|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
ביידן. כמו אובמה [צילום: איוון ווצ'י/AP]

ממשל ביידן נגד ישראל - "אובמיסט"

התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
25/04/2024  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
כשל חמור
אין ספק שישראל בדומה לאמריקנים רבים כשלה בהבנת התהליך ומתוך כך גם בהתכוננות ובהערכות לקראתו. הכשל החמור ביותר הוא נחלת מערכת הביטחון שהשליכה את יהבה ללא סייגים על התנהלות ארה"ב של ביידן באזורנו. הניסיון הנוכחי לכפות על ישראל מדיניות מנוגדת לדעת רוב אזרחיה, לצד התערבות בוטה בנושאי הפנים שלה, מחייבים חשבון נפש ישראלי לאומי עמוק, דחוף, כן ומקיף - כי בנפשנו הדבר.

קשה להשתחרר מתחושה שרוב אירועי המשבר החברתי בישראל בשנת 2023 תוכננו, אורגנו, הונחו ותוקצבו על-ידי גורמים פוליטיים בשמאל האמריקני, במיוחד במפלגה הדמוקרטית. בעיני זו קנוניית המשך למהלכיו של הנשיא אובמה בסוף תקופת כהונתו השנייה, שנקודת ציון מיוחדת בה הייתה החלטת מועצת הביטחון 2334, מ-23.12.2016, בשאלת ארץ ישראל, הסכסוך הישראלי-פלשתיני והתיישבות יהודים באיו"ש. במהלכים אלה שולבו גורמים מחוץ לישראל ובתוך ישראל ובכללם ה-BSD, השמאל הקיצוני בין הרפורמים האנטי-ציונים והשמאל הפוסט-ציוני בישראל בשיתוף עם המרכז שמאל הפוליטי בנוסח "יש עתיד"; השמאל הקיצוני בישראל הוא בעיני כבר תנועה אנטי-ציונית מובהקת וזו רק שאלה של זמן עד אשר הקיצונים המתארגנים עתה לבחירות הבאות בישראל יוכיחו זאת. ביידן ממשיך דרך זו גם תאורטית וגם מעשית בתוך ארגון האו"ם האנטישמי.

ברור לגמרי שבמסגרת ההיערכות האמריקנית למאבק מול רוסיה וסין על הגמוניה עולמית, מבקשת ארה"ב מזה זמן ליצור במזרח התיכון גוש סוני-ישראלי פוליטי אסטרטגי שיהווה משקל נגד לאירן ואפשר שגם לטורקיה של ארדואן ההולכת ומקצינה בעמדותיה האסטרטגיות כלפי המערב וברית נאט"ו. שעה שהרפובליקנים ראו בישראל מדינה ידידותית ושיתפו עימה פעולה כעם בת-ברית, בין היתר בהקמת גוש גיאו-אסטרטגי פרו-מערבי שיחסום את הנטיות האימפריאליות של אירן בעולם בכלל ובמזרח התיכון בפרט, מבקשים הדמוקרטים להישען על יריבה מובהקת, אבל חזקה לדעתם - אירן - כיסוד לייצוב מצבם הגיאו-אסטרטגי האזורי.

הנחתם שיוכלו לדבר בשני קולות מול העולם הסוני והעולם השיעי ועדיין לנהל ניגודים אלה מרחוק באמצעות מניפולציות כלכליות ופיננסיות, היא שגיאה קריטית. האירנים רואים בהם אויב מרכזי, ובבוא שעת מבחן לאחר העמקת החדירה הסינית לאזור ולמזרח אפריקה, יצטרפו לגוש שיפעל למזעור או אפילו לסילוק ההשפעה האמריקנית מאזור זה כליל. הקווים המנחים היערכות גיאו-אסטרטגית זו מצטיירים היטב כבר עתה, ובמקום לחזק את ישראל כגורם מייצב לנוכחותם והשפעתם, פועלים הם עתה להחלשתה, בקלף במרוץ לנשיאות בין ביידן לטראמפ. אין ספק שאחרי התנהלות זו של הממשלים הדמוקרטיים בשני העשורים האחרונים, לא תוכל ישראל לראות בהנהגה אמריקנית מסוגם של אובמה וביידן הנהגות ידידותיות.

החוגים השמאלניים בישראל וגורמים פרוגרסיביים בגוש המרכז הפוליטי שלנו ראו במפלגה הדמוקרטית גורם מסייע להפיכת שלטון בישראל, במיוחד לאחר הניצחון האחרון של גוש הימין בבחירות (נוב' 2022). ובשל "הסכנה" כביכול שבהתבססות שלטון ימני בישראל חיפשו בשמאל האמריקני בני ברית להכשלת התפתחות מעין זו. על גוש זה נמנים חוגים חזקים במיוחד בדיפ-סטייט הישראלי ובראשם מערכת הביטחון וצה"ל בראשה. חוגים אלה קשרו קשר להסתייע בממשל האמריקני ולמנף את שאיפותיו לזכות שוב בבחירות להכשלת רעיונות סיפוח איו"ש לישראל, שגולגלו במהלך ובמיוחד בשלהי עידן טראמפ בבית הלבן.

לטעמי ולהערכתי החל המשבר הפנימי סביב הרפורמה המשפטית של 2023, משום שמאבק זה היה פחות ברור ופחות חשוב בעיני חלק מתומכי מחנה הימין. כשלון מאבק זה בגלל שגיאות טקטיות בניהולו, חוללו אי-יציבות חברתית, ביטחונית וכלכלית בישראל, וככל שזו גברה, נגררה מערכת הביטחון למחול השדים הרחב יותר של סרבנות, ונקיטת עמדות "עצמאיות במידה רבה מדי" נגד הממשלה הנבחרת. אי-היציבות הביטחונית הגבירה את איומי הטרור ושיטת ההכלה מצד אחד והחשש מפני היגררות ללחימה בניגוד לדעת "הידידים" בוושינגטון, הוליכונו באף לאירועי ה- 7.10.2023.

אין ספק שמדיניות ההכלה של ישראל הייתה שגויה אבל באותה מידה גם אין ספק שהעובדה שנתמכה על-ידי צה"ל והפיקוד העליון שלו במשך כ-15 השנים האחרונות איפשרה לאויב הערבי להתנהל בחופש מדהים בכל גזרות הלחימה הסמוכות לגבולנו, בהן אנו מנהלים כיום לחימה עיקשת. הממשלה אחראית ללא ספק למדיניות החוץ והביטחון, אבל הצבא אחראי להוצאתה לפועל של הנגזרת הצבאית: יכולת המימוש והגעה לניצחון במקרה של מלחמה, ללא שום תנאים והתניות; או אזהרה מוקדמת שהוא אינו מסוגל לכך. כאן כשלה מערכת הביטחון כישלון חרוץ.

מערכת הביטחון לא ראתה עצמה כזרוע הצבאית של מדינה דמוקרטית ריבונית שכפיפותה לרשות הממשלתית הממונה עליה מוחלטת ובלעדית. כל סוג של שיתופי פעולה עם רשויות חיצוניות אינו מחליף את אחריותה מול הממשלה והציבור. מערכת הביטחון הישראלית התרגלה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המערכות האמריקניות - תחילה של נאט"ו וא"כ של יקוד המרכז האמריקני (סנט"ו) עד ששכחה ככל הנראה את חובותיה הלאומיות העצמאיות. ארה"ב היא ספקית נשק ותחמושת של ישראל, אבל תחת איומים אסטרטגיים הולכים וגדלים, מדינה נורמלית אינה מתירה ל"ידידתה" הגדולה לרוקן מתוכן את מחסני החימוש אותם הפכה לציר מאגרי החירום שלה למלחמה.

אירועי השבת השחורה של 7.10.23 נגרמו בשל כשלון מודיעיני ופיקודי חמורים - כולם באחריות הצבא. העובדה שעד היום טרם קמה ועדת חקירה ממלכתית לבדוק סוגיות אלה היא שערורייה.

ארה"ב בראשות ביידן ובברכת הפוליטיקאים הבכירים של המפלגה הדמוקרטית מנסה לבלום מהלכים צבאיים ישראלים שמקורם בשיקולים קריטיים של ביטחון לאומי מקומי מול אויבים בנפש מובהקים אך ורק בכדי לקדם אינטרס בחירות של המפלגה הדמוקרטית תוך סיכון חמור לביטחונה של ישראל. בחוצפה שאין כדוגמתה, ודאי כאשר מדובר במדינה ידידותית לארה"ב, מתערב הממשל בגסות בעניינים הפנימיים של ישראל כדי לגרום לה לשינוי ממשל, לוויתור על חלקים קריטיים של א"י תוך ניצול התלות הצבאית בה שאפשרה ואפילו טיפחה מערכת הביטחון הישראלית במשך שנים, עד כדי חבלה ביכולתה של ישראל להשלים את הלחימה בעזה נגד חמאס מחוסר אמל"ח ותחמושת.

מציאות זו לבדה היא חטא חמור ומחדל עצום של ביטחון לאומי בישראל. ארגון הצבא ובניית היערכותו ללחימה מקומית סביב תלות מוחלטת במדינה אחרת כלשהי גובלת בחוסר אחריות ואם אכן נווטה כך על-ידי ראשי המערכת מסיבות פוליטיות פנימיות אי-אפשר שלא לראות בכך בגידה ממש. הרעיון של הקמת קואליציה אזורית פרו-מערבית להגנה עצמית של מדינות האזור מול איום דוגמת זה של אירן או טורקיה (מעצמות אזוריות) הוא נכון. נכונה גם הגישה המבקשת להקים שוק משותף אזורי ולקדם אותו כלכלית, מסחרית וטכנולוגית. אולם אסור להתעלם מהעובדה שקיימים משקעים שבתנאים מסוימים עשויים לחולל משבר שבו חייבת ישראל להיות מסוגלת להגן על עצמה בכוחות עצמה לפחות בדור או שניים הקרובים; ותנאי הכרחי לכך הם גבולות ביטחון ועוצמה צבאית קריטית.

ארה"ב "הדמוקרטית" בשיתוף עם חוגים אנטי-לאומיים וחסרי-אחריות בישראל חוללו וממשיכים לחולל את המשבר החברתי-ממשלי-צבאי-לאומי לו אנו עדים ב-18 החודשים האחרונים. באור דומה יש לראות גם את ממשל ביידן - בעיקר מחלקת המדינה והמועצה לביטחון לאומי - וגם את התנועה היהודית הרפורמית בארה"ב ואת שלוחותיה האנטי-ציוניות בנוסח BDS וידידי האיסלאם הפונדמנטליסטי. בהיסטוריה היהודית, כמעט תמיד היו אלה יהודים "מומרים" בצורות שונות שניצבו במרכזם של משברים לאומיים יהודיים והיוו חלק חשוב בגרעין האסון. אסונות אלה עלו לעם במחיר כבד מאוד, סיכנו את קיומו, הביאו כליה על רבים בתוכו ואף הביא בסופו של תהליך פעמיים לחורבן הממלכה: ראו הוזהרתם.

מדינת ישראל אינה יכולה להתקיים ללא צבא הגנה חזק והמוטיב הקריטי בצבא כזה הוא ח"א וטילים ארוכי טווח ומדויקים וצבא יבשה גדול, מאומן ונייד שביכולתו להעביר את המלחמה באופן משמעותי ויעיל לשטחי אויב ולהכריעה שם.1 הכרעה טעונה תמיד השתלטות על שטחים או מרחבים אסטרטגיים המשנים את מאזן הכוחות הכולל תוך זמן קצר.

המחדלים של צמרת מערכת הביטחון וצה"ל בראשה ב-15 השנים האחרונות אומרים "דרשני". על הממשלה לבצע ראורגניזציה מקיפה במבנה בהרכב האישי ובמערכות הבקרה והשליטה העוסקות בצה"ל ובכללן ועדת חוץ-וביטחון, קבינט המלחמה והמל"ל. חייבים לסלק מצה"ל את תורות ה"נומרוס קלאוזואוס" למיניהם; צבא העם חייב לייצג את הרכב העם בכל הרמות והדרגות. ממשלת ישראל והכנסת הן היחידות שתקבענה את גבולות הביטחון הישראלים. מי שאינו מקבל קביעה זו חשוד באי-אמון למולדת אינו יכול להמשיך ולשרתה ויש לבחון מחדש - חוקית ומשפטית - את זכאותו להמשיך ולהיות אזרח ישראל.

אין מעורבות פוליטית במדים!! - לא בסדיר (חובה או קבע) ולא בשירות מילואים.2 בכדי שמהלכים אלה יזכו באמון ושקיפות ציבוריים, חייבים לנהלן על יסוד ממצאי חקירה של ועדת חקירה ציבורית אותה יש להקים לאלתר. לאחר פרסום הממצאים והגדרת השינויים ובכללם חקיקת יסוד רלוונטית, יש לאשררם במשאל עם, וכך להחזיר לעם ולמדינה את השכל הישר והסמכות השלטונית שמאבק 18 החודשים האחרונים כפה עלינו בעזרת ממשל אמריקני חסר בושה ואחריות.

הודעת הפרישה של האלוף חליווה היא סנונית המבשרת את השינוי הנדרש. חשוב שלא תהיה יחידה וחיוני ודחוף שלא תישאר יחידה. אני עדיין מעדיף שוועדת חקירה ממלכתית שעליה יוחלט ברוב מוסכם של 80 קולות חברי הכנסת, תתקדם לתהליך חילופי הגברי בשירות מערכת הביטחון וצה"ל בראשה. חשוב להבטיח שגם מעשי הפורשים ייבחנו בוועדת החקירה הממלכתית ופרישתם לא תשמש דרך התחמקות מאחריות במקום שזו נחוצה. חשוב להבטיח שהוועדה תיבחן את אחריות הממשלה, הקבינט וועדת חו"ב וועדות המשנה שלהן. כ"כ חשוב לבדוק את תפקודה של המל"ל בקונטקסט האירוע ותקופת הבוחן הכללית.

בגלל מורכבות הנושא והרכבו המסועף, רצוי שמבקר המדינה יקים צוות מעקב בלתי תלוי בוועדה משלו, והכנסת תקים צוות היגוי לבדיקה ומעקב של עבודת הוועדות וועדות המשנה (שבוודאי תהיינה בו). התוצאות חייבות לתת מענה מקיף וראוי ככל האפשר לכלל הנושאים והגורמים שיוגדרו בכתב המינוי של ועדת החקירה - פוליטיים ומקצועיים כאחד. בשום אופן אין לחזור על ליקויי ועדת אגרנט ואחרות שבאו אחריה. לאור האמור לעיל, אני רואה בבחינת יחסי ישראל עם ארה"ב ובמיוחד האגף השמאלי של המפלגה הדמוקרטית - אחד הנושאים הקריטיים של עבודת ועדת החקירה. מנקודת ראות זו, הקמת הוועדה בהקדם חשובה ביותר ודחופה עד מאוד.

הערות

1. לשם כך דרושים: א. יכולת תדלוק באוויר; ב. שינוע גייסות ולוגיסטיקה; ג. כוחות קומנדו; ד. ניקוי מהיר של שטחים בעלי ערך אסטרטגי מכוחות אויב סדירים ובלתי-סדירים.

2. איש מילואים זכאי לדעות ועמדות משלו בשאלות חוץ וביטחון אבל אינו יכול להיות פעיל פוליטי, שכן אין דרך להפריד בין מעורבותו בפוליטיקה כשהוא לובש או אינו לובש מדים, ובשעות חירום, כפי שראינו אחרי 7.10.23, המעבר מ"מעמד" ל"מעמד" הוא כהרף עין והעיקרון הופך פלסתר. מי שמשרת עדיין במילואים יופיע בציבור עם מדיו ודרגותיו רק כאשר הוא מגויס, או החוק דורש או מתיר זאת במפורש. מי שהשתחרר משירות מילואים פעיל (ויש לחתור לקצר שירות זה דה- פקטו), אינו מוגבל בפעילותו הפוליטית ללא שייכות לעברו הצבאי (אלא אם נקבע משפטית אחרת). משוחררים משירות מילואים יוכלו לשמש יועצים צבאיים למוסדות שונים באישור בכתב של שר הביטחון או הקבינט בהתאמה עם ניסוח האישור.

תאריך:  25/04/2024   |   עודכן:  25/04/2024
רפי לאופרט
+ביידן נפגש עם אביגיל עידן בת ה-4: "מחלימה מטראומה בלתי ניתנת לתיאור"
20:58 25/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנשיא האמריקני אירח בחדר הסגלגל את אביגיל עידן שנחטפה לרצועת עזה לאחר שהוריה נרצחו וישב עם בני משפחתה במשך יותר משעה  ▪  "הזמן שלנו יחד אתמול היה תזכורת לעבודה שעומדת לפנינו כדי להבטיח את שחרורם של כל בני הערובה שנותרו"
ביידן ואביגיל עידן, אתמול בחדר הסגלגל [צילום: מתוך חשבון ה-X של ביידן]
+18 מנהיגי מדינות קוראים לחמאס: שחררו את החטופים
16:48 25/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בהצהרה משותפת לנשיא ארה"ב, נשיא צרפת, קנצלר גרמניה, ראש ממשלת בריטניה, ראש ממשלת קנדה, נשיא ברזיל ורבים אחרים קוראים מנהיגי המדינות לחמאס לשחרר את כל החטופים לצורך סיום הסכסוך
בכיר בבית הלבן: לסרטון של הירש גולדברג פולין חלק ביוזמת ההצהרה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+בעקבות המחאה נגד ישראל: אוניברסיטת דרום קליפורניה סוגרת את שעריה
16:03 25/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משטרת לוס אנג'לס מסרה כי אדם אחד נעצר גם בגין תקיפה עם נשק קטלני במהלך ההפגנה, 93 נעצרו בגין הסגת גבול  ▪  מנהל האוניברסיטה, אנדרו גוזמן: "ההחלטה לסגור את שערי הקמפוס התקבלה במאמץ להגביל את התגברות המחאה ולשמור על רגיעה בשאר חלקי האוניברסיטה"
מפגין מאוניברסיטת דרום קליפורניה נעצר על ידי קציני המחלקה לבטיחות הציבור של האוניברסיטה במהלך ההפגנה [צילום: ריצ'רד פוגל/AP]
+פגישת העידכון הביטחוני בין לפיד לראש הממשלה ארכה 35 דקות
15:14 25/04/24  |  מירב ארד
פגישת העידכון הביטחוני בין ראש האופוזיציה לפיד לראש הממשלה נתניהו התקיימה הערב בקריה בתל אביב וארכה 35 דקות.
+קבינט המלחמה מכונס בשעה זו בקריה בתל אביב
12:35 25/04/24  |  מירב ארד
קבינט המלחמה מכונס בשעה זו (יום ה') בקריה בתל אביב. עכל הפרק - ניסיון להתניע מחדש את המו״מ לשחרור החטופים. הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב צפוי להתכנס בשעה 15:30.
+כסף קטן
12:34 25/04/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
קשה לא לחשוב על ביבי ושרה ש"מארחים" חיילים בודדים בערב הסדר, על חשבוני ועל חשבונכם במלון יוקרתי ויקר
הזוג נתניהו. על חשבוני [צילום: אריאל שליט/AP]
+שמונה מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון
12:06 25/04/24  |  מירב ארד
לוחמי צה"ל, שב"כ, ימ"מ ומג"ב פעלו הלילה למעצר שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בפעילות הלילה במרחב טול-כרם שבחטיבת מנשה, לוחמי דובדבן, סיירת חרוב, שב"כ וימ"מ עצרו שישה מבוקשים החשודים בפעילות טרור. בעיר חברון שבחטיבת יהודה, עצרו הכוחות מבוקש נוסף. בפעילות יזומה בנבי צאלח שבחטיבת אפרים אמש, הלוחמים עצרו מבוקש, השמידו מטען והחרימו רובה מסוג קרלו. ברמאללה שבחטיבת בנימין מחבלים יידו אבנים לעבר כוחות שפעלו במרחב, הכוחות הגיבו בירי, זוהתה פגיעה. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,850 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,650 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
+מהלך סמוטריץ' לפעולות הרש״פ בהאג: הפסקת העברת כספי הסילוקין
11:59 25/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שר האוצר הודיע לרה"מ: ״ככל וייצא צו מעצר כל שהוא על-ידי התובע של בית הדין בהאג נגד אזרח או חייל ישראלי במסגרת התיק שמנהלת הרש"פ נגד ישראל אפסיק חד-צדדית ומיד את העברת כלל כספי הסילוקין לרש"פ ואורה על ביטול השיפוי להעברת כספים לבנקים ביהודה ושומרון״
סמוטריץ' ונתניהו. "לא אתן את ידי להמשך קיומה של רשות עויינת" [צילום: עמית שבי/פול/פלאש 90]
+המלחמה באוקראינה: ארה"ב מעניקה בחשאי לקייב טילים ארוכי טווח
11:10 25/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כלי הנשק היו חלק מחבילת סיוע של 300 מיליון דולר (240 מיליון ליש"ט) שאושרה על-ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן  ▪  בטילים כבר נעשה שימוש לפחות פעם אחת כדי לפגוע במטרות רוסיות בחצי האי קרים
ביידן עם זלנסקי. "זה יהפוך את העולם לבטוח יותר" [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+ועדה בצה"ל תבחן את ההכרה בחטופים ובאזרחים
10:10 25/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה המייעצת תבחן את הדרך הראויה להכרה והוקרה, לרבות הצורך בשינוי המצב הקיים, על-מנת לתת מענה למקרים הייחודיים בעת הזו  ▪  בראש הוועדה יעמוד אלוף מוטי ברוך
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+נחש צפע
09:45 25/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי ראש, ביבי אשם  ▪  נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר  ▪  איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
נתניהו. האשם הראשי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חזיון תעתועים - הדמוניזציה של סינואר
07:51 25/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו  ▪  התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות מהותיות בעיקר בכל הקשור למהלכי המו"מ לשחרור חטופינו
סינואר. עכבותיו לא נודעו [צילום: אוסמה עבדול רחמן/AP]
+חיל-האוויר תקף תשתיות חיזבאללה במרון א-ראס
07:29 25/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הפציץ הלילה מן האוויר בניין בן שלוש קומות ותקף עמדת תצפית של חיזבאללה באזור הכפר מרכבא שבדרום לבנון  ▪  דובר צה"ל הגיב על הסרטון של החטוף הירש גולדברג פולין: טרור פסיכולוגי
אחד המבנים שהופצצו הלילה [צילום: דובר צה"ל]
+בשם אלוהים - לכו
07:28 25/04/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
ראש הממשלה נתניהו והרמטכ"ל הלוי. הגיע הזמן [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממשל ביידן נגד ישראל - "אובמיסט"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בהנחיית הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, ובאישור שר הביטחון, יואב גלנט, מינה ראש אגף כוח האדם בצה"ל, אלוף יניב עשור, ועדה מייעצת לרמטכ"ל לבחינת אופן ההכרה וההוקרה בחטופים ובאזרחים שהשתתפו בלחימה או בסיטואציות ייחודיות במלחמה. הוועדה מונתה על-רקע אירועי 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" אשר העלו סוגיות מורכבות וכואבות הנוגעות לשכול, לזיכרון ולגבורה.
25/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
דעתי באורח כללי כי שרי הממשלה - נחשי הצפע של הפוליטיקה הישראלית בהנהגת בנימין נתניהו - סירבו לשעות לאזהרה הרשמית של צה"ל, שבמדיניותם הם מובילים את המזרח התיכון למלחמה, להתקפה על ישראל.
25/04/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
כתרים נקשרו לדמותו וכישוריו של יחיא סינואר, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, ובפועל המנהיג הבלתי מעורער של הארגון בחבל ארץ שנחשב להיות "בסיס האם" למדינה הפלשתינית.
25/04/2024  |  רפאל בוכניק  |   יומני בלוגרים
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו הלילה (יום ה', 25.4.24) תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרון א-ראס, ועמדת תצפית של הארגון במרחב מרכבא שבדרום לבנון.
25/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש אמ"ן אהרון חליוה התפטר, וטוב שכך. אבל למרות אחריותו המרכזית לכשל המודיעיני, חליוה הוא לא הראשון במדרג האשמים במחדל השבעה באוקטובר ובניהול הכושל של מלחמת "חרבות ברזל". יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב.
25/04/2024  |  חיים רמון  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il