חדירת האופנה הגלובלית היא תהליך לא קל עבור החברה הערבית בישראל חשוב לציין, אופנה וטיפוח אינם מושגים טריוויאליים בחברה הערבית בישראל שיש לה קודים התנהגותיים מסורתיים אשר דורשים לבוש מסורתי וצנוע המותאם לעקרונות הדת המוסלמית.
ג'ינסים צמודים, גופיות החושפות כתפיים, כפכפי קרוקס ושמלות עם מחשוף עמוק אינם מראה שגרתי בקרב הציבור הערבי שחי בישראל ובמדינות ערב, ולמרות כל זאת הציבור הערבי בישראל שאינו מגדיר עצמו ציבור דתי אדוק מוכן לאמץ לחיקו את תהליך הגלובליזציה התרבותית, בני הנוער הערביים משתחררים בקלות מהמסורת ולובשים ג'ינסים וגופיות ומתחברים לאינטרנט והוריהם שבאים במגע יומיומי עם אוכלוסיה יהודית חילונית רוצים גם הם להתלבש בהתאם להרגלי האופנה הגלובלית ולגלוש באינטרנט ממש כמו היהודים.
תופעה מעניינת היא העובדה שבקרב החברה הערבית המוסלמית שמהווה את רוב המגזר הערבי בישראל תהליך חדירת הרגלי התרבות והאופנה הגלובליים הוא איטי יותר, זאת משום שאנשי הדת המוסלמים אינם רואים בעין יפה אישה מוסלמית שהחליטה לנטוש את הרגלי הלבוש המסורתי וללבוש בגדים על-פי צו האופנה הגלובלי ולעיתים נשים כאלו סובלות מבעיות של שידוך או מחרם חברתי המוטל עליהן.
ואילו אצל הערבים הנוצרים שהם מיעוט בקרב המגזר הערבי בישראל תהליך הקליטה של הרגלי התרבות הגלובלית מהיר יותר משום שהמיעוט הערבי-נוצרי הוא פתוח יותר וליברלי יותר ואינו צמוד לקודים התנהגותיים מוסלמים המאפיינים את העולם הערבי כולו.
בכלל ניתן לומר שמי שרואה עצמו כמוסלמי אדוק וקרוב לאיסלאם אינו מצטרף במהירות לתהליך הגלובליזציה התרבותית ואילו מי שרואה עצמו חילוני בין אם הוא מוסלמי ובין אם הוא נוצרי קל לו יותר לגבש לעצמו זהות קוסמופוליטית ללבוש ג'ינס, לראות טלוויזיה מכל העולם ולגלוש לאתרי אינטרנט מכל העולם.
המודעות הגוברת לאופנה והנכונות להתלבש בהתאם לצו האופנה הגלובלי הם תהליכים שרק מתגברים ומתחזקים עם השנים ככל שהגלובליזציה התרבותית חודרת ליותר רבדים חברתיים של הציבור הערבי בישראל וגם במדינות ערב.
אחת העדויות למודעות הגוברת לאופנה בקרב המגזר הערבי היא האתר הערבי-ישראלי בוקרה (
www.bokra.net), העוסק בין השאר בנושאים כמו אופנה, קוסמטיקה וטיפוח. בנוסף, ישנם כיום מגזינים מקומיים שעוסקים בנושאים כמו אופנה, טיפוח ועוד. ביניהם ניתן למצוא מגזין הנקרא "ליילק" (
www.lilac-m.com), זהו מגזין נשים בשפה הערבית היוצא בחסות העיתון הערבי "אל-סינארה". בנוסף קיימים גם מעצבי אופנה ערביים הפותחים חנויות דגל בישובים הערביים בארץ. בין מעצבי האופנה הערביים בישראל ניתן לציין את כמיל שאהין, שהוא מעצב אופנה ערבי שיש לו חנות שבה הוא מוכר את בגדים פרי עיצובו.
גם הרגלי הצריכה של הציבור הערבי בישראל משתנים אט אט וכיום ניתן למצוא קניונים בישובים ערביים כמו נצרת, אום אל-פחם, טייבה שבהם יש סניפים של כל רשתות אופנה הגדולות, רשתות פארמה, רשתות פלאפונים ורשתות מזון מהיר למיניהם. כיום גם הציבור הערבי בישראל מגיע לקניון קונה בגדים בסניף של FOX, קסטרו או גולף, קונה טיטולים בסניף של סופר פארם, משדרג את הפלאפון בסניף של סלקום ומקנח בארוחת המבורגר.