|
שיטת חישוב שווי חדשה לרכבים צמודים
|
|
|
|
|
הסתיים בהסכמה המו"מ על שינוי מודל שווי השימוש לרכב צמוד, במסגרת ההבנה שהושגה לעניין "עסקת החבילה" במשק. כך נמסר (יום ג', 23.6.09) מרשות המיסים ומהתאחדות התעשיינים.
על-פי המוסכם, החל מה-1 בינואר 2010 תופעל שיטת החישוב הליניארית לצורך חישוב זקיפת שווי שימוש ברכב צמוד או תיאום הוצאות לעצמאים. שיטה זו תחול על כלי רכב שנרשמו לראשונה מיום מה-1 בינואר 2010 ואילך. לא יהיה כל שינוי לגבי כלי רכב שנרשמו עד ל-31 בדצמבר 2009 - השיטה הנוכחית תמשיך ותחול על כלי רכב אלה ובכלל זה יישום תוואי קביעת שווי השימוש שנקבע בזמנו.
שיעור השווי לשנת 2010 נקבע כי יעמוד על 2.19% ממחיר המחירון לצרכן (ללא מבצעים והנחות) כפי שידווח למשרד התחבורה ולרשות המיסים. שיעור שווי השימוש לשנת 2011 ואילך יעמוד 2.5%. בכל מקרה, שיעור שווי השימוש משנת 2011 ואילך לא יפחת מ-2.43% ולא יעלה על 2.6%.
לטענת התאחדות התעשיינים, שיטת החישוב הליניארית לא תגדיל את הכנסות המדינה ממסים, כך שהעובד הממוצע לא ישלם יותר. בהתאם לכך שונה השיעור לפיו יחושב שווי השימוש.
מרשות המיסים נמסר כי במקביל, יוקם באופן מיידי צוות משותף לרשות המיסים, משרד התחבורה והארגונים הכלכליים, שישאף למציאת מענה הולם לסוגיית רכבי השירות, מבלי להתחייב כי אכן ניתן יהיה למצוא מענה הולם - בהתייחסות להיבטים שונים - טכניים, תפעוליים, אכפתיים, כלכליים ומשפטיים. מסקנות הצוות יוגשו למנכ"ל משרד האוצר עד ל-30 בספטמבר 2009. נמסר כי לא תהיה תלות בין עבודת הצוות להסכמות האחרות שנקבעו.
התאחדות התעשיינים ציינה עוד, כי נושא המוניות והרכבים למורי הנהיגה, יידונו בנפרד מול לשכת ארגוני העצמאים. זאת במטרה למנוע את עליית עלויות התפעול של כלי רכב אלה.