שר התחבורה ד"ר אפרים סנה, הודיע היום (יום ג', 12.6.01) כי החלופה אותה הוא מעדיף לחידוש קו הרכבת מתל אביב לירושלים, היא רכבת מהירה שתעבור דרך נמל התעופה בן-גוריון ומודיעין.
מדובר בסלילת קו רכבת באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נמל התעופה בן-גוריון והעיר מודיעין ויגיע עד הכניסה לירושלים. החלופה כוללת מסילה כפולה חדשה לאורך 40 קילומטרים מתחנת נמל התעופה בן-גוריון לירושלים. זמן הנסיעה המשוער מירושלים לתל אביב יהיה 28 דקות בלבד, כשלכל כיוון יצאו 4 רכבות בשעה, במהירות מקסימאלית של 160 קמ"ש.
הרכבת החדשה תעבוד בתחנות ביניים: השלום, ההגנה, נתב"ג, מודיעין וירושלים, כאשר חלק מהמסלול יעבור כ-70 מטר מתחת לפני האדמה. עלות הקמת הקו החדש נאמדת בכ-2.5 מיליארד ש"ח. הרכבת צפויה להסיע כשישה מיליון נוסעים בשנה.
השר סנה העריך כי ידרשו 8 עד 10 שנים עד להקמת הקו החדש, ובינתיים יערכו עבודות לשידרוג הקו הקיים כדי לאפשר את הפעלת הקו לירושלים כבר בתוך שנה וחצי.