מספר חברות בשוק מתמודדות בימים האחרונים ביניהן, בניסיון לזכות בנתח השוק של חברת יוניליוור בחברת בייגל בייגל, המסתכם ב-51%.
אתמול (יום ד', 6.5.09) הודיע ענאן שמשום, הבעלים של מותג משקאות האנרגיה בלו, כי גם חברתו תתמודד על רכישת החברה.
לפני כן, הודיעה דיפלומט כי היא מתמודדת על הזכות לקבל עליה את עסקיה של בייגל בייגל. החברה, בבעלות נועם ויימן, היא חברת ההפצה הגדולה בישראל, המפיצה בין השאר את מוצרי פרוקטר אנד גמבל. נוסף על הפצה, עוסקת החברה גם בהחדרה ובבנייה של מותגים, בהם מוצרי המזון קווקר, היינס וסטארקיז.
חברה נוספת המתמודדת על רכישת החברה והמותג היא ויסוצקי.
בתחילת השנה הודיעה יוניליוור כי היא מחפשת קונה עבור חלקה בבייגל בייגל. החברה מסרה כי ההחלטה נובעת מרצונה להתמקד בעסקי הליבה שלה ומרצונה לפשט את עסקיה.
גורמים בענף סבורים כי ייתכן שהמכירה קשורה למיקום החדש של מפעלה של בייגל בייגל, הממוקם מעבר לקו הירוק בסמוך לאריאל. על חברת יוניליוור העולמית מופעל לחץ מצד רשתות שיווק בחו"ל המחרימות מוצרים שיוצרו בשטחים.
השיקול אינו רק שיקול אידיאולוגי עבור החברה העולמית. היא נאלצת לשלם מס נוסף המוטל על מוצרים שמקורם מעבר לקו הירוק, בהתאם לחוקי האיחוד האירופי.
יוניליוור הכחישה את הקשר בין המכירה לבין לחץ המופעל עליה.
בניגוד לחלקים בחברה שהסבו ליוניליוור הפסדים בעבר, הערכות בשוק הן כי בייגל בייגל הינה רווחית והיקף עסקיה נאמד בסכום של כ-90 מיליון שקל בשנה.