|
גזי קפלן ופנינה שנהב [צילום: איתן ריקליס]
|
|
|
|
|
המרכז הישראלי לניהול, איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום הכריזו (יום ה', 15.1.09) על פתיחת תחרות פרסי אפי (Effie Awards) - התחרות השנתית לשיווק ופרסום אפקטיבי.
מנכ"ל קבוצת אסם, גזי קפלן, שזו שנתו הראשונה כיו"ר תחרות ה-Effie Awards, אמר כי "דווקא בתקופה הזו, לתחרות האפי יש חשיבות גדולה. שיווק אפקטיבי צריך לתרום ל-3 פרמטרים: שיפור ברווחיות, שיפור בנתח השוק ושיפור בחוזק המותג. להערכתי, בשנת 2009 כולנו נצטרך להתמודד עם שוק של מיתון. היכולת לצמוח טמונה בעיקר בשיפור של נתחי שוק. צריך לפעול בצורה יותר יעילה ויותר מהירה. האפשרות לעשות טעויות לא קיימת".
כשנשאל לגבי תקציבי הפרסום של אסם, אמר קפלן כי אלה לא יוקטנו. "מי שיקטין לא ישיג את התוצאות. לפעול בצורה יעילה, זה לא תמיד לקצץ. צריך להשקיע יותר בשיווק רלוונטי. בתקופה הזאת שם המשחק הוא מיקוד. הארגונים החכמים צריכים להתמקד יותר בליבה".
קפלן, המכהן מאז 2006 כמנכ"ל קבוצת אסם, החליף בתפקיד את עפרה שטראוס, יו"ר התחרות ב-3 השנים האחרונות.
פנינה שנהב, מנכ"ל המרכז הישראלי לניהול, הציגה במסיבת העיתונאים את החידושים בתחרות השנה: "דווקא לאור המשבר הכלכלי והביטחוני, בחרנו השנה לחזק את נושא האחריות החברתית באמצעות הרחבת הקטגוריה לשני מסלולים: מצד אחד - עמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה ומלכ"רים, ומצד שני - חברות מהמגזר העסקי שהובילו מהלכים של אחריות חברתית".
שנהב ציינה כי במסגרת מועדון השיווק המתקדם של המרכז הישראלי לניהול מוצגות השנה כל העבודות הזוכות בתחרות אפי. "תחרות אפי צוברת תאוצה משנה לשנה", אמרה שנהב. "בשנה שעברה נרשמה היענות שיא לתחרות, כשלתחרות הוגשו 79 מהלכים שיווקיים מ-56 חברות במשק הישראלי ו-24 משרדי פרסום. אחד ההישגים שלנו הוא עבודות שהוגשו בשנה שעברה, שכללו מהלכים שיווקיים, ללא כל קמפיין פרסומי. גם השנה נמשיך לטפח את הדור הצעיר".
מהיוקרתיות שבתחרויות הפרסום
תחרות פרסי אפי היא תחרות בינלאומית, שניגשות אליה החברות הגדולות ביותר בעולם ובמשק הישראלי. כיום היא נערכת בכ-35 מדינות בעולם, ומתקיימת במספר קטגוריות: מוצרי מזון; מוצרי צריכה; מוצרי צריכה לא מתכלים; פיננסים ושירותים; תקשורת, מדיה ומחשוב; מגזר ציבורי ואחריות חברתית. כמו-כן, מחולקים במסגרת התחרות פרס "אפי פלטינום" על אפקטיביות לאורך זמן ופרס "גרנד אפי" הניתן לגוף שנבחר כמוביל המהלך השיווקי והפרסומי של השנה.