|
בטחון הצרכנים במגמת התאוששות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה בחודש יוני בשלוש נקודות לרמה של 121.1 (בסיס המדד נקבע על 100 נקודות באפריל 2002). המדד למצב השוטף רשם עלייה של 2.1 נקודות ומדד הציפיות רשם עלייה של 3.5 נקודות. באווירת הקניות, שאלה שאינה משתקללת במדד, נרשם גם כן שיפור. כך מסרו (יום ד', 1.7.09) TNS ובנק הפועלים.
כלכלני בנק הפועלים מציינים כי חודש יוני הוא השלישי ברציפות בו אמון הצרכנים עולה. חודש מרס היה החודש בו נרשמה התחתית האחרונה במדד, ברמה של 107.3 נקודות. על-פי הסקר, כל סעיפי המדד היו בכיוון עלייה וכן חל שיפור באווירת הקניות. בבנק אומרים כי ייתכן שהשיפור בשווקים הפיננסיים והריבית הנמוכה העלו את הביטחון בקרב הצרכנים, שכן גורמים אלו פועלים לשיפור באווירת הקניות וניתן לראות זאת לדוגמה בעלייה ברכישת דירות חדשות בחודשיים האחרונים, וכן בעלייה ברכישות בכרטיסי האשראי.
כמו, מן הסקר ניתן לראות שהמגמה באמון הצרכנים בישראל מוסיפה להיות דומה לזו שבעולם, אם כי החודש חלה דווקא ירידה במדד בארה"ב. בבנק הפועלים סבורים כי המגמות בהמשך יהיו תלויות במידה רבה בשוק העבודה, שם ייתכנו עליות נוספות בשיעור האבטלה.
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS מחושב מדי חודש על-ידי חברת TNS טלסקר, על סמך מחקר בקרב 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסיה בישראל.