|
לאמידים זה עולה יותר [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מדד המחירים לצרכן האמיד שמפרסם U-Bank עלה (יום א', 17.5.09) בחודש אפריל ב-1.32% - עלייה גדולה יותר מהמדד הכללי שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולפיו עלה מדד אפריל ב-1% בלבד.
ב-U-Bank מציינים שחודש אפריל מאופיין בדרך-כלל במדדים גבוהים, אך הפעם הובילו את העליות במדד מחירי ההבראה והנופש בחו"ל, מחירי הדלק והשמנים לרכב, מחירי ההלבשה וההנעלה ומחירי המכוניות - סעיפים המשפיעים יותר על ציבור האמידים מאשר על הציבור הכללי. הפער בין המדדים נובע מהפער בין משקלי המוצרים והשירותים בסל הצריכה של האמידים לבין סל הצריכה הכללי.
עוד אומרים ב-U-Bank כי חלה עלייה גדולה במיוחד - של 7.8% - במחירי ההבראה והנופש בארץ ובחו"ל שהשפיעה על המדד הכללי ב-0.28% ואילו על מדד האמידים היא השפיעה ב-0.46%. כך גם סעיפי התחבורה והתקשורת שעלו ב-1.6% ותרמו למדד הכללי עלייה של 0.5% ולמדד האמידים תרמו כ-50% יותר - 0.78%.
אילן רביב, מנכ"ל U-Bank, ציין כי בחודשים האחרונים הראה מדד האמידים שמפרסם הבנק, כי כוח הקנייה של האמידים עלה, אולם החודש המדד מצביע על מגמה הפוכה עם התייקרותם של מוצרים ושירותים הנצרכים במידה גדולה יותר על-ידי ציבור האמידים.
מדד המחירים לצרכן האמיד של U-Bank מתבסס על פילוחי הלמ"ס ומתאימם לפרופיל ההוצאות של שכבת האמידים בישראל, זאת באמצעות סקר מקיף שנערך באמצעות גיאוקרטוגרפיה בקרב 1,500 משקי בית. ההגדרה של ציבור האמידים לפי U-Bank מתייחסת לציבור המחזיק בנכסים פיננסיים פנויים של בין חצי מיליון למיליון וחצי ש"ח - הגדרה הכוללת ציבור רחב יותר מאלה הנמנים עם העשירון העליון.