46% מקרב הצרכנים שירכשו מוצרי תיירות של "הרגע האחרון" לחופשתם בקיץ 2007, יחפשו את המידע באינטרנט, בעוד שאת הרכישה עצמה, 80% מהם יבצעו אצל סוכני הנסיעות. כך עולה (א', 17.6.07) מסקר שערכה התאחדות סוכני הנסיעות.
הנתונים מלמדים שהאינטרנט מהווה את המקור העיקרי לחיפוש מידע על מוצרי תיירות של ה"רגע האחרון" לחו"ל. בקרב אלו שמתכוונים לצאת לחו"ל, כאמור, 46% ציינו שהם מחפשים מידע באינטרנט על מוצר ה"רגע האחרון", ורק 13% מחפשים אותו בעיתונים.
קובי קרני, יו"ר ההתאחדות, מסר כי "נתון זה אינו מפתיע שכן האינטרנט הפך להיות בשנים האחרונות מקור זמין, יעיל ומרכזי לאיסוף מידע קודם לגיבוש ההחלטה לגבי החופשה, וזאת קודם לפנייה לסוכן הנסיעות לצורך ביצוע ההזמנה". בהתאם למגמה זו, הוסיף קרני, "שודרגו ושופרו אתרי האינטרנט של סוכני הנסיעות כך שלציבור מוצע כיום מגוון גדול של אתרי אינטרנט משופרים המציגים היצע גדול ומגוון במיוחד של מוצרים שמאפשרים לקהלים שונים לבדוק את האופציות לחופשה.
בסקר נבדק גם אופן ביצוע ההזמנה של "הרגע האחרון", ממנו עולים הנתונים הבאים:
- 56% מהמתכוונים לרכוש מוצרי הרגע האחרון פונים לסוכנות הנסיעות (הגעה פיזית או בטלפון).
- 24% רוכשים את המוצרים באתר האינטרנט של סוכנות הנסיעות.
- 7% רוכשים את המוצרים באתרי אינטרנט אחרים.
- 6% רוכשים את המוצרים באופן אחר.
קרני מסר כי "עובדה ש-80% מקרב הציבור הרוכש מוצרי "הרגע האחרון" עושה זאת אצל סוכני הנסיעות אינה מפתיעה". ממצא זה, הוסיף קרני, "מצטרף לממצאים מסקרים קודמים שבוצעו על-ידי ההתאחדות מהם עולה שציבור הצרכנים בישראל, לפחות בכל הקשור במוצרי תיירות, מעדיף לבצע את ההזמנה אצל סוכני הנסיעות - אם באמצעות הטלפון, הגעה לסוכנות או אתר האינטרנט של הסוכן".
התוצאות עלו מסקר דעת קהל טלפוני שבוצע על-ידי מכון סמית ב-15-18 במאי 2007 בקרב 500 אנשים כמדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל (טעות הדגימה - 4.5%).