הואשמו כי עברו עבירות של קשירת קשר לפשע, ניסיון לרצח וחבלה חמורה בכוונה מחמירה. במסגרת האירוע השני, השנים הואשמו בביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, רצח בכוונה תחילה וחבלה חמורה בכוונה מחמירה.

על-פי האמור בכתב האישום השנים, ביחד עם נאשם השלישי, דוד צפיר, קשרו בשנת 2003 קשר להמית את שלום דומרני, על-רקע מאבקי כוח בין חבורות של עבריינים אשר נאבקו על השליטה על תחום גניבת חול באשקלון. על-פי הנטען, יצרו הנאשמים בפרשה זו קשר עם קבוצת עבריינים ממרכז הארץ, ותרו אחר הזדמנות להתנקש בדומרני. הזדמנות זו נקרתה לידיהם ביום 1.6.03, כאשר הקורבן היה אמור לצאת מביתו כדי להתייצב לדיון בבית המשפט.

על-פי הנטען, גנון ועבריין נוסף, סנקר ארבו לדומרני מול דלת מעלית. משזו נפתחה התברר שהיה בה אחר - שי בן-אמו. השנים ירו לעבר בן-אמו מאקדחים שהחזיקו בידיהם, ונמלטו. בעקבות כך נפצע בן-אמו קשה, ונדרש טיפול כירורגי כדי להציל את חייו.

באישום השני, שיוחס לז'אנו, גנון ולצפיר נטען, כי ביום 20.7.03 התקבל מידע לפיו נראה דומרני נוסע עם אחרים ברכב. בעקבות כך יצאו המשיבים ברכבם, וכאשר איתרו את הרכב בו היה אמור להימצא דומרני, ירה גנון לעברו צרור יריות מרובה. כתוצאה מכך מצאה את מותה נוסעת תמימה - שקד שלחוב ז"ל, וחברתה נפצעה, וכן נפצע נוסע נוסף.

לאחר שהוגש כתב האישום, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את השניים עד תום ההליכים נגדם. בבקשה נטען, כי בתיק די ראיות לכאורה ובהן הודעות שותף, מחקר תקשורת והאזנות סתר. עוד טענה הפרקליטות, כי לאור האופי האלים של העבירות המיוחסות לז'אנו ולגנון, ובהתחשב בעברם הפלילי, קיים חשש, כי אם ישוחררו ימשיכו לבצע עבירות ויסכנו את ביטחון הציבור.

ביום 8.11.04, הורה השופט ואגו, מבית המשפט המחוזי בבאר שבע על מעצרם של השנים וכן על מעצרו של דוד צפיר, בהסכמתם, עד תום ההליכים. לנאשמים נשמרה הזכות להגיש בקשה לעיון חוזר בלא להצביע על שינוי נסיבות.

מאז חודש נובמבר 2004 לא הסתיים הליך העמדתם לדין של השניים ומעצרם הוארך שמונה פעמים בבית המשפט העליון, בכל פעם ל-90 ימים. הסיבה לעיכוב בעריכת משפטם נעוצה בהלכת קינזי, אשר אינה מתירה לפרקליטות להעיד שותף לעבירה בטרם נגזר דינו, וזאת על-מנת שלא יהיה טעם לפגם בעדותו וחשד כי גזר דינו שלו עומד ביחס ישר לאפקטיביות עדותו כנגד שותפיו.

ביום 15.10.06 האריך בית המשפט את מעצרם של השנים בפעם השמינית.

ביום 24.1.07 הורה בית המשפט העליון, כי עקב התמשכות משפטם של המשיבים והעובדה שהטעם לכך הוא יומניהם העמוסים לעייפה של בתי המשפט, כי "הגיעה השעה להכריע את הכף לטובת זכותם לחירות על פני כל שיקול אחר". בצד האמור, עמד בית המשפט הנכבד על מסוכנותם הרבה של המשיבים ונמנע מלהורות על שחרורם הלכה למעשה.

אמנם החליט בית המשפט להאריך את מעצרם פעם נוספת למשך 90 ימים, אולם קבע כי תינתן להם האפשרות להביא חלופות מעצר ראויות שינטרלו את עילות המעצר המצטברות בעניינם.

ביהמ"ש העליון קורא לאיתור חלופת מעצר הולמת

בעקבות החלטת בית המשפט, ביום 19.2.07 הורה בית המשפט המחוזי על שחרור הנאשמים לחלופת מעצר בבית משפחתם, בערבותם ובאחריותם של בני המשפחה.

פרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד אורי כרמל ממונה (בפועל) על עניינים פליליים בפרקליטות המדינה, טוענת בערר שהגישה לבית המשפט העליון כי בית המשפט המחוזי העניק פרשנות שגויה להחלטת בית המשפט העליון בדבר מציאת חלופת המעצר לנאשמים.

הפרקליטות טוענת כי בית המשפט העליון הורה בהחלטתו לבית המשפט המחוזי לבחון אם החלופות שהונחו לפניו הן ראויות והולמות, ואם אומנם יש בהן כדי לנטרל את הסיכונים המצטברים, הן לחיי אדם והן לטוהר ההליך השיפוטי, הטמונים בשחרורם של המשיבים מן המעצר. לטענתה, אלמלא זו הייתה כוונתו, הרי היה זה בית המשפט העליון שמורה בעצמו על שחרור לחלופת מעצר ולא היה דורש את בחינתה ע"י שירות המבחן או קובע כי יש להציע לבית המשפט המחוזי "חלופות ראויות שינטרלו את אותה מסוכנות, כמו גם את הצורך למנוע מהם השפעה על עדים או הימלטות מאימת הדין."

התנגדותה של הפרקליטות מכוונת לדבריו של השופט ואגו שכתב בהחלטתו כי ""איני מפרש את המלאכה שהוטלה עלי כמשימה שיעודה למצוא חלופה אשר אוכל לאמר עליה שדי בה לנטרל באופן סביר מסוכנות הנשקפת משני משיבים".

לטענתה, במסגרת סמכותו, היה על בית המשפט המחוזי להתרשם מהנתונים שבאו בפניו וככל שמסקנתו היא כי החלופות במתכונתן, על-רקע האמור בתסקיר שירות המבחן, אינן מנטרלות את הסכנות - ולו באורח אופטימלי או סביר - לא היה בית המשפט המחוזי מחוייב - ואף לא היה רשאי - לשחרר את הנאשמים ולהטיל סיכונים בלתי מחושבים על הציבור.

טענות הפרקליטות בערר

הפרקליטות טענה בערר, כי בית המשפט המחוזי לא התייחס לעובדה ששירות המבחן ציין כי בעברו של ז'נו היתה בעיה של התמכרות לסמים וכי "מצבו מבחינה זו אינו ברור לנו היום." לדעתה, אין זה מתקבל על הדעת בתיק זה שלא לבחון את שאלת היזקקותו לסמים של נאשם, בפרט בעבירות מן הסוג המיוחס למשיב בתיק זה, על כל המשתמע מכך לגבי מידת היכולת לתת בו אמון בחלופת מעצר ולגבי עוצמתה של הסכנה ממנו, המועצמת בגין נתון זה. מעבר לכך, לדידה טעה בית המשפט המחוזי כאשר לא נתן משקל לכך ששירות המבחן התרשם "מדפוס של גוננות" המאפיין את הערבות המוצעות כמפקחות על המשיב, ואת דברי שירות המבחן לפיהם דפוס זה מקשה לצפות קשיים אפשריים במהלך הפיקוח הנדרש על המשיב.

אשר לגנון, טוענת הפרקליטות כי בית המשפט המחוזי טעה כאשר התעלם מהתרשמותו של שירות המבחן כי בצד רצונם הטבעי של בני המשפחה לסייע לגנון בשחרורו, לא עלה בידי שירות המבחן להתרשם "ממידת השפעתם (של בני המשפחה) על ישראל ויכולתם לרסן אותו". כמו כן, התעלם בית המשפט מהעובדה ששירות המבחן ציין כי בני משפחת גנון "אינם מסוגלים להתייחס לקשיים אפשריים במהלך הפיקוח."

תנאי חלופת המעצר

הפרקליטות טענה כי אף בלא קשר לעמדת שירות המבחן, על פני הדברים קבע בית המשפט בתיק זה ערבויות ותנאי חלופת מעצר "שגרתיים" שכלל אינם מביאים בחשבון את טיבם הבלתי שגרתי של הסיכונים הגלומים בנאשמים, שאת פניהם יש לקדם בחלופות המעצר ותנאי השחרור.

עמדת הפרקליטות הינה כי חלופת מעצר קונוונציונאלית לא תתאים בנסיבותיו החריגות של תיק זה. לדעתה מדובר במסוכנות יוצאת דופן, שמקורה במלחמת כנופיות, אשר המעורבים בה אינם מהססים לנסות להתנקש ביריביהם ברחובה של עיר, תוך סיכון - שהתממש - לחיי אנשים אחרים.

הפרקליטות רואה במעמד אותו הביא בית המשפט על בני משפחות הנאשמים, כבעייתיים, במלוא מובן הדברים. לדידה, משפחות הנאשמים עומדות בין הרצון לסייע ליקיריהן לבין הסכנה לאחריותם במקרה והנאשמים לא ישעו לפיקוחם.

הפרקליטות טוענת עוד כי הערבויות הכספיות שנקבעו אינן מביאות כלל בחשבון את טיב החשש להימלטות ואת השלכותיו על הנכונות להקריב סכומי כסף ניכרים ביותר כנגד הסיכון הטמון במאסר עולם חובה. אשר לאיזוק האלקטרוני, הפרקליטות טוענת כי "אזיקים אלקטרוניים, כמו גם מפקחים בשר ודם, אין די בהם כדי למנוע את הימלטות המשיבים אם וכאשר יחליטו לעשות כן, וכל שיש בהם הוא התראה (מאוחרת) על דבר הימלטותם".

הפרקליטות ביקשה בערר זה להביא את בית המשפט העליון לבטל את החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ולקבוע כי בהעדר חלופת מעצר ראויה המנטרלת את מסוכנותם של הנאשמים ואת החשש המובהק להימלטותם מאימת הדין, דינם להיעצר עד תום ההליכים נגדם.
ערר פרקליטות המדינה

תאריך:  20/02/2007   |   עודכן:  21/02/2007
אסף דוד-מרגלית
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות ערערה על שחרור רוצחי שקד שלחוב למעצר בית
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גב' אנרכיה
21/02/07 07:10
2
פלוני
21/02/07 08:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת אמריקן קונולי רכשה היום (ג', 20.2.07) מחברת "מגדלי עמק ברכה" מגרש בן 2.7 דונם ברחוב עמק ברכה, בת"א על גבול גבעתים. היא תשלם תמורתו 7.5 מיליון דולר. המגרש מיועד לבניית מגדל בן 19 קומות, ובו 56 דירות יוקרה. עיריית תל-אביב כבר אישרה את תכניות הבנייה, ואף הוציאה היתר בנייה, כך שהבנייה תוכל להתחיל תוך זמן קצר.
20/02/2007  |  אלעזר לוין  |   חדשות
הסכסוך בין המיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון לאיש העסקים שלמה בן צבי עולה מדרגה: אדלסון, באמצעות חברת ניוזקו שבשליטתו, מתכנן להקים עיתון מתחרה ל"ישראלי", תחת השם "ישראל היום". אדלסון, הזועם על החלטת בית המשפט להעביר לפי שעה את ניהולו של "ישראלי" לידי בן צבי, החליט ככל הנראה לנסות להביא לסגירת העיתון.
20/02/2007  |  רוני קורן-דינר  |   חדשות
המהנדס עמיקם אורן (59) מונה למנכ"ל החדש של חברת הבנייה אזורים, בשליטת שעיה בוימגלרין. הוא ייכנס לתפקידו ב-21 במרס. אורן יבוא במקומו של דוד לב. כיום מכהן אורן כמנכ"ל חברת ניהול הפרויקטים והייזום סי.פי.אם, ומחזיק ב-33% ממניותיה.
20/02/2007  |  אלעזר לוין  |   חדשות
על-רקע התחושה הגוברת במפלגת העבודה כי בסופו של דבר תחליט המפלגה לתמוך בשמעון פרס לנשיאות המדינה, שיגרה ח"כ קולט אביטל, שהודיעה על כוונתה להתמודד לנשיאות, מכתב ליו"ר המפלגה עמיר פרץ. במכתב היא דורשת להודיע על תמיכה בה כמועמדת מפלגת העבודה לנשיאות.
20/02/2007  |  מתי טוכפלד  |   חדשות
היום התקיים כנס מצויינות במחוז המרכז, הכנס נערך במעמד מפכ"ל המשטרה-משה קראדי, סגן המפכ"ל-ניצב בני קניאק, מפקד מחוז המרכז-ניצב דודי כהן, רב-ניצב (בדימ.) שלמה אהרונישקי, קציני ומפקדי מחוז מרכז.
20/02/2007  |  מוטי אקסמיט  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il