|
המנוע התחמם בזמן נסיעה לאילת [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
יוסף בייבוץ תבע את מוסך חן אריק בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון בסכום של 15,000 שקל. מכתב התביעה עלה שבחודשים פברואר-אוגוסט 2008 הכניס את רכבו כמה וכמה פעמים למוסך של הנתבעת עקב תקלות שונות שרובן היו קשורות להתחממות הרכב. בסופו של דבר התקלות תוקנו כשבתחילה טופל ראש המנוע, לאחר מכן צינור ושסתום מערכת האוורור ולאחר מכן משאבת המים.
לדבריו, הרכב המשיך להתחמם לאחר שראש המנוע טופל ונגרם לו נזק. התובע לא צירף חוות דעת או דוח מכון בדיקה שהצביעו על בעיה במנוע שנבעה מהתחממות הרכב לאחר הטיפול בראש המנוע. "עובדי המוסך שכחו לסגור את מכסה השמן בעת הטיפול האחרון שבו הוחלף שמן מנוע ומסנן שמן. בשל כך נדלקה נורית האזהרה על חוסר בשמן מנוע כ-48 שעות לאחר הטיפול. התקלה אירעה בשעות הערב בדרך לאילת ונגרמה לי עוגמת נפש". לטענתו, עלות הנזק הסתכמה בסך של 190 שקל ולא הוצגו קבלות עניין.
בפסק הדין קבע השופט שאול מנהיים, שעלות הנזק סבירה בעליל ומקובל עליו שנגרמה לתובע עוגמת נפש. "התביעה עומדת על סך 15,000 שקל, אולם לטעמי הנזק הישיר היחיד שהוכח עומד על קצת פחות מ-200 שקל. אם נוסיף עליו עוגמת נפש שאותה לא ניתן אלא לפסוק על דרך האומדן אנו מגיעים לסכום כולל של 750 שקל. אני מבין לליבו של התובע שטוען שאיבד את האמון בנתבעת, אולם אין מפצים על אובדן אמון. כאשר האמון הולך לאיבוד הלקוח אינו חוזר לאותו ספק שבו אינו מאמין עוד וגם אין הוא זכאי לפיצוי לשם כך אלא רק לנזק ישיר או תוצאתי ולרבות עוגמת נפש ותו לא".
בסופו של דבר, חייב השופט את הנבעת לפצות את התובע בסך של 750 שקל בתוספת הוצאות התביעה בסכום כולל של 250 שקל. לשני הסכומים הנ"ל יש להוסיף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום 18.9.08 (תאריך הגשת התביעה). המועד האחרון לתשלום הוא 1.7.09.