|
מבקרים בתוך המעי [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
לאחר שהוצג בעשרות ערים באירופה, המיצג המאפשר לבצע סיור בתוך המעי הגס האנושי - מגיע עתה גם לישראל.
המדובר במיצג המורכב ממודל מוגדל של המעי, שאורכו 22 מטר וגובהו כ-3 מטר, אותו יזמה משפחת בורדה הגרמנית (הבעלים של מספר כתבי עת, ביניהם המגזין בורדה). בנם היחיד של בני הזוג נפטר מסרטן המעי הגס כשהוא בן 31, ומאז מקדישה המשפחה את מרצה, זמנה וכספה לקידום המודעות למניעה וטיפול בסרטן מעי הגס.
המיצג היווה חלק מקמפיין ציבורי בגרמניה, שהוביל לכך שכ-3.5 מיליון אנשים עברו קולונוסקופיה בגרמניה בין השנים 2008-2002. לשם השוואה, בישראל שיעור ביצוע הקולונוסקופיה באוכלוסיית היעד הוא פחות מ-10%.
מיצג המעי הגס, אותו הביאה לישראל עמותת שמיר המובילה קמפיין לקידום המודעות למניעת סרטן המעי הגס, יוצב בנמל תל אביב החל מה-1 באוגוסט ועד ה-8 באוגוסט. המיצג יהיה פתוח למבקרים מדי יום, בין השעות 23:00-17:00 (בסופי שבוע גם בשעות הבוקר). הכניסה חופשית.
בנוסף, יתקיימו ליד המיצג הרצאות של רופאי גסטרו מומחים ממרכז רפואי רמת אביב ומרכז רפואי ת"א ע"ש סוראסקי (איכילוב).
. המומחים יתנו הסברים לקהל, ויענו לשאלות בנושא המחלה, הבדיקות וההמלצות לגבי גילוי ומניעה. ההרצאות יתקיימו אחת ליום.
לדברי שלמה לבקוביץ, יו"ר שמיר, "אני מאמין שמיצג חווייתי יעיל בהרבה להעלות מודעות ולהנעת פעולה מכל דרך אחרת. אני מקווה שאנשים יראו באירוע שעוסק במניעה ולא בחולי. למרות המאמצים הרבים והחשיפה התקשורתית, עדיין רוב אוכלוסיית המבוגרים לא נבדקת כלל ומדחיקים את הנושא. בארה"ב ובמדינות נוספות שבהן מתקיים קמפיין מקיף, הוכיחו שניתן להקטין את התחלואה והתמותה באופן משמעותי".