|
נעליים בתצוגה של גוצ'י [צילום: AP]
|
|
|
|
|
ענקית הקמעונאות הצרפתית PPR [צילום: AP]
|
|
|
|
|
הרווח הנקי של ענקית הקמעונאות הצרפתית PPR, שהיא בין היתר בעלת רשת החנויות האפריקנית FNAC וחברת האופנה גוצ'י, גדל במחצית הראשונה של השנה כמעט פי שניים וחצי, ל-779 מיליון אירו (1.1 מיליארד דולר).
הגידול נובע בעיקר ממכירת חטיבת מוצרי הטיפול והיופי "בוטה" של איב סן לורן ליצרנית הקוסמטיקה הגדולה בעולם ל'וריאל, אך גם משיווק מוצרי האופנה היוקרתיים של גוצ'י. כך דיווחה (יום ו', 29.8.08) החברה בפריס. ל-PPR היה רווח הון בסך 421 מיליון אירו ממכירת בוטה. כמו-כן נעזרה החברה ברכישת חברת בגדי הספורט הגרמנית פומה.
הרווח התפעולי של החברה גדל במחצית הראשונה של 2008 ב-24% לעומת המחצית המקבילה ב-2007, ל-344 מיליון אירו. פדיון המכירות גדל ב-12% ל-9.58 מיליארד אירו.
הגידול בפדיון המכירות של מותג מוצרי המותרות ג'וצ'י ברבעון השני סייע לחברה לקזז את ירידת המכירות בחנויות הרהיטים קונפורמה, ושל רדקטס, חטיבת השיווק באמצעות קטלוג.
הגידול במכירת מוצרי האופנה והמותרות נמשכה גם אחרי סוף יוני, מסר מנהל הכספים של החברה ז'אן פרנסואה פאלוס. ג'וצ'י מעסיקה מעצבי צמרת, ובהם בלנסיאגה, בוטגה ונטה, אלכסנדר מק'קווין וסטלה מקרטני.
מגמה הפוכה לכיוון הכללי
מגמת המכירות של מוצרי אופנה ומותרות, מנוגדת לירידה הכללית של המשק, אומרים כלכלנים אירופיים.
מניית PPR עלתה לפני פרסום ההודעה בבורסת פריס ב-0.2%. לפי השער הנוכחי, שווי השוק של החברה נאמד ב-9.7 מיליארד אירו. מראשית השנה ירד שער המניה ב-31%, לעומת ירידה של 20% במדד המניות הפריסאי CAC-40.
מנכ"ל PPR, פרנסואה פינו, אומר כי החברה תמיד ניצלה את היתרונות של תקופות האטה כלכלית, והמקרה הנוכחי אינו יוצא מן הכלל. הוא הביע ביטחון בביצועיה העסקיים של החברה בהמשך 2008.