|
מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד [צילום: רונן אקרמן]
|
|
|
|
|
רווחי רבוע כחול ירדו ב-47% לכ-17.5 מיליון ש"ח בלבד ברבעון השני של 2009, לעומת רווח של כ-37.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל ב-2008. כך עולה מדוחותיה הרבעוניים של החברה (יום ב', 17.8.09).
הכנסות החברה ירדו לכ-1.84 מיליארד ש"ח מרמה של כ-1.91 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ברקע לירידה בהכנסות עמדו המיתון במשק והתגברות התחרות ושחיקת מחירי המכירה ברשתות הדיסקאונט. המכירות בחנויות זהות ירדו ב-6.1% לעומת ירידה של 7.1% ברבעון הראשון.
הרווח הגולמי של רבוע כחול לכ-501.7 מיליון ש"ח - שיעור של 4.9%. הגורם העיקרי לירידה ברווח הגולמי הוא ירידה במכירות ברשתות מגה ומגה בעיר, אשר מאופיינות בשיעורי רווח גולמי גבוהים יחסית.
מכירותיה של קבוצת בי, העוסקת במכירת לי בית, כלי מיטה ומוצרים לתינוקות, ירדו ב-4.2% ברבעון השני של 2009 בהשוואה לרבעון המקביל.
מראייה חצי שנתית, עולה כי הוצאות המכירה, ההנהלה וההוצאות הכלליות הסתכמו במחצית הראשונה של 2009 בכ-884 מיליון ש"ח, המהווים 24.5% מהמחזור לעומת 23.3% מהמחזור במחצית הראשונה של 2008 עקב השקת מגה בול והפרסום הרב שהשקיעה בכך הרשת, כמו גם פתיחת עשר חנויות חדשות, ביניהן שישה סניפי עדן טבע מרקט.
הרווח התפעולי החצי-שנתי הסתכם בכ-121 מיליון ש"ח, המהווים 3.3% מההכנסות. זוהי ירידה של 34% לעומת המחצית הראשונה של 2008, אז עמד שיעור הרווח התפעולי על 4.3%.
בחברה הסבירו את תוצאות הרבעון הן בעיתוי חג הפסח, אשר נחגג השנה מוקדם מאשתקד ועל כן מרבית הקניות והפעילות השיווקית נעשתה כלפיו ברבעון הראשון. כמו-כן, גם המיתון הכללי במשק משחק תפקיד בירידת ההכנסות.
מנכ"ל ונשיא רבוע כחול, זאב וורמברנד, אמר כי "במהלך הרבעון המשכנו במהלכי יישום האסטרטגיה וביסוס התודעה של תת הרשת מגה בול כרשת המובילה את תחום ההארד דיסקאונט וכן פעלנו להרחבת הקטגוריות במותג הפרטי מגה, המהווה כ-3.5% מסך המכירות".
וורמברנד ציין כי במהלך אוגוסט יתווספו שמונה סניפים לתת הרשת מגה בול, שישה בהסבה ושני סניפים חדשים. "לפני מספר ימים הודענו על הרחבת מסלולי ההצטרפות למועדון הלקוחות YOU כאשר המטרה הינה להגיע לכ-500 אלף חברי מועדון עד תום שנת 2009".