|
ביקורת בתקשורת על התבטאות האפיפיור ביד ושם [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מבדיקה שערכה יפעת מחקרי מדיה, בנוגע לסיקור התקשורתי של ביקור האפיפיור בישראל, עולה ששווי החשיפה התקשורתית של ביקורו של האפיפיור בישראל היה כ-3.3 מיליון ש"ח.
החשיפה התקשורתית כללה מאה ושישים כתבות בשישה ימים. עוד עולה מבדיקת יפעת, כי 33% מהחשיפה התקשורתית הייתה חיובית, 24% הייתה שלילית ו-43% הייתה נייטרלית.
מהמחקר עולה, שעיתון מקור ראשון מהמחנה הדתי-לאומי היה העיתון עם ההתייחסות הגבוהה ביותר לביקור האפיפיור, שכללה שש-עשרה כותרות בשישה ימים.
בנוסף לכך, הביקורת הגדולה ביותר לביקור הייתה בעיתונות החרדית, שהבליטה את מוצאו הגרמני של האפיפיור ויצאה נגד העובדה שהוא ענד צלב בביקורו בכותל.
לעומת זאת, עיתון הארץ היה המפרגן ביותר לביקור האפיפיור, והבליט ציטוטים של בנדיקטוס ה-16 שנגעו לפיוס בין העמים.
עוד עולה מהניתוח של יפעת, כי הסיקור התקשורתי של הביקור אינו מלמד על מגמה חד-משמעית לחיוב או לשלילה, ולמעשה היה ונותר שנוי במחלוקת.
"הביקור סוקר בווליום גבוה בעיתונים הפופולריים ובטונים לעיתים צורמים. לצד כותרות חיוביות, כמו מסרי השלום והפיוס של האפיפיור והבטחתו לסייע בנושא שליט, היו לא מעט התייחסויות שליליות בתקשורת לביקור, בשל נאום האפיפיור ביד ושם במסגרתו הגדיר את הנרצחים בשואה כהרוגים ולא התנצל על שתיקת הכנסייה בשואה", מציין נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה.