רשתות עיתונים בבריטניה דיווחו (יום ד', 27.8.08) על שינויים לרעה בעסקיהן. רשת העיתונים והתקשורת אינדיפנדנט ניוז אנד מידיה, המוציאה לאור את העיתונים "אינידיפנדנט" ו"אייריש אינידיפנדנט", ועיתונים נוספים בדרום אפריקה, באוסטרליה ובאסיה, בעיקר בהודו, דיווחה על ירידה של 6.3% ברווח למניה, לאחר דילול, במחצית הראשונה של 2008. עם זאת, היו תוצאותיה העסקיות של החברה טובות יותר מאלה של רשתות בריטיות אחרות, בזכות הפיזור הגיאוגרפי שלה.
רשת העיתונים הרגיונליים והמקומונים ג'ונסטון פרס, דיווחה על ירידה של 10% בהכנסות ממודעות. לעומת זאת, גדלה מכירת המודעות של אינידיפנדנט במחצית הראשונה של השנה ב-2.8%. סך הכנסות החברה ירד בתקופה זו ב-3.7%, ל-780.4 מיליון אירו (623 מיליון ליש"ט), אך לטענתה הירידה נובעת בעיקר משינויי שער החליפין.
רשת העיתונים טריניטי מירור, המוציאה לאור בין היתר את הצהובון הפופולרי דיילי מירור, וכן מספר רב של עיתונים רגיונליים, עדיין לא דיווחה על תוצאותיה העסקיות, אך בחודש שעבר מסרה כי מכירות המודעות שלה ירדו במחצית הראשונה של 2008 ב-6%, ובחודש יולי ב-15%.
אינידיפנדנט ניוז טוענת כי ביצועיה העסקיים היו טובים בשוק הסובל מלחצים כלכליים קשים וצמצום ברכישת בהכנסות ממודעות. אם יימשכו מגמות הפרסום של המחצית הראשונה של השנה, אינדיפנדנט ניוז מאמינה כי בכל השנה תהיה רווחית, אמר מנכ"ל החברה אנתוני או'ריילי.
אנו ממשיכים להאמין שהגיוון הגלובלי של רווחי החברה וחשיפתה לשוקי המשקים הצומחים, כגון הודו ואינדונזיה, ימתנו את השפעת הירידה בשווקים הבשלים יותר, הוסיף או'ריילי.
הביצוע הטוב ביותר של החברה היה בדרום אפריקה. הכנסות החברה מהמכירות במדינה זו ירדו ב-7.7%, אך הרווח התפעולי גדל ב-31.5%.
ירידה במודעות דרושים, דירות ורכב
רשת ג'ונסטון דיווחה כי המכירות שלה במחצית הראשונה של 2008 לא תאמו את ציפיות השוק. הכנסותיה ממכירת מודעות ירדו כאמור ב-10%. עם זאת, הפתיעו נתוני הרווח שלה את כל הפרשנים, לדבריה, בזכות שמירה על משמעת בתחום העלויות.
ג'ונסטון, המוציאה לאור 18 עיתונים ו-300 שבועונים, מסרה כי הרווח שלה ירד במחצית הראשונה של 2008 ב-6.3% ל-293.1 מיליון ליש"ט, פחות מהתחזיות.
הרווח התפעולי שלה ירד ב-15.6% ל-81.6 מיליון ליש"ט והרווח לפני מס ירד ב-18.1% ל-62.5 מיליון ליש"ט, טוב יותר מן התחזיות. ג'ונסטון מסרה כי קיצצה בעלויות 6.7 מיליון ליש"ט. מנכ"ל החברה, טים באודלר, אמר כי בשבעת השבועות הראשונים של המחצית השנייה של 2008 נפלו ההכנסות ממכירת מודעות ב-21% נוספים. הוא הדגיש כי הביצועים העסקיים בעתיד יהיו קשורים קשר הדוק למצב הכלכלי בבריטניה, ופחות מכך למצב הכלכלי באירלנד.
שליטתה של רשת ג'ונסטון בשוק המקומונים הבריטי הופך אותה לפגיעה יחסית לירידות בביקוש למודעות דירות, דרושים ורכב, גורם שהשתקף גם בתחזית הרווח שלה לשנת 2009, שהיא נמוכה יותר מזו של שאר רשתות העיתונים.