|
מטוס דרימליינר במפעל [צילום: AP]
|
|
|
|
|
יצרנית המטוסים בואינג הודיעה (יום ה', 27.8.09) כי היא מצפה להטיס את מטוס ה-787 דרימליינר בפעם הראשונה עד לסוף שנת 2009, ולספק את ההזמנות הראשונות עד לרבעון הרביעי של שנת 2010.
לוח זמני האספקה החדש, ששונה כבר מספר פעמים, הוא מעט יותר מוצלח ממה שציפתה וול-סטריט עד כה. אנליסטים רבים חזו כי המטוסים הראשונים לא יימסרו לפני תחילת 2011.
החדשה האחרונה סיפקה סיבה טובה למשקיעים לרכוש מניות של בואינג. במסחר המוקדם שלפני פתיחת המסחר הרשמית בוול-סטריט, זינקו המניות ב-6%.
במהלך השנה האחרונה, מניות חברת הענק צנחו ביותר מ-25%, על-רקע דחיית רכישות המטוסים מצד לקוחות החברה עקב המיתון, והודות לבעיות בתוכנית ה-787.
ביחד עם לוח הזמנים החדש, בואינג ציינה כי היא אינה רואה במטוסי ה-787 שיועדו לטיסות הבדיקה הראשוניות כבעלי ערך מסחרי כלשהו, הודות לכמות האדירה של עבודה מחדש ושינויים שנדרשו בהם. מחיקת החוב המשתמעת מן הצעד הזה תהיה בגובה של כ-2.5 מיליארד דולר, שיתבטאו בתוצאות הרבעון השלישי של החברה.
לאחרונה, הודיעה היצרנית משיקגו כי היא מצפה שטיסת הבכורה של ה-787 תתרחש לפני סוף יוני, כאשר האספקה הראשונה ללקוחות תתבצע בתחילת השנה הבאה.
מטוס הדור-הבא בעל הגוף הרחב נמצא כעת באיחור של יותר משנתיים בלוח הזמנים בגלל בעיות בשרשרת האספקה בקרב קבלני-המשנה הרבים שלו.
לפני כחודשיים, בואינג הורתה על הפסקת ייצור ה-787 במפעל של קבלן-משנה באיטליה אשר היה אחראי על חלקי מרכב המטוס, בגלל חולשה שהתגלתה במעטה המורכב שלו.