|
|
ומזון בריאות [צילומים: אתר פרוטרום]
|
|
|
|
|
הרווח הנקי של חברת פרוטרום ברבעון השני של 2008 הכפיל את עצמו והגיע לשיא של 12 מיליון דולר, תוך גידול של 104.3% לעומת רווח של 5.9 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. שיעור הרווח הנקי מתוך המאזן רשם שיפור ל-9.1% לעומת 6.4% ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של 2008 רשמה פרוטרום רווח נקי של 21.7 מיליון דולר לעומת כ-13.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה - גידול של 60.9%. שיעור הרווח הנקי הגיע במחצית הראשונה ל-8.5% לעומת 7.8% במחצית המקבילה ב-2007.
הרווח למניה הכפיל עצמו ועלה ברבעון השני ל-0.21 דולר לעומת 0.10 דולר למניה ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה הגיע הרווח למניה ל-0.38 דולר לעומת 0.23 דולר במחצית הראשונה של 2007, עלייה של 65.2%. אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, אומר כי "התוצאות משקפות את המשך המימוש המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה הרווחית והמהירה: גידול ניכר במכירות, גידול פנימי מואץ בפעילויות הליבה בקצב גבוה מצמיחת התעשיה, ומתרומת שבע הרכישות האסטרטגיות שביצענו ב-2007, שמוזגו בהצלחה עם פעילותנו הגלובאלית. תרמו גם הפעולות להתאמת מחירי המכירה של מוצרינו לעליית מחירי חומרי הגלם המשמשים בייצור".
פרוטרום היא יצרנית של תמציות טעם וחומרי גלם ייחודיים, ולדבריה היא השביעית בין החברות הגדולות והמובילות בעולם בתחום. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח משמעותיים בשלוש יבשות, והיא משווקת את תוצרתה בחמש יבשות ל-10,000 לקוחות. מוצריה מיועדים לתעשיות המזון והמשקאות, תמציות טעם וריח, תרופות, צמחי מרפא, מזון בריאות, תוספי מזון וקוסמטיקה.