חברת קויל (נהגית כ'קול'- cuil) תשיק הערב (יום ב', 28.7.08) מנוע חיפוש חדש בעל 120 מילארד דפים ותהפוך אותו למנוע החיפוש הגדול ביותר ברשת. את פרויקט מנוע החיפוש הענק השיקו טום קוסטלו (המנכ"ל), ואנה פטרסון (סגנית נשיא מחלקת הנדסה) וראסל פאוור - עובדי גוגל לשעבר. החברה החדשה הייתה נתונה תחת ספקולציות רבות בשנים האחרונות.
סודה של קויל הוא האופן שבו היא עורכת את מידע האינטרנט והאופן שבו היא מטפלת בשאילתות של מבקרים. חברת קויל השקיעה מאמצים רבים להוזיל טכנולוגיות יקרות במיוחד. בגוגל, למשל משקיעים מיליארד דולר בשנה על פיתוח תשתיות. קויל טוענת כי יש לה תוצאות חיפוש טובות יותר מאשר לגוגל. בקויל לא משתמשים בקיטלוג פשוט של מילות מפתח ומעלים את האתרים הנבחרים על-פי סדר חשיבותם, אלא המנוע מתאמץ להבין את הקישור בין המילים ולהחזיר תוצאות רלוונטיות יותר. הגישה היא סמנטית.
קויל עורכת ניסויים בסוג חדש של ממשק. התוצאות יהיו מסודרות בשלושה טורים ויכילו תמונה וסיכום נרחב יותר מאשר מספקים אתרי חיפוש אחרים. בנוסף לחיפוש מתקדם בתוך הקטגוריה, קויל תמליץ על חיפושים נוספים באמצעות תגיות חיפוש שיופיעו מעל התוצאות. חיפוש של ניו-יורק למשל, יציע גם את הניו-יורק טיימס, את העיר ואת הניו-יורק יאנקיז.