|
מחפשים לאייש משרות. מוקד שירות לקוחות
|
|
|
|
|
ההאטה במשק ניכרת כמעט בכל תחומי התעסוקה, למעט בתחום שירות הלקוחות, שם נרשמה עלייה של כ-9% בביקוש לעובדים בחודש נובמבר לעובדי שירות ומכירה. כך עולה (יום ד', 3.12.08) מנתוני חברת אורטל משאבי אנוש, הפועלת בתחומי כח-האדם וההשמה. דוח החברה בחן את הנתונים לעומת נובמבר אשתקד. כמו-כן, דווח כי חלה עלייה של 4% לעומת הממוצע החודשי ברבעון הקודם.
"תחום מקצועות השירות והמכירה הינו הענף היחיד שלא נפגע מהמצב, ולהערכתנו גם לא צפוי להיפגע בזמן הקרוב", מסביר מנכ"ל אורטל משאבי אנוש, נחום רחמים. "כפי שניתן לראות, הביקוש לעובדי שירות ומכירה בימים אלה הולך וגובר, זאת היות ובחברות רבות מערך זה הופך להיות אקוטי דווקא בזמנים כגון אלו. בין היתר ניתן למנות את חברות הביטוח שבבעלותן קרנות פנסיה, המגייסות בימים אלה נציגי שירות רבים על-מנת לתת מענה לפניות הרבות המופנות אליהן מאזרחים מודאגים, וכן את חברות התקשורת למיניהן, לרבות חברות הסלולאר, שכרגע לא נראה כי המצב הכלכלי משפיע עליהן באופן משמעותי".
אולם, מהדוח עולה עוד כי חלה ירידה של 9% בביקוש הכללי לעובדים לעומת הממוצע החודשי ברבעון הקודם (יולי, אוגוסט, ספטמבר). היות ובחודש אוקטובר האחרון היו חגים רבים, לא ניתן להשוות אליו את הנתונים.
עוד עולה מהנתונים, כי תחום הלוגיסטיקה רשם ירידה של כ-10% בהשוואה לממוצע החודשי ברבעון הקודם. בתחום האדמיניסטרציה חלה ירידה של 35% בהשוואה לחודש נובמבר אשתקד וירידה של 30% בהשוואה לממוצע החודשי ברבעון הקודם. בתחום התעשיה והייצור חלה ירידה של 9% בביקוש עובדים בהשוואה לחודש המקביל אשתקד וירידה של 23% מול הממוצע החודשי ברבעון הקודם.