|
חדירת האינטרנט בישראל - לשיא חדש
|
|
|
|
|
סקר TIM לחודש יוני מגלה (יום א', 12.7.09) כי בישראל ישנם כיום כ-4.3 מיליון משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה. מספר השעות המדווח של גלישה ביום ממוצע עומד על כ-3.5 שעות לגולש.
על-פי האומדן, מדובר על כך שבמהלך השנה החולפת הצטרפו למניין הגולשים כרבע מיליון גולשים חדשים, מ-4.01 מיליון ביוני 2008 ל-4.27 מיליון ביוני 2009.
הגידול משתקף גם בנתוני החיבור למשקי בית: כ-77% ממשקי הבית מחוברים כיום לאינטרנט (לעומת 73% לפני שנה). נתונים אלו מתייחסים לאוכלוסיה היהודית. שיעור הגולשים באינטרנט בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת (גילאי 18 ומעלה) עומד על 71%. שיעור הגולשים בקרב גילאי 13 ומעלה מגיע ל-74%.
בחינת מספר הגולשים באינטרנט באותו בית אב, מלמדת כי ב-16% מבתי האב שמחוברים לאינטרנט גולש אדם אחד בלבד, ב-32% שניים מבני הבית גולשים, וב-51% שלושה או יותר מבני הבית גולשים באינטרנט באותו בית.
בחינת הפרופיל הדמוגרפי של הגולש הישראלי באוכלוסיה היהודית מעלה, כי בין משתמשי האינטרנט ניתן למצוא מעט יותר גברים (51%) מנשים (49%). חדירת האינטרנט לשכבות הגיל הצעירות ולגילאי הביניים, גילאים 49-18, גבוהה (82%), לעומת 71% בכלל האוכלוסיה הבוגרת. כמו-כן, שיעור הגולשים באינטרנט בקרב גילאי 50 ומעלה עומד על 56%. בקרב בני הנוער (גילאי 13 עד 17), לעומת זאת, שיעור הגולשים באינטרנט עולה על 90%. בנוסף, ניתן ללמוד כי חדירת האינטרנט גבוהה בקרב בעלי השכלה גבוהה, העל-תיכונית והאקדמית. שיעורם בקרב הגולשים עומד על 81%, לעומת 71% בכלל האוכלוסיה הבוגרת.
הגולשים הישראלים נוהגים לגלוש באינטרנט ממגוון מקומות. כמעט כל הגולשים הישראלים (98%) נוהגים לגלוש מביתם. בנוסף, עולה כי כמחצית (51%) מהגולשים הבוגרים נוהגים לגלוש באינטרנט ממקום עבודתם. בני נוער נוהגים לגלוש בחברותא - 53% גולשים מבתי חבריהם, ו-54% גולשים מבית הספר. בסך-הכל כ-63% מכלל הגולשים, גולשים גם מחוץ לבית.
באשר למכשיר המשמש לגלישה, עולה כי כ-90% גולשים ממחשב נייח, 33% גולשים ממחשב נייד, ואילו 13% גולשים ממכשיר טלפון סלולרי, כאשר יש כמובן גולשים המשתמשים ביותר מאמצעי אחד.
קריאה, צפייה, קנייה ועוד
ומהו אופן השימוש שנעשה באינטרנט בקרה הגולשים? מן הסקר עולה כי 95.3% מהגולשים משתמשים באינטרנט לצורך חיפוש מידע או נתונים בתחומים שונים; 87.1% משתמשים באינטרנט לקריאת חדשות, עיתון או מגזין המופיע באינטרנט; 79.5% צופים בקטעי וידאו באינטרנט; 73.6% משתמשים בו להורדת תוכנות או קבצים; 64.2% מבצעים פעולות בנקאיות או פיננסיות; 59% משחקים במשחקי רשת או במשחקים המצויים באתרי אינטרנט; 56.8% משתמשים קונים או מזמינים מוצרים ושירותים באמצעות האינטרנט; ורק 54.7% עוסקים בהתכתבות באמצעות תוכנות מסרים מיידיים.