מחקר שוק שנערך על-ידי חברת איתוראן קובע (יום ד', 8.7.09) כי בחציון הראשון של 2009 ישנה עלייה של כ-125% בניסיונות גניבת רכבים מסחריים לעומת החציון המקביל אשתקד. המחקר בוצע בקרב רכבים הממוגנים על-ידי החברה. ברכבי היוקרה, לעומת זאת, ישנה דווקא ירידה של כ-33% בניסיונות גניבת הרכב בתקופה זו.
אזור השפלה מציג את העלייה המשמעותית ביותר בנסיונות גניבת רכבים - עלייה של 28% לעומת החציון המקביל אשתקד. הסיבה המרכזית לכך - פעילות של חוליית גנבים חדשה באזור, המתמקדת בטנדרים ובג'יפים ארבע-על-ארבע.
מאידך-גיסא, החברה ממשיכה להיות עדה לירידה בניסיונות הגניבה באזור הדרום - 25% פחות גניבות באזור זה בהשוואה לחציון הראשון של שנת 2008. אחת הסיבות לכך, לטענת החברה, היא העובדה שחוליות הגנבים המתגוררות בדרום, מעדיפות לעבוד באזורים בהם הם פחות מוכרים, למשל באזור הסמוך - השפלה.
האזור בו היו מספר ניסיונות הגניבה הגדול ביותר בחציון הראשון של 2009 (לרכבים הממוגנים באיתוראן) הוא: גוש דן (33%); השרון (25%); שפלה (16%); נפת ירושלים (12%); דרום (6%); צפון (6%); ואזור יהודה ושומרון (2%).
סוג הרכב בעל שכיחות ניסיונות הגניבה הגדולה ביותר בחציון זה הם הרכבים המסחריים, עם 27% מהנסיונות. אחריהן נמצאות המשאיות (22%); הג'יפים (15%); הרכבים הפרטיים, כולל מוניות (14%); טנדרים מסוג פיקאפ (12%); רכבי יוקרה (8%); רכבי ציוד מכני (1%) ואוטובוסים (1%).
ניר שרצקי, מנכ"ל חברת איתוראן, ציין כי בסיכום חצי שנתי, סיכלה חברת איתוראן גניבתן של 719 כלי רכב בשווי משוערך של כ-122 מיליון ש"ח. מתחילת השנה נתפסו על-ידי כוחות האכיפה של החברה 36 חוליות גנבי רכב.
בניכוי אירועי מעורבות משתמש מורשה (הונאות ביטוח), שיטת הגניבה הנפוצה ביותר היא עדיין הפריצה האלימה לרכב וניסיון להתניע אותו באמצעות מחשבי רכב פרוצים. שיטה זו מהווה 91% מסך ניסיונות הגניבה בחציון הראשון של 2009. 5% מנסיונות הגניבה מתבצעים על-ידי גניבת מפתחות הרכב מבית הלקוח, שיטה הנפוצה בעיקר ברכבי יוקרה ובבתים צמודי קרקע. 3% מן האירועים מקורם בשוד אלים (בעיקר באזור קו התפר), ו-1% באמצעות מפתח שנשאר ברכב.
יש לציין, כי גנבי הרכב הצטיידו בתחילת השנה במבחר גדול של מחשבי רכב ואימובילייזרים פרוצים לדגמים שונים, אשר בעזרתם אפשר להתניע את הרכב ובכך לעקוף את שולל התנועה המקורי.