חברת הביטוח אליהו היא הטובה ביותר בענף בטיפול בתביעות צד ג' בביטוח רכב. כך עולה מסקר שערכה לשכת סוכני הביטוח. הסקר קובע, כי מספר הפניות ללשכת סוכני הביטוח, בעניין טיפולה של חברה זו בתביעות צד ג', היה בשנה האחרונה רק 1% מסך הפרמיה שהחברה גובה. במקום השני, בהפרש קטן, נמצאת הפניקס.
בשנה האחרונה עלה ב-10% מספר התלונות שהבגישו מבוטחים כנגד חברות. בסקר יש ליקוי יסודי ומוזר: הוא מוסר נתונים באחוזים בלבד, ולא במספרים. מסיבה זו, קשה להתייחס בצורה יסודית לחלק מממצאי הסקר. הלשכה לא הסבירה מדוע לא מסרה נתונים מספריים. הסקר הוצג היום (10.9.08) בכנס סוכני הביטוח, על-ידי מנהלת המחלקה המשפטית בלשכה, מיכאלה יגר.
הלשכה אומרת, כי ב-89% מהמקרים הצליחה להסדיר את העניין על-ידי פנייה ישירה לחברת הביטוח. אין נתונים מספריים.
אחוז התלונות ביחס לפרמיה בחברות אחרות: שומרה 3%, הראל ו-AIG 4%, מגדל ומנורה 5%, אילון 7%, הכשרת הישוב ביטוח 8%. החברה לביטוח ישיר, אחת הגדולות בביטוח רכב, אינה חברה בלשכה, ולכן לגביה אין נתונים מספריים.
הסקר מציין כי בשנה האחרונה נרשמה ירידה במספר התלונות שהגיעו ללשכה נגד חברות שומרה, אליהו, הראל ו-AIG. לעומת זאת, נרשם גידול במספר התלונות נגד שירביט, הכשרת הישוב ביטוח, החברה לביטוח חקלאי (בשליטת הראל), מגדל וכלל. אין נתונים מספריים.
העדרם של נתונים מספריים מקשה על ניתוח תוצאות הסקר. יש סתירה בולטת, לגבי כמה חברות, בין הנתונים באחוזים לבין ההערכה הכללית של הלשכה לגבי התנהגותן. בנוסף, לא נמסר מי ערך את הסקר ומתי נערך.
התלונות העיקריות הן מארבעה סוגים: סחבת בטיפול בתביעות; קיזוז הוצאות שונות מהתשלום; דחייה תביעה ללא הנפקה מפורטת; אי-תשלום סכום שאינו שנוי במחלוקת.