מספר כלי הרכב המנועיים הגיע ב-2006 לשני מיליון ו-176 אלף כלי רכב - עלייה של 3.2% לעומת שנת 2005. מתוך כלל כלי הרכב, היו כמיליון ו-685 אלף כלי רכב פרטיים, כ-354 אלף משאיות, כ-86 אלף אופנועים, כ-16,000 אוטובוסים זעירים, כ-12,500 אוטובוסים, כ-18,400 מוניות וכ-3,800 כלי רכב מיוחדים. כך דיווחה (יום א', 10.6.07) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על סמך עיבוד של קובץ הרכב שהתקבל מהאגף למערכות מידע במשרד התחבורה.
38% מכלי הרכב שנעים בישראל יוצרו ביפן (כגון: מזדה, סובארו, מיטסובישי, טויוטה, סוזוקי והונדה), השומרת על מקומה כארץ הייצור העיקרית. כמו כן, נמשכת העלייה בחלקה היחסי של קוריאה הדרומית (יצרנית המכוניות: יונדאי, דייהו, קאיה ושברולט). בשנת 2006 לראשונה היא מקדימה את צרפת ועולה למקום השני עם 10.7%. רק 0.1% מכלל כלי הרכב יוצרו בישראל.
במהלך שנת 2006 נוספו למצבת כלי הרכב כ-197 אלף כלי רכב, מהם כ-168 אלף כלי רכב חדשים (כ-68 אלף משנת ייצור 2006 וכ-100 אלף משנת ייצור 2007). בתקופה זו נגרעו מהמצבה כ-129 אלף כלי רכב, כך שהתוספת נטו למצבת כלי הרכב הסתכמה בכ-68 אלף כלי רכב.
הגיל הממוצע: 6.9 שנים
הגיל הממוצע של כלי הרכב המנועיים הגיע בסוף 2006 ל-6.9 שנים (6.7 בשנת 2005). מאז 1998, מסתמנת עלייה רציפה בגיל הממוצע של כלי הרכב מ-5.9 שנים בממוצע בשנת 1997 ל-6.9 ב-2006. בולטת במיוחד העלייה בגיל המשאיות מ-4.8 שנים בשנת 1997 ל-6.5 בשנת 2006, ובאוטובוסים זעירים מ-2.0 בשנת 1994 ל-7 ב-2006. כ-816 אלף (38%) מכלי הרכב הם כלי רכב חדשים עד 4 שנים (שנת ייצור 2002 ואילך), כ-670 אלף (31%) בני 5 עד 9 שנים ו-690 אלף (31%) בני 10 שנים ויותר.
המגמה של מעבר לשימוש ברכב המונע בסולר במקום בבנזין נמשכת. אחוז כלי הרכב הצורכים סולר מכלל מצבת כלי הרכב גדל פי 1.4 במהלך שבע השנים האחרונות. המגמה בולטת בעיקר במשאיות עד 4 טונות (משקל כולל). אחוז כלי הרכב הפרטיים הצורכים סולר גדל פי 2.4 בתקופה הנ"ל, אך עדיין מספרם מגיע לכ-44,000 כלי רכב בלבד המהווים כ-2.6% מסך כל כלי הרכב הפרטיים. בשנת 2006 כ-2,800 כלי רכב הונעו באמצעות גז מתוכם כ-2,100 כלי רכב פרטיים.
זיהום אוויר מתחבורה
כ-97% מפליטות פחמן חד-חמצני וכ-30% מפליטות תחמוצות חנקן משריפת דלקים, הינם מכלי רכב. אותן פליטות ירדו בשנים האחרונות כתוצאה משימוש בממיר קטליטי ובשיפורים טכנולוגים במנועי כלי הרכב. יצוין כי השימוש הגובר בסולר במקום בנזין, מעלה את שיעורי הפליטה של תחמוצת חנקן וחלקיקים.
כלל הנתונים יראו אור בקרוב בפרסום "כלי רכב מנועיים, מצבה ליום 31.12.2006" בהוצאת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.