|
הכספומט הנגיש [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
בנק דיסקונט משיק (יום ג', 23.12.08) שירות חדש לטובת מוגבלי ראייה. בכ-100 מכשירי כספומט של דיסקונט ומרכנתיל ברחבי הארץ הותקנו אמצעי שמע, נוסף על אמצעי זיהוי קיימים על-ידי מישוש, אשר יחד מסייעים בידי מוגבלי ראייה לבצע פעולות בנקאיות. בכוונת הבנק להתקין אמצעים אלו ברוב מכשירי הכספומט של דיסקונט ומרכנתיל, עד סוף רבעון ראשון לשנת 2009.
נעם הנגבי, סמנכ"ל בכיר בבנק וראש חטיבת תפעול ומידע, ציין כי תהליך הנגשת סניפי דיסקונט הוא חלק מתוכנית רב שנתית, אשר בסיומה יהיו מתקני הבנק נגישים לאנשים עם מוגבלויות. "היום אנו משיקים שירות למוגבלי ראייה מתוך רצון להיטיב ולסייע בידם לקבל שירותים בנקאיים אוטומטיים באופן עצמאי. בכוונתנו להשלים את התהליך להנגשת כל מתקני הבנק ובכך לתת מענה לצרכי אוכלוסיה חשובה זו", אמר.
השירות מתבסס על שימוש באוזניות, המחולקות בסניפי דיסקונט ללקוחות כל הבנקים בעלי מוגבלות ראייה. עם חיבור האוזניות לשקע, מקבל הלקוח הוראות הפעלה קוליות תוך הכוונה לשירותים השונים הניתנים באמצעות הכספומט.
על מקלדת הכספומט מותקנים אמצעים עם בליטות וסימנים המאפשרים ללקוח להתמצא תוך שילוב של חושי השמיעה והמישוש. מרבית הכספומטים מותקנים בגובה המאפשר שימוש גם למוגבלים על כסא גלגלים.
התקנת האמצעים המסייעים למוגבלי הראייה, היא חלק מפעילות מקיפה שמקיים דיסקונט כדי להנגיש את סניפיו ומשרדי המטה לנוחיותם של מוגבלים. ההנגשה מתבצעת על-פי סקר שנערך לבקשת הבנק על-ידי "נגישות ישראל" ובהתאם לסדרי עדיפות שנקבעו במשותף על-ידי שני הגופים. סניפים חדשים ומשופצים נבנים על-פי תקני הנגישות, המאפשרים כניסה רחבה ונוחה לעגלות נכים, מעקות מעלונים ומעליות שירות בהתאמה, לסניפים בעלי מספר קומות.