|
ביטלת? תשלם [צילום: יום ליום]
|
|
|
|
|
אסתר ואברהם מכניאן תבעו את חברת דו איט פירמיום 1995 בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בבית-שמש בסכום של 14,013 שקל לאחר שביטלו הזמנה למטבח וחויבו בדמי ביטול בסך של 7,903 שקל. לטענתם, תוכנית המטבח שעצבה הנתבעת לא הייתה בת יישום ומשכך היו רשאים לבטל את העסקה ללא חיוב בדמי ביטול בשיעור של 20%. התובעים ביקשו להשיב להם את דמי הביטול שלדבריהם, הושתו ללא הצדקה בנסיבות העניין.
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שהמטבח עוצב בהתאם לדרישות שהציגו התובעים לאדריכלית שהגיעה לביתם, דבר שאינה נוהגת לעשות בדרך כלל. כמו-כן שבהתאם לבקשתם, הוכנה תוכנית מטבח חדשה עם שינויים משמעותיים ותוספת יחידות שגרמו להתייקרותו בסך של 9,000 שקל. הנתבעת הדגישה שהתובעים היו מרוצים מהתוכנית אולם בהמשך קיבלו הצעה זולה יותר מנגר ועקב אי כדאיות העסקה, החליטו לבטלה וחויבו כדין בדמי ביטול. הנתבעת הוסיפה שעניין דמי הביטול צוין באופן בולט בטופס ההזמנה, עליו חתמו התובעים, והסעיף אף הוקף בעיגול. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה בהעדר עילה ובטענה שנהגה כדין.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, דחה השופט שמעון שטיין, את התביעה וחייב את התובעים לשלם לנתבעת 500 שקל הוצאות משפט בתוך 30 יום. "נחה דעתי שהנתבעת עשתה ככל שביכולתה לרצות את התובעים ולספק להם מטבח על-פי דרישתם, והסיבה האמיתית לרצונם לסגת מהעסקה ולבטלה, נעוצה בהצעת מחיר זולה יותר מנגר אחר, אליו פנו במהלך עריכת התוכניות. נחה דעתי שחתימתם על טופס ההזמנה הייתה לאחר שהתנאים בו הוקראו להם, תוך הדגשה לעניין משמעות דמי הביטול למקרה של ביטול הזמנה כפי שאכן נעשה על ידם".