|
קניון עזריאלי בתל-אביב [צילום: אתר קניוני עזריאלי]
|
|
|
|
|
חולון. גדל הכי הרבה בשנה החולפת
|
|
|
|
מלחה, ירושלים. יד על הדופק
|
|
|
|
|
קבוצת קניוני עזריאלי מסכמת את פעילותה העסקית לשנת 2007, ממנה עולה כי פידיון קניוני הקבוצה חצה את רף 4 מיליארד שקל, גידול של כ-8% בהשוואה לשנה הקודמת.
במהלך שנת 2007 ביקרו בשבעת קניוני הקבוצה בממוצע כ-130 אלף מבקרים ביום, עלייה של 10% לעומת 2006. הרשת הפעילה ברחבי הרשת חנויות העונות על צרכי השופינג הבסיסיים: כולל ביגוד, אוכל, מוזיקה וספרים.
הגידול הגדול ביותר בקניוני הקבוצה נרשם בקניון איילון, עם עלייה של 10% המיוחסת למיתחם בתי הקולנוע החדש ומתחם המזון המהיר הצמוד אליו. קניון נוסף של הקבוצה שרשם עלייה ניכרת הוא קניון חולון, שגדל בשיעור של 8%.
הרשת המובילה בהכנסות בקבוצת קניוני עזריאלי היא ממדינה זרה - פול אנד בר, הכוללת 8 חנויות, והרשת שביצעה את השיפור הגדול ביותר בפידיון היא רשת ההלבשה היינס.
במהלך 2008 צפוי להיפתח קניון עזריאלי במודיעין, שיתפרס על כ-22,000 מ"ר של שטח מסחרי - שמתוכם יוקצו כ-3,000 מ"ר לחנויות מזון, לכ-130 חנויות אחרות, לשישה בתי קולנוע ולאולם מופעים שיכלול כ-400 מקומות ישיבה.
בישראל פועלים כ-30 קניונים גדולים, עם היקף מכירות של כ-20 מיליארד שקל בשנה, וקבוצת קניוני עזריאלי מהווה כ-23% ממנו. חמישה מביניהם מדורגים בין עשרת הקניונים החזקים בישראל, ופועלים בהם כ-1,000 בתי עסק.
מנכ"ל הקבוצה, פאר נדיר, אומר כי "הצמיחה היא תוצאה ישירה של יישום מדיניות ניהולית של יד על הדופק והתאמת המגמות הצרכניות ויישומן בקניונים". הקבוצה מיתגה השנה את כל קניוניה תחת השם עזריאלי.