|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שלא ידעת על הדפסה על חולצות
קבוצת ירדן
ההיבטים המשפטיים של חוזה שכירות
העצרת הערב בכיכר רבין

רבבות הפגינו: אולמרט, תתפטר!

נציגי המשפחות השכולות, אנשי רוח ואמנים הופיעו בעצרת המחאה הקוראת להתפטרות הממשלה נוכח מסקנות דוח וינוגרד פוליטיקאים הגיעו, אך לא נאמו
03/05/2007  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ועדת וינוגרד (מלחמת לבנון)   |   תגובות
בימת העצרת

ההפגנה: "עד כאן!"

משה מוסקל. לא נרפה

עוזי דיין. אולמרט מערער את הדמוקרטיה

מאיר שלו. מקדישים מחשבה למעמד פוליטי

המרד נשבר - אולמרט קיבל תמיכת סיעת קדימה
רונן ליבוביץ
שר הבינוי והשיכון סבור כי על ראש הממשלה להישאר בתפקידו עד לתיקון הליקויים * "כל מי שירצה להתמודד על ראשות מפלגת קדימה יצטרך קודם כל להתמודד מולי", אמר שטרית * ח"כ אביגדור יצחקי התפטר מתפקיד יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת קדימה * תמיכה מקיר לקיר באולמרט
לרשימה המלאה

עידן יוסף, מתי טוכפלד
לבני מתקפלת ואינה מתפטרת; אולמרט שוקל למנות מ"מ אחר

רבבות מפגינים מילאו את כיכר רבין בתל אביב והפגינו בקריאה להתפטרות הממשלה. תחת הכותרת: "כישלונרים הביתה", התאספו כ-200-150 אלף בני אדם (על-פי הערכה בלתי רשמית של המשטרה) משמאל ומימין בעצרת חוצת מפלגות. ההמונים זרמו לכיוון הכיכר גם לאחר השעה היעודה. פקקים נוצרו באזור העצרת. ההמונים קראו, בין היתר: "אולמרט, התפטר!", ו"ממשלה ביזיון".

יושב-ראש תפנית ומארגן העצרת, עוזי דיין, אמר כי "ההמונים שנאספו בכיכר מעידים על הדמוקרטיה והיהדות, אולמרט מערער את הדמוקרטיה... בשם הדמוקרטיה והמוסר היהודי יש שעל האומה להתייצב בפני מנהיגיה ולומר להם: עד כאן!". הוא קרא לפוליטיקאים להפסיק את החשבונאות ואמר כי לא יסלחו להם אם לא יאמרו לאולמרט עד כאן.

משה מוסקל ששכל את בנו רפנאל במלחמה אמר כי בשם כל מאבדי האמון בממשלת אולמרט ההצהרה היא כי לא ירפו עד שהממשלה תלך הביתה. האב השכול דוד איינהורן אמר ש"זהו נגמר. ההחלטה נפלה. אולמרט צריך ללכת הביתה". הוא הקריא מכתב לבנו המנוח: "דע לך יהונתן, כי כל הקהל הזה בא לומר לרה"מ ולשר הביטחון. מלחמה זה לא אוניברסיטה, אין מועד ב'".

באירוע נאם הסופר מאיר שלו, שפנה מעל הבימה לראש הממשלה ואמר לו: "אמרת שאתה עובד אצלנו, אתה מפוטר". לפרץ אמר "נסראללה לא ישכח את השם שלך, גם אנחנו לא נשכח". לשניהם פנה ואמר: "נכשלתם, לכו הביתה. איננו מבקשים פיצויים, אפילו לא הכאה על חטא". לדבריו, הצליחו השניים לערער את האמון בפוליטיקה.

שלו סנט באולמרט ובפרץ, ובין היתר האשים אותם בחוסר שיקול דעת. "זינקתם בחדוות יהירות של טירונים למלחמה... נתפסתם עם המכנסיים למטה... גם כעת יותר משאתם מקדישים זמן ליציאה למלחמה - אתם מקדישים זמן ומחשבה לתכנון מעמדכם הפוליטי".

שלו העלה את נושא הסטודנטים, ואמר כי הציבור אינו מוכן לשלם את שכר הלימוד של אולמרט ופרץ אותו הוא משלם לא רק בכסף אא גם בסבל ובאובדן התקווה. שלו האשים את השניים בשחצנות ובבזבוז נורא של בין היתר אורך רוחו של העם וכוח ההרתעה של הצבא, וכן בבזבוז סיכויי החזרת השבויים ובריאותם של הפצועים.

שלו התריס כי כי "ככה זה כאשר הנהגה מושחתת ושרים נחקרים במשטרה". שלו לא היסס לתקוע טריז בקהל שהורכב משמאל וימין, ואמר כי בין יתר הדברים שהובילו למלחמה היה השמירה על מאחזים בלתי-חוקיים ושנות הכיבוש. על דברים אלו זכה לבוז גורף מצד כחצי מקהל הנוכחים. הוא ציין כי מי שלא יכול לצאת למלחמה אינו יכול גם לעשות שלום. שלו חתם את דבריו באומרו לאולמרט ולפרץ: "אתם לכו הביתה. שלום ולא להתראות".

פוליטיקאים באו אך לא נאמו

סירובם של המנהיגים, ובראשם ראש הממשלה אהוד אולמרט, ושר הביטחון עמיר פרץ, להתפטר נוכח ממצאי הביניים של דוח וינוגרד, הוא שהביא את ארגוני המחאה החוץ פרלמנטריים מימין ומשמאל להתאגד, ולהכין עצרת מחאה תחת הכותרת: "כישלונרים הביתה". הכוונה המקורית הייתה שלא למנוע מפוליטיקאים מלנאום. אולם כאשר התחוור שפוליטיקאים שינאמו עשויים לגרום למי ששייכים למחנה הנגדי שלא להופיע, לא הורשו פוליטיקאים לנאום, אך הוזמנו בחפץ לב להשתתף בהפגנה.

בהודעה שפרסם (ד', 2.5.07) מארגן האירוע, יושב-ראש תנועת תפנית אלוף (במיל.) עוזי דיין, נאמר כי "נוצרה הזדמנות יוצאת דופן להחזיר את הדמוקרטיה הישראלית אל מקומה הטבעי והוא כיכר העיר". דיין העריך כי "לכיכר רבין יגיעו אזרחים מכל קצות הקשת הפוליטית ומכל קצות הארץ. זה הזמן בו הציבור יאמר את דברו בקול חזק וברור וישלח את הכישלונרים הביתה".

אביב גפן, שי גבסו ונמרוד לב

ההפגנה החלה מעט אחרי השעה 19:00. את האירוע הנחתה האם השכולה אסנת וישינסקי, שבנה ליאור נהרג בפיצוץ נגמ"ש בציר פילדלפי במאי 2004, בעת ששירת כחייל ביחידת המנהרות של פיקוד דרום. אמנים נוספים שהוזמנו: אביב גפן, סבלימינל, גלעד שגב, שי גבסו ונמרוד לב. אמנים אלה התבקשו, בין השאר, לשיר שירים לזכרם של הנופלים במלחמת לבנון.

נציגי ארגוני חיילי המילואים והסטודנטים - רוני צווייגנבום, ויו"ר התאחדות הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, סרן במילואים יקיר שגב, ונציגת פורום המשפחות השכולות אריאלה גולדמן, אמו של נועם גולדמן שנהרג במלחמת לבנון, הוזמנו לנאום.

במרצ, צעירי המפד"ל, וצעירי הליכוד, פעלו להביא מפגינים להשתתף בעצרת המשותפת החוצה מפלגות פוליטיות. ארגונים נוספים שהודיעו על השתתפותם: תנועת אומ"ץ, ארגונים ירוקים, התנועה לאיכות השלטון, פורום המשפחות השכולות, ארגוני סטודנטים, ארגוני חיילי המילואים ועוד. אליהם הצטרפו סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב, שצעדו מהאוניברסיטה לכיכר רבין אליה יגיעו בסוף העצרת.

שיר מחאה חדש, לרגל העצרת

רעות חסון, בת 17, אחותו של גיא חסון ממושב נעמה, שנהרג במלחמת לבנון השנייה מפגיעת טיל חיזבאללה, ביצעה שיר חדש שנכתב לקראת עצרת המחאה. היא ביצעה את השיר בכיכר בדואט עם הזמר גלעד שגב ("עכשיו טוב").

השיר נכתב על-ידי משה קלוגהפט, מוסיקאי ממארגני העצרת המשמש כיועץ תקשורתי לפעילויות המחאה שנערכו מאז המלחמה בלבנון, וכתב בזמנו גם את השיר למען החטופים ("הפכתי שבוי") בביצוע נמרוד לב וקרנית גולדווסר. השיר הולחן על-ידי גיא כהן, קצין בחיל האוויר בשירות מילואים ומוסיקאי כיום.

"התקופה שעברה עלי מאז מותו של גיא היתה קשה וכואבת, השירה היא תמיד מהווה מפלט בשבילי", סיפרה רעות. "אני לא רוצה יותר שאחים במדינה הזאת יעברו את מה שאני עברתי. אני לא מבינה בפוליטיקה, אבל אני חושבת שאם אנשים שהם מבינים ומונו על-ידי הממשלה הגיעו למסקנות מסוימות, צריך לכבד אותם, כדי שיהיה פה מתישהו באמת יותר טוב".

מיקי ליבוביץ, ממארגני העצרת ומפיק השיר, אמר כי "השיר בא להביע את התחושה הבסיסית שמרגיש כל אדם שיושב בבית היום: יש תקווה, נתנו כל כך הרבה למדינה הזאת, מגיע לנו יותר טוב בחזרה. אנו מאמינים כי ראש הממשלה אינו חסר רגישות כפי שמצטייר בשנה האחרונה, וגם הוא מבין עמוק בפנים שמגיע לעם הזה יותר. אנו רק מקווים ששיר זה יהפוך להמנון שילווה אותו אל ביתו".

גלעד שגב אמר כי התרגש כשפנו אליו לבצע את השיר. "כאזרח וכאומן במדינת ישראל לא הייתי יכול לשתוק על המתרחש במדינה. אני מתרגש מאד לקחת חלק באירוע שאני רואה בו חשיבות עצומה לאופי הדמוקרטי של המדינה, ואני מקווה שכמוני יגיעו עוד עשרות אלפים". משה קלוגהפט, כותב השיר, אמר: "המטרה היתה ליצור המנון תקופה, שיר שיגרום לכל אדם בישראל לזכור כי מאחורי הפנים והשמות של הנופלים עומדים אמהות אבות אחים ואחיות, ואולי זה יהיה הדבר שיגרום לכולם לצאת מהבית ולבוא להזדהות עם כאבם ועם התפילה להפסקתו".

מגיע לנו יותר / מילים: משה קלוגהפט, לחן: גיא כהן

ואחרי שנדמו הדי התותחים
מגיע לנו יותר
ואם אבדו בחול טביעות רגלי הבנים
מגיע לנו יותר

אלף נחמות ולא תמו הדמעות
כי מגיע לנו יותר
שתיקה גדולה עטפה את כל הצעקות
היא רוצה להשתחרר

אז תן לי יד
נישבע לא לוותר
תן לי יד
אין לנו מקום אחר
אנחנו רוצים
הביתה
מגיע לנו יותר

אלפי שנות הסטוריה לוחשות
מגיע לכם יותר
הנה כתונת הפסים אז איפה הילדים
מגיע להם יותר

יש רגעים שמרגישים עמוק בפנים
יש רגעים הלב בוער
התפילה איבדה את דפי הסידור
ומחפשת פֵה להשתחרר

אז תן לי יד
נישבע לא לוותר
תן לי יד
אין לנו מקום אחר
אנחנו רוצים
הביתה
מגיע לנו יותר

בכירים: אולמרט אינו מתעלם מההפגנה

בעקבות ההפגנה בכיכר רבין אמרו גורמים בכירים בלשכתו של אולמרט כי הממשלה ובראשה אולמרט הם שטעו והם שיתקנו את הליקוים ויתחילו בשיפור צה"ל ושדרוגו. בלשכתו של אולמרט אמרו עוד כי יתוקנו הכשלים בקשר בין הדרג המדיני לבין מערכת הביטחון ובדרך קבלת ההחלטות.

הגורמים הבכירים אמרו כי אולמרט אינו מתעלם מההפגנה וכל מפגין שבא לכיכר הביע את דעתו באורח דמוקרטי ואין כלפיו שום טענה. עם זה ראש הממשלה סבור שאין זה נכון שמבחינת אחריותו הממלכתית להתפטר. אין לכך הצדקה והוא אינו מתכוון לעשות זאת. צוות ובראשו ליפקין-שחק יעסוק בתיקון הליקוים ואולמרט עצמו מתכוון להגביר את הביקורים במערכת הביטחון. יגובש תקציב רב-שנתי לביטחון וראש הממשלה גם יפעל לייצוב המערכת הפוליטית.

לעניינה של שרת החוץ לבני, אמרו בלשכת ראש הממשלה כי אולמרט אינו מתכוון לפעול נגדה, אך יהיה צורך ליישר קו בהקדם כדי שאפשר יהיה להמשיך ולעבוד ביחד.

היערכות המשטרה לעצרת בכיכר רבין

מרחב ירקון בפיקודו של תנ"צ חגי דותן נערך לאבטח את האירוע, לשמור על הסדר הציבורי ולהזרים את התנועה. מאות שוטרים, לוחמי משמר הגבול, חבלנים, פרשים, מתנדבי המשמר האזרחי, סדרנים ופקחים בסיוע מד"א וכיבוי אש ת"א, השתתפו באבטחת האירוע בכיכר רבין בת"א.

הסדרי התנועה באירוע:

החל מהשעה 18:30 נסגרו לתנועה הרחובות המקיפים את הכיכר כמפורט:

  • רחוב איבן גבירול בקטע שבין רחוב ארלוזורוב לשדרות שאול המלך.
  • רחוב בלוך בקטע שבין רחוב ארלוזורוב לכיכר רבין.
  • שדרות דוד המלך בקטע שבין רחוב ויצמן לכיכר רבין.
  • שדרות ח"ן בקטע שבין רחוב מאנה לכיכר רבין.
  • רחוב פרישמן בקטע שבין כיכר מסריק לרחוב איבן גבירול.
  • רחוב גורדון בקטע שבין רחוב שלמה המלך עד כיכר רבין.
  • שדרות בן-גוריון מרחוב שלמה המלך עד לכיכר רבין.
  • רחוב הדסה לכל אורכו.

המשטרה ביקשה להדגיש, כי צפוי עומס תנועה גדול במרכז תל אביב. הציבור התבקש לעשות שימוש בתחבורה הציבורית. לקהל שלא מגיע לאירוע, הומלץ להשתמש בצירים חלופיים. לתושבי יפו, בת ים וחולון מומלץ להשתמש בנתיבי איילון צפון.

תאריך:  03/05/2007   |   עודכן:  04/05/2007
עידן יוסף, מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רבבות הפגינו: אולמרט, תתפטר!
תגובות  [ 37 ] מוצגות   [ 36 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פשע מאורגן
3/05/07 04:27
2
טימטום גנטי!
3/05/07 04:34
3
לא ראויים
3/05/07 04:38
4
ממשלת הכשלון
3/05/07 04:48
5
איכפת לי
3/05/07 05:49
 
כל מילה בסלע
3/05/07 08:54
6
מושחתים נמאסתם
3/05/07 08:22
7
תמרה
3/05/07 08:29
8
יאיר.
3/05/07 08:36
9
קונספי-רציה
3/05/07 08:42
10
amirush
3/05/07 08:43
11
ירדנה
3/05/07 08:52
12
גורי גרוסמן
3/05/07 09:03
13
מיקי2
3/05/07 09:25
14
דברים בשם אומרם
3/05/07 10:49
15
כוח להמונים
3/05/07 10:50
 
אחת מהעם
4/05/07 07:55
16
תמרה
3/05/07 11:02
17
מאחד העם
3/05/07 16:46
18
א מ רול
3/05/07 21:20
19
יוסי הזועם
3/05/07 21:59
 
מיכאל ב
3/05/07 22:24
20
משה קרית שמונה
3/05/07 22:03
21
א..ל.. רמת-גן
3/05/07 22:23
22
אבא
3/05/07 22:32
23
s
3/05/07 23:56
 
ע.ב
4/05/07 01:38
 
אחת מהעם
4/05/07 07:47
24
kADIMA
4/05/07 00:24
25
קוסם
4/05/07 00:29
 
אחמד זיבי
4/05/07 01:38
26
פלוני ואלמוני
4/05/07 00:46
27
תמרה
4/05/07 07:21
28
דיד
4/05/07 08:19
29
מד' ליונה עיוורת
4/05/07 09:07
30
אלעד מלכוביץ'
5/05/07 00:14
פורום: ועדת וינוגרד (מלחמת לבנון) כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מילאן העפילה הערב (רביעי) לגמר ליגת האלופות אחרי שהביסה 0:3 את מנצ'סטר יונייטד לעיני 80,000 צופים בסן-סירו.
03/05/2007  |  מערכת ONE  |   חדשות
בית המשפט העליון דחה (ד', 2.5.07) את בקשתו של יוסף בן ברוך, מעצורי מחתרת בת עין, להגדלת גובה הפיצוי המגיע לו בגין מעצר ממושך.
02/05/2007  |  רותי אברהם  |   חדשות
ועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל החליטה בצעד יוצא דופן לסגור עד לסיום העונה את יציע ג' של מכבי חיפה.
02/05/2007  |  ONE  |   חדשות
יצרנית בגדים איטלקית – "MARO'S SPA", תבעה את רשת חנויות האופנה של המשביר בגןי חוב המסתכם במאות אלפי אירו. לטענתה הרשת הישראלית סרבה לשלם לה סך של 463,735 אירו, עבור פריטי לבוש שהועברו לידיה.
02/05/2007  |  עמי עצמון  |   חדשות
לשכת סוכני הביטוח ומכללת "עדיף" שוב מתנגשים, בפעם השנייה תוך חמישה חודשים. "עדיף" הזמינה מאות סוכנים ואנשי ביטוח ליום עיון ב-21 במאי בנושא אתגרי הענף לשנה הקרובה. לשכת הסוכנים הזמינה אותו ציבור ליום עיון על פוליסות ביטוח חיים, באותו תאריך ובאותן שעות.
02/05/2007  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ועדת וינוגרד (מלחמת לבנון)  /  מי ומי  
נסראללה: "וינוגרד הוא ההוכחה שניצחנו"  /  אריאל שמידברג, ניר יהב
"בכירי קדימה פוגעים בדמוקרטיה"  /  רונן ליבוביץ
"למי שאצה הדרך - לאט לכם"  /  מתי טוכפלד
שודדי המצודה מתבצרים במצדה   /  נרי אבנרי
להיזהר מפתרון השעיר לעזאזל  /  יוסף דוריאל
הקונספציה  /  קובי לירז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
על המילה "בוגד", שהושמעה בכיכרות בשלהי המאה הקודמת, נאמר בשעתו כי היא זו שהובילה לרצח יצחק רבין ז"ל    כינית יריב "בוגד", הסתת לרצח שלו    היום לאנשי השמאל, משסעי החברה, מותר להגיד ב...
בעז שפירא
בעז שפירא
בנימין נתניהו הוא עתיר ניסיון, אדם נבון ביותר, משכיל, בעל-רקע צבאי ובעל השקפה כלכלית אותה יישם כאן באופן שהפך את ישראל למדינה בעלת כלכלה חזקה ומשגשגת כפי שלא הייתה מעולם
חיים רמון
חיים רמון
עכשיו זה הזמן להפסיק עם האסטרטגיה של "כניסה-יציאה" שהמטכ"ל מציע, לזנוח את התוכנית של הרמטכ"ל לעבור ל"לשלב ג'", ולהורות לצבא לכבוש את הרצועה ולהקים בה ממשל צבאי זמני כדי להשיג את מט...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il