|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?

חברות הקרוז משנות מסלולים כדי לחסוך דלק

הנוסעים במסלולי השיט שבצפון האוקיאנוס האטלנטי, למשל, יראו יותר נמלים בארה"ב ופחות בקנדה כדי לקצר מרחק ולהאט - ולחסוך בכך דלק רב
09/09/2008  |   משה ריינפלד   |   חדשות   |   תגובות
מאת: משה ריינפלד  |    |  תגובות
אקספלורר אוף דה סיז [צילום: AP]

כאשר תצא ספינת הטיולים אקספלורר אוף דה סיז, שאורכה 310 מטר, למימי צפון האוקיאנוס האטלנטי בשנה הבאה, היא תשהה יותר זמן מבעבר מול חופי ניו-אינגלנד שבמזרח ארה"ב, ופחות זמן מול חופי קנדה, ולא משום שהנופים יפים יותר.

רויאל קריביאן אינטרנשיונל וקווי שיט קרוז אחרים החלו לשנות את נתיבי הטיולים כדי לחסוך דלק. מחירי הדלק הגבוהים אוכלים בכל פה ברווחיות הענף. לשינוי המסלולים יהיו בוודאי השלכות לא רק על רווחיות חברות השיט, אלא יהיו גם מרוויחים ומפסידים בערי הנמל לאורך הדרך.

כאשר ספינות הקרוז נכנסות לנמל בר שבמדינת מיין, למשל, כל נוסע מוציא בממוצע 105 דולר בחוף, לפי סקר שעשתה אוניברסיטת מיין בשנת 2002. קל לחשב כמה תביא הספינה אקספלורר אוף דה סיז, המסוגלת להוביל 3,000 נוסעים. אפילו ספינה במחצית גודלה מביאה לעיר נמל שהיא מבקרת בה הכנסה של 160,000 דולר. פירוש הדבר כסף גדול לעיר פורטלנד, למשל, הצופה בשנה הבאה יותר מ-30 ביקורים של ספינות המסוגלות להוביל 3,000-1,000 נוסעים.

בעוד פורטלנד עומדת לקטוף הרבה רווחים משינויי המסלולים, ערי נמל לאורך החוף האטלנטי של קנדה עלולות לאבד הכנסות גדולות. נמלי החוף האטלנטי של קנדה נהנו מגידול של 33% מביקורי ספינות הקרוז בשנים 2007-2000, לפי נתוני איגוד הקרוז של קנדה האטלנטית.

חברת רויאל קריביאן אינטרנשיונל שינתה את מסלולי הסתיו הבא לספינה אקספלורר אוף דה סיז לאורך הנתיב הצפוני, וקיצרה את המרחקים בין הנמלים. במקום להפליג מניו ג'רזי לקוויבק סיטי ובחזרה, תוסיף הספינה תחנות בניו אינגלנד ולא תפליג צפונה יותר מהליפקס, שבנובה סקוטיה הקנדית. הסיבה העיקרית היא צריכת הדלק, אומרת החברה. צריך להגיע לתועלת הכלכלית הגדולה ביותר האפשרית תוך פגיעה מינימלית בנוסעים.

חוסכים גם בנורות

חשבונות הדלק של חברות השיט מסתכמים במאות מיליוני דולרים וספינותיהן יכולות לגמוע רבבות גלוני דלק בכל שיט. מחירו של הדלק לספינות עלה במקביל למחיר הנפט. רבים מקווי הקרוז הוסיפו היטלי דלק לדמי השיט אבל עלויות האנרגיה ממשיכות לנגוס ברווחים.

קווי הקרוז החלו להשתמש בנורות חוסכות אנרגיה ובציפויי חלונות להחזרת החום מקרינת השמש כדי לשמור על צינת החדרים. הם גם משתמשים בצבע חדש לגופי הספינות כדי להקטין את החיכוך עם המים.

וכאמור, הם משנים את המסלולים כך שהספינות יאטו את השיט ויקטינו את מרחקי ההפלגה. חברת הקרוז קרניוול, שבשליטת משפחת אריסון, נורוויג'ן קרוז ליין, ואחרות, הודיעו כי עלויות הדלק הגבוהות הן גורם חשוב בנתיביהן החדשים. במקרים רבים, הנוסעים כמעט לא מרגישים בהבדל.

בנוסף על שינוי הביקורים בנמלים בנתיבים מסוימים, רויאל קריביאן משנה גם את ההגעות והיציאות של הספינות. במקרים מסוימים, הספינה עוזבת את הנמל חצי שעה מוקדם יותר בלילה ומגיעה חצי שעה יותר מאוחר בבוקר - כדי לאפשר לספינות לשוט במהירות איטית יותר בין הנמלים. האטת המהירות מפחיתה עלויות. למשל, שיט במהירות של 23 קשר (42 קמ"ש) יצרוך פי שניים דלק משיט במהירות של 15 קשר (27 קמ"ש), בספינה מהדגם החדש סולסטייס שתושק השנה בקווי הקרוז של הים הקריבי.

חיסכון בדלק כאסטרטגיה שיווקית

ערי נמל מסוימות בארה"ב מנצלות את בעיית הדלק לצורכיהן. במדינת מיין למשל, קונסורציום המעודד את השימוש בנמל פורטלנד כיעד לספינות קרוז מנצל את יוקר הדלק כאסטרטגיה שיווקית. בסתיו שעבר נועדה נציגת הקונסורציום "פורטלנד ומעבר לה" עם נציגים של חצי תריסר חבורת קרוז בדרום פלורידה, והדגימה להם כיצד יחסכו בדלק אם יכללו את פורטלנד במסלולים מסוימים. בנוסף על האטרקציות של דרום מדינת מיין, הראתה להם נציגת הקונסורציום כיצד ביקורים בנמלים קרובים חוסכים להם כסף.

עצירה בנמלים קרובים יחסית מאפשרת לספינות לשוט במהירות של 12 קשר (22 קמ"ש), ולהימנע מהפלגות מהירות הזוללות דלק. המסלולים שהציעה הראו שחברת הקרוז יכולה לחסוך 100,000-40,000 דולר לשבוע בדלק בלבד. וזה היה לפני עשרה חודשים, כאשר מחירי הדלק עדיין היו נמוכים יותר.

תאריך:  09/09/2008   |   עודכן:  11/09/2008
משה ריינפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חברות הקרוז משנות מסלולים כדי לחסוך דלק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אל-על, חברת התעופה הגדולה בשוק, סבלה בחודש אוגוסט מירידה של 13.9% במספר נוסעיה. נזכיר כי מדובר בעיצומה של עונת הקיץ, עונת התיירות, תקופת השיא של השנה בתעופה. החברה הטיסה 370,098 נוסעים ונוסעות לעומת 430,004 בחודש המקביל בשנה שעברה, ותפסה 27.5% בלבד מהשוק. זאת ירידה לעומת אוגוסט 2007, שבה היה לה נתח של 33% מכלל השוק.
09/09/2008  |  דרור מרום  |   חדשות
ממשלת תאילנד החליטה (יום ג', 9.9.08), כי ראש הממשלה סמאק סונדרבז' יודח מתפידו משום שעבר על החוק כששימש מארח בתוכנית בישול טלוויזיונית בזמן כהונתו. אזרחי תאילנד שדרשו את פיטוריו מתאספים ליד משרדו מזה שבועיים ימים כאות מחאה. סמאק הועמד לדין על הכפשה ועל שלושה אישומי שחיתות.
09/09/2008  |  מאיה שני  |   חדשות
מדענים החוקרים את נושא ההזדקנות דיווחו כי גילו גן הקשור לאריכות ימים וחיים בריאים. חמישה גנים נחקרו, אך רק אחד נמצא קשור לאריכות ימים.
09/09/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
חברות גדולות רבות, במיוחד בענפי השירותים הפיננסיים והתקשורת, מקצצות השנה בתקציבי הטכנולוגיה של המידע (IT) בגלל ההאטה הכלכלית. כך עולה מדוח שפרסמה (יום ג', 9.9.08) חברת המחקר פורסטר ריסרץ'. הדוח קובע כי 43% מהעסקים הגדולים שנסקרו בארה"ב ובאירופה קיצצו בהוצאותיהם הכוללות על מוצרים ושירותים של טכנולוגיה ב-2008.
09/09/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בטורקיה מתקיים תרגיל אווירי בינלאומי נרחב. כך דיווח מקור ערבי בלונדון באמצעות כתבו באנקרה. התרגיל, הנקרא בשם הקוד "נשר אנטליה", החל ב-8 בספטמבר במרחב פרובינציית קוניה. בתרגיל, ששמו המדויק הוא "נשר אנטליה 2008-3", משתתפות כמה מדינות בהן גם ישראל וארה"ב.
09/09/2008  |  עידן יוסף, צבי נצי"ב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
גלנט מתנגד בתקיפות לפתרון הישים של ממשל צבאי זמני, ותומך בתוכניות הזויות שלא יתממשו לעולם    אני חושב שהנזקים שגרמה התנגדותו לממשל צבאי העבירו את גלנט על דעתו ולכן הוא מעלה טיעונים ...
אלי אלון
אלי אלון
אחד התנאים שהתנה יצחק בן צבי לקבלת תפקיד הנשיא הוא שבית הנשיא ישכון בירושלים    תרצה רבינוביץ' מדריכה וחוקרת ב-"יד בן צבי" אומרת כי אין זה מקרי שזה היה התנאי של בן- צבי. ליצחק בן צב...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
ביה"ד הארצי לעבודה דן בסוגיה שהייתה במשך עשרות שנים נטושה במחלוקת פרשנית וקרא למשרד הפנים לעשות סדר (ע"ע (ארצי) 58770-11-23 ריוא חטיב נ' עמותת עורכי דין למינהל תקין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il