|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

חברי קדימה: "עומדים לצד אולמרט"

חברי סיעת קדימה עומדים מאחורי רה"מ, גם לאחר פרסום הדוח החלקי של ועדת וינוגרד ח"כ בן-ששון: "קדימה עומדת מאחורי רה"מ" מנגד, בסיעות האופוזיציה תוקפים בחריפות את הממשלה והעומד בראשה וקוראים לסוף כהונתה
30/04/2007  |     |   חדשות   |   ועדת וינוגרד (מלחמת לבנון)   |   תגובות
אולמרט. חברי סיעתו תומכים, עדיין [צילום: פלאש 90]

חסון. אל תתנו לנסראללה לנצח

פינס. מכתבי ההתפטרות היום

סער. הכישלון אינו יתום

אורלב. להתפטר בעקבות הכישלונות

ביילין. אין מקום לפרשנות

ברכה. יהירות ומיליטריזם

במערכת הפוליטית הגיבו היום (ב', 30.4.07) לפרסום הדוח החלקי של ועדת וינוגרד באופן הצפוי. בסיעות האופוזיציה המשיכו וקראו לראש הממשלה, אהוד אולמרט, להניח את המפתחות על השולחן ולהודיע על התפטרותו ומנגד, בקדימה, מזכירים לאותם חברי כנסת שהם תמכו גם כן במהלכי המלחמה אותה אישרה הממשלה.

סגן ראש הממשלה, השר אלי ישי (שס) אמר כי "חובה ליישם את מסקנות הדוח ככתבם תוך פרק זמן מוגדר, על כל המשתמע מכך. אויבנו מהחזית הצפונית והדרומית מחככים את ידיהם בהנאה למראה ההתכחשות הפנימית הזו". עוד אמר כי "אל לנו להפוך את הדוח לנקודת פתיחה למלחמה פנימית אלא כנקודת פתיחה למאבק של תקומה משותפת ומאוחדת עם כל החלקים בעם ישראל. מבט על חזית הדרום מראה כי ההערכות לבאות היא לא אופציה עתידית אלא צו חירום מיידי".

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה) טען כי "זה הזמן לקריאה וללימוד סבלניים של הדוח. היזהרו מפוליטיקאים חוטפי כותרות המסכנים את שלום הציבור וממשיכים לפגוע בחוסננו הלאומי".

לדבריו, "חברי קדימה עומדים לצד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ממשלתו ומפקדי צה"ל שפעלו מתוך אינטרס אחד והוא חשיבות ההגנה על המדינה ואזרחיה והחזרת הבנים הביתה. אני משוכנע שראש הממשלה יוכיח גם עתה עם מנהיגותו הבונה והכנה, מנהיגות לה אנו ראויים. הוא נאמן עלינו כמי שהסיק את הלקחים הדרושים".

ח"כ יואל חסון (קדימה) הסכים עם בן-ששון. לדבריו, "נסראללה לא הצליח לנצח את המלחמה, אל תתנו לנצח עכשיו. ראוי לקרוא את הדוח במקצועיות ולא להפוך אותו לכלי ניגוח פוליטי. על ראש הממשלה לבצע שינויים הכרחיים בהרכב הממשלה ברשותו ולהתחיל בתהליך של למידת הדוח, כלומר, הסקת מסקנות ויישום לקחים לקראת האתגרים הבאים".

גם ח"כ עמירה דותן (קדימה) תומכת בראש הממשלה. "על חברי מהאופוזיציה לזכור שהדוח מתייחס רק לחמשת ימי הלחימה הראשונים וכי הם תמכו במהלכי הלחימה אז באופן מוחלט", אמרה דותן.

לדבריה, "אני גאה בדמוקרטיה הישראלית שיכולה להוציא את האמת גם בשעה כואבת לכולנו. אני מצפה מתוך אינטרס מכולנו לתת דגש על הצדדים המערכתיים והארגוניים הדורשים תיקון ולא לתת דגש על הסקת מסקנות אישיות וכך אני מצפה גם מהכנסת ומהממשלה".

פינס: "אני קורא לציבור לצאת לרחובות"

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יורם מרציאנו (עבודה), ממשיך את עמדתם של חברי סיעת קדימה. לדבריו, "על מדינת ישראל ומנהיגי להפיק את הלקחים המבצעיים מדוח הוועדה בהדקם האפשרי. אל לנו להשתמש במסקנות הוועדה לצורך עריפת ראשים אלא להביט קדימה ולהיערך למערכה הבאה".

חברו לסיעה, ח"כ אופיר פינס (עבודה), אינו מסכים ונוקט בקו קיצוני הרבה יותר. לטענתו, "ועדת חקירה לא צריכה ולא מצופה ממנה לפטר את ראש הממשלה, אבל ראש הממשלה ושר הביטחון צריכים בעקבות הביקורת של הוועדה להגיש את מכתבי ההתפטרות שלהם עוד היום".

עוד אמר כי "כפי שהרמטכ"ל חלוץ הבין שהוא לא יכול לשקם את הצבא והתפטר, כך גם ראש הממשלה ושר הביטחון צריכים לפנות את מקומם ולאפשר למנהיגות ראויה שתזכה באמון הציבור לשקם את המערכות השלטוניות והביטחוניות. במידה וראש הממשלה ושר הביטחון לא יתפטרו הערב, אני קורא לציבור לצאת לרחובות ולדרוש מהם לעשות זאת".

ח"כ לבנת: "אולמרט איבד את אמון הציבור"

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, טען כי "הכישלון אינו יתום. המסקנה העולה מהדוח היא אחת: לפעולת ממשלת המחדל אין עוד תוקף מוסרי. עליה להחזיר את המנדט לעם".

חבר נוסף בסיעת הליכוד, ח"כ יובל שטייניץ, תקף אף הוא את הממשלה. "השורה התחתונה בדוח הביניים היא שבקיץ האחרון לא היתה לישראל הנהגה פוליטית ביטחונית אפקטיבית, בעת המלחמה. אין ולא יכולה להיות תקלה חמורה יותר במדינה דמוקרטית. אם נותרה בראש הממשלה ובשרים שמץ של פטריוטיות ותחושת אחריות כלפי מדינתנו הקטנה, עליהם להתפטר לאלתר ולהחזיר את המנדט לבוחר".

ח"כ סילבן שלום (ליכוד) אמר כי "הדוח הינו כתב אישום חמור ביותר נגד ראש הממשלה והממשלה כולה. על ההנהגה להחזיר את המפתחות וללכת לבחירות חדשות על-מנת להשיב את אמון הציבור". עוד אמר כי "הגיע הזמן לשים קץ למאבקי ההישרדות והמניפולציות הפוליטיות ואני אעשה כל שביכולתי על-מנת לקצר את ימיה של ממשלה זו".

ח"כ לימור לבנת (ליכוד), מסרה כי "אולמרט איבד מזמן את אמון הציבור וכעת לאחר שוועדת וינוגרד מצאה אותו אחראי מיניסטריאלית ואישית לכישלון המלחמה, נותר לו רק להתפטר ולהחזיר את המנדט לעם וללכת לבחירות חדשות".

ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד), אמר כי "עם כל מטח ההאשמות נגד ראש הממשלה ושר הביטחון, יש לדרוש את התפטרות הממשלה כולה ובמיוחד חברי הקבינט המדיני ביטחוני, דוגמת לבני, דיכטר, מופז ואחרים שאישרו תוכניות אותן לא ראו. אין ספק ממשלת אולמרט כולה אינה יכולה להמשיך לתפקד עוד".

ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) אמר כי "דוח הוועדה קובע באופן סופי ונחרץ שממשלת אולמרט – קדימה מסוכנת למדינת ישראל והמשך כהונתה תסב נזקים ביטחוניים ומדיניים אדירים. המשך ההיצמדות לכסא של שרי שס, ישראל ביתנו והעבודה הופכת אותם לשותפים מלאים לכישלון הממשלה והציבור יבוא איתם חשבון".

ח"כ אריאל: "המסקנות הן חד-משמעיות"

יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, טען כי "על ראש הממשלה להפסיק להתבצר בתפקידו". לדבריו, "אם ראש הממשלה לא התפטר בעקבות החקירות הפליליות נגדו, ועדת וינוגרד לא הותירה לו ברירה אלה להתפטר בעקבות הכישלונות והמחדלים שגרמו לאובדן חיי חיילים ואזרחים".

ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל), אמר כי "מסקנות וינוגרד הן חד-משמעיות. הממשלה רדודה, בינונית, לא מקצועית, פזיזה ומקבלת החלטות הרות גורל לכולנו בלי הבנה. למען שלומו ובטחונו של העם בישראל, עליה להתפטר".

ח"כ צבי הנדל (איחוד לאומי-מפד"ל) מסר כי "אם אלו המסקנות הגדולות מדוח וינוגרד אחרי בחינת שבוע המלחמה הראשון בלבד, אסור להמתין ולו רגע אחד נוסף. יש לפרק את הממשלה שכל חבריה ובראשם אולמרט היו שותפים לכישלון המחפיר. ישראל נתונה בסכנה גדולה כל עוד זו הממשלה וזה העומד בראשה".

ח"כ טיבי: "הכישלון הגדול הוא בעצם היציאה למלחמה"

כפי שבסיעות הימין לא חסכו בחיצי ביקורת מראש הממשלה ומחבריה, כך גם בסיעות השמאל לא חסכו בתחמושת. יו"ר מרצ-יחד, ח"כ יוסי ביילין, אמר כי "מסקנות ועדת וינוגרד אינן מותירות מקום לפרשנות. עמיר פרץ צריך להסיר מיידית את מועמדותו לראשות העבודה והממשלה ולאולמרט אסור להמתין להפגנות ולזעקות המשפחות השכולות. אם נותרה באולמרט טיפת אחריות לאומית, תרומתו היחידה למדינה ברגע זה תהיה התפטרותו".

יו"ר הסיעה, ח"כ זהבה גלאון מסרה כי "הוועדה היתה צריכה לומר ולא אמרה: אולמרט ופרץ לכו הביתה. אומנם הביקורת נוקבת והאמירות נגד ראש הממשלה ושר הביטחון חמורות וקשות, אך ברגע שאין מסקנות אופרטיביות ואין צו גירוש, אין תוקף מוסרי לאמירות הוועדה. אולמרט ופרץ צריכים ללכת הביתה ולא להסתפק בקבלת הדוח. מנהיגים מופקרים קלי דעת שהימרו על חיי חיילים ואזרחים, צריכים להיות ביחד עם חלוץ בחוץ".

ח"כ רן כהן (מרצ-יחד), טען כי "הדוח מצביע על כשל חד-משמעי של אולמרט ופרץ, בעקבותיו עליהם להתפטר או שהציבור יחרוץ את משפטם. האחריות לחיים שאבדו מוטלת על כל מי שלא התנגד למלחמה ועתה ברור כי אנו שהתנגדו מיומה הראשון, צדקנו".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי "הכישלון הגדול הוא בעצם היציאה למלחמה ולא בדרך ניהולה, כפי שאמרנו מיד עם פרוץ המשבר. שוב התברר כי ישראל היא צבא שיש לו מדינה ולא מדינה שיש לה צבא דבר אשר מהווה סכנה מוחשית למבנה הדמוקרטי של השלטון. ממשלת ישראל כשלה כישלון מוסרי ופוליטי והוכח כי עמדתנו המתנגדת למלחמה היא העמדה הנכונה".

ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) אמר כי "הדוח משקף את היהירות והמיליטריזם שמערכת השלטון בישראל סוגדת בפניהם. סיעת חד"ש היתה הראשונה שהתנגדה לאופציה הצבאית שהתבררה בסופו של דבר שהיתה הרת אסון לעם הלבנוני ולעם בישראל. זה הזמן שישראל צריכה לאמץ אופציית שלום על כל עמי האזור ובעיקר עם העם הפלשתיני כמוצא יחיד לפתרון כל הסכסוכים".

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי "הצרה של ממשלת אולמרט איננה עיוורון זמני בפתיחת המלחמה אלא עיוורון קבוע בהתעלמות מהאפשרויות להסדר מדיני. מלחמת לבנון הוכיחה את כשלון פוליטיקת החד-צדדיות של ברק ושרון וממחישה שהדרך היחידה היא במשא-ומתן אמיתי להסדר שלום כולל".

תאריך:  30/04/2007   |   עודכן:  30/04/2007
רונן ליבוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חברי קדימה: "עומדים לצד אולמרט"
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מושון
30/04/07 17:53
2
המפלגה הכי מושחתת
30/04/07 17:55
3
מיכל מירושלים
30/04/07 18:02
4
אמיר --- חיפה
30/04/07 18:13
5
צלם
30/04/07 18:14
 
אמא אחת
30/04/07 18:50
 
אנין הטעם
30/04/07 19:07
6
מור
30/04/07 18:47
7
מקור מהימן.
30/04/07 19:04
8
פרוקטולוג מומחה
30/04/07 19:28
9
טוהרת המידות
30/04/07 19:37
10
צבי טל
30/04/07 19:48
11
הצחקתם אותם
30/04/07 20:02
12
מיכל
30/04/07 20:08
13
מזרחן
30/04/07 21:12
14
אני75
30/04/07 22:32
15
אברהם בן דיש
30/04/07 22:48
פורום: ועדת וינוגרד (מלחמת לבנון) כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם חן, אשר שימש כסוכן ביטוח עצמאי בסוכנות הביטוח "צוקים", הורשע בעבירת זיוף ונשלח לרצות תקופת מאסר קצרה, שהומרה בעבודות שירות. ניסיונותיו להיחלץ מריצוי עונשו כשלו, לאחר שבית המשפט העליון דחה הבוקר (ב', 30.4.07) את ערעורו והשאיר את הרשעתו על כנה.
30/04/2007  |  עמי עצמון  |   חדשות
אולמרט, פרץ וחלוץ - כשלו". כך קובע אליהו וינוגרד, יו"ר ועדת וינוגרד, אשר בחנה את כשלי מלחמת לבנון השנייה. "אנו קובעים כי ההחלטות ודרך קבלתם לקו בכשלים רבים. אנחנו מטילים את האחריות העיקרית על ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שר הביטחון, עמיר פרץ והרמטכ"ל היוצא דן חלוץ. לשלושתם הייתה אחריות מכרעת בכשלים". כך אמר (יום ב') וינוגרד, בהצהרה שנתן בבנייני האומה שבירושלים.
30/04/2007  |  נ. יהב, א. שמידברג  |   חדשות
נשיא הבנק העולמי, פול וולפוביץ' ינסה להגן על תפקידו בקידום והעלאה בשכר של בת-זוגו, אשר מועסקת בבנק.
30/04/2007  |  הדר פרבר  |   חדשות
מלחמת בני אור בבני חושך מתוארת בסרטו התיעודי של סטיב אנדרסון, שעוסק במקורותיה ובמשמעויותיה של המילה האנגלית ששמו של הסרט מתהדר בה.
30/04/2007  |  אורי קליין  |   חדשות
תומכיה של שרת החוץ ציפי לבני בקדימה מבקשים למסור מסר מרגיע לראש הממשלה, אהוד אולמרט, ואומרים (יום ב', 30.4.07) כי "לבני לא מתכוונת לעשות פוטש לאולמרט".
30/04/2007  |  מתי טוכפלד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כאמור, ישראל נמצאת עתה במלחמה רב חזיתית. חיזבאללה בדרום לבנון - אומנם באיחור מבחינת תקוות חמאס - פתח את החזית הצפונית    סוריה הפכה קרש קפיצה לסוכנים אירניים חתרניים, ביו"ש ובבקעת ה...
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il