|
יוצא: ג'מבו 200 [צילומים: רונן אקשטיין]
|
|
|
|
|
מתבסס: בואינג 400-747
|
|
|
|
|
חברת אל-על מתכננת להפסיק להפעיל את מטוסיה הישנים ביותר מדגם בואינג-747 ג'מבו. כך נודע ל-Nfc. ארבעת המטוסים האלה, מהדגם בואינג 200-747 שעדיין נמצא בשירות במעט חברות תעופה מתקדמות, ביצעו בעבר טיסות נוסעים בשירותה - אך בהמשך הוסבו לגרסת מטענים ושולבו ברשת המטען העולמית. במהלך השנים עלו הוצאות התיפעול והתחזוקה שלהם עקב התיישנותם, וירדה משמעותית כדאיות ההפעלה שלהם.
עתה עומדת אל-על להתחיל בתהליך ההינתקות ממטוסי הג'מבו 200 האלה - לאחר שמטוסי הג'מבו מהדגם בואינג 100-747 כבר נמכרו או פורקו בסוף העשור הקודם. בעלי החברה, דדי בורוביץ, מסר ל-Nfc כי אחת מהאפשרויות העומדות על הפרק ונבחנות היא למכור או להחכיר את המטוסים המיושנים בחו"ל, ואז לקחת כמה מטוסי בואינג 400-747, הדגם החדיש והאחרון ממשפחת מטוסי הג'מבו - ולהסב אותם לגרסת מטענים. המהלך הזה יהיה זול משמעותית מרכישת מטוסי בואינג 400-747 חדשים למטענים.
בורוביץ עוסק בתחום מימון מטוסים כבר מתקופתו כבעלי ארקיע, שלה צי ליסינג גדול המהווה את אחד ממוקדי הרווח של החברה. "ברור לנו כי אל-על עומדת לעלות למטוסי מטען מדגם 400-747", אמר בורוביץ (העשוי להיות מאמצע השנה בעל השליטה המרכזי באל-על - אם יממש את הצעת אחיו איזי לרכוש את כל מניותיו - ד.מ.), "ואחת מהאפשרויות היא להסב חלק ממטוסי ה-400 שרכשנו באחרונה לגרסת מטען. ייתכן כי התהליך יתחיל כבר בתקופה הקרובה".
איזי בורוביץ, המכהן כיו"ר דירקטוריון אל-על, מעריך כי מטוסי הבואינג 200-747 יוכלו להמשיך לטוס בשורות החברה אפילו בשנתיים הבאות, אולם אישר כי קיימת כוונה להוציאם מהשירות בצי. "באל-על בהחלט שואלים 'המטען לאן'", אמר בורוביץ. דובר אל-על מסר בתגובה לידיעה כי "החברה בוחנת את מבנה צי המטוסים לאורך זמן. בשנתיים הקרובות ימשיכו מטוסי הבואינג 200-747 לעבוד בשירות החברה, ובעתיד היא תבחן את המשך פעילותם ואפשרות החלפתם במטוסי 400-747".