|
|
כמה תשלמו על נסיעה באוטובוס
|
|
|
|
| פנימי תל אביב: | |
| פנימי בערי לווין: | |
| חופשי חודשי בערי לווין: | |
| ירושלים־ת"א: | |
- ישן: 18.50; - חדש: 20.70 | |
| חיפה-ת"א: | |
|
|
|
|
|
|
| חיפה-ת"א: | |
- ישן: 26.50; - חדש: 29.70 | |
| מודיעין-ת"א / נתניה-ת"א: | |
- ישן: 13.50; - חדש: 15.10 | |
|
|
|
|
מדיניות ייקור תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית אותה מבקש להנהיג משרד האוצר במסגרת הגזירות הכלכליות גורמת כאב-ראש לא קטן לחברות התחבורה הציבורית. הנחת העבודה היא כי החברות עשויות ליהנות מרווחים נאים יותר, אך בפועל התוצאה הפוכה.
ב-1 בינואר 2009 מבקש משרד האוצר להעלות את תעריפי הנסיעה בכל התחבורה הציבורית בישראל בכ־12% (9% פלוס 3% הצמדה למדד). ההתייקרות עשויה להידחות בשל מערכת הבחירות הקרבה, וכלכלת הבחירות שצפויה בעקבותיה.
אולם בין אם תבוטל ובין אם לאו, הודיע "פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות" כי יתנגד למהלך. בפורום - המאגד תחתיו את מטרופולין, קונקס, אגד תעבורה, קווים, סופרבוס, מטרודן, עלית" ונתיב אקספרס - טוענים כי הדבר יפגע בלקוחות דווקא בתקופה של משבר כלכלי בו הפרוטה אינה מצויה בעיקר בכיסם של אלו הנמנים על אוכלוסיות חלשות.
עוד טוען הפורום כי התייקרות התעריפים מנוגדת למדיניות הממשלה להסיט נוסעים מכלי רכב פרטיים לתחבורה הציבורית, וקרא לפעול להגברת השימוש באוטובוסים כשם שנהוג במדינות מערביות מתקדמות.
נציג הפורום, אילן קרני, קרא לממשלה להקפיא את תעריפי הנסיעה באוטובוסים ולנסות למצוא מקורות תקציביים להפחתת התעריפים. לדבריו, עם כניסתם של המפעילים הפרטיים, הוזלו תעריפי הנסיעה בעשרות אחוזים, שופרה תדירות הנסיעה באופן משמעותי, והוכנסו שיפורים טכנולוגיים רבים לטובת המשתמש. קרני ציין את העלאת המחירים שנעשתה ביולי השנה, והזכיר כי הליך הרפורמה בתחבורה הציבורית תרם להפחתה דרמטית של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית. הוא העריך כי גם אם לא תתקבל עמדתו, מחירי הנסיעה בחברות שמשתתפו ברפורמה ימשיכו להיות הנמוכים ביותר בענף.
ההתייקרות תהיה לא רק באוטובוסים אלא גם ברכבת ישראל.