הנהלת מרצדס הכריזה בסוף השבוע בשטוטגרט, כי היא מרחיבה את צי הרכב הממוגן שלה גם לדגמים הפופולאריים של סידרת E החדשה.
כבר דיגמי 2002 של E 320 וכן E 500, יוצעו כשהן ממוגנות - באופן שהוצע קודם לכן רק בסידרת S - בה המכוניות גדולות ויקרות יותר.
מיגונם של מרכבי המכוניות החדשים, אושרו על-ידי מכוני בדיקה בלתי תלויים, וזכו לתקן 4B האירופי. עתה מוצעות המכוניות על-ידי מרצדס לשיווק ברחבי העולם.
במרצדס מתגאים על שהמיגון נעשה כחלק מהליך הייצור הרגיל של מפעלי החברה. כתוצאה מכך ניראות המכוניות הממוגנות כזהות כמעט לחלוטין לדגמים הרגילים, דבר המוסיף לבטחונם של הנוסעים.
באחרונה נדון מיגונם של הגי'פים מסוג האמר אשר בשרות צה"ל: מנכ"ל מפעלי רכב נצרת, יוני שיינין, הסביר השבוע למחלקה ראשונה כי למפעלי AM ג'נראל המייצרים את ההאמר בארה"ב, אין יתרון כלפיו של מיגון במקור, שכן גם הם, כמותו, מקבלים את המיגון ממפעלים אחרים. במקרה של מרצדס מוטמנים לוחות המיגון בהליך הייצור השוטף, וכך נמנעות תקלות חשמליות העלולות להסתמן למשל במערכות ההפעלה של החלונות – העשויים פוליקרבונט שקוף וחסין ירי.
בצמיגי המרצדס E הממוגנת החדשה, במידות - 245/45 R 17, הותקנה מערכת run-flat – בדומה לג'יפים הצהלי"ם הנאבקים בנינגו'ת של ילדי האינתיפאדה. מערכת זו נפוצה עתה באירופה מטעמים אזרחיים לחלוטין של חסכון במשקל הרכב, מה שגרם לצרות לא מועטות בייבוא הסמארט הקטנה של מרצדס. לצמיגים גם מערכת ניטור אוטונומית של לחץ האוויר, אשר עומדת להכנס כציוד חובה סטנדטי, בתקופה הקרובה.
לשמירה על פרטיות הנוסעים, מוצע וילון גלילה חשמלי לחלונות האחוריים. אביזר חדשני זה עבור מרצדס, הינו מזזה תקופה ארוכה ציוד חובה בשרות משתמשיו המצטנעים של צי הרכב הישראלי הממשלתי. חידוש של ממש הינו מערכת שיכוך הזעזועים מסוג AIRMATIC, המוצע כסטנדרט בגירסת ה-E 500 V8.
בעוד שהמרכב הממוגן של סידרת E מציע בטחון פאסיבי, הרי שדגמי 2003 של 55E מייצור סדנת AMG, מציע ביטחון אקטיבי משופר. בדרכים אין כמעט סיכון ממנו לא תוכל להמלט המכונית המצויידת במנוע 8-V המפיק לא פחות מ-469 כוחות סוס.
12,000 מכונית מהמרכב הקודם נמכרו עד כה, והפכו את ה-55E לדגם הנפוץ ביותר שמכרה AMG מאז ומעולם. עתה מתוכנן לייצר כ-800 עד 1,200 מכוניות מדי שנה.
זינוק בן 4.5 שניות מ-0 למאה קמ"ש, מציב אתגר נכבד ל-ב.מ.וו מדגם 5M. שימוש נירחב באלומיניום נעשה במכונית החדשה, בלא להגרר לקצוניות של האאודי החדשה מדגם 8A או ליגואר אשר חשפו עתה בפריז מכוניות כל אלומיניום בוהקות.
ובינתיים, בישראל ממתינים נהגי המוניות להגעת דיגמי הדיזל החדשים של סידרת E, עליהם יפורט בכתבה נפרדת.