ועדת החקירה הפרלמנטרית לחקר תאונות הדרכים, בוטלה רשמית בהצבעת הכנסת החדשה. בכך הושם הקץ על אחת מהחקירות המקצועיות ביותר, שנערכו אי פעם בישראל בנושא הקטל בדרכים.
בתחילת השבוע נערכה הצבעה קצרה וכמעט חשאית, במהלכה הועלו חילוקי דעות בין המצדדים בחיסול הוועדה, לבין התומכים בהמשך פעילותה. לדיון לא ניתנה כל חשיפה ציבורית הולמת.
שר התחבורה החדש, אביגדור ליברמן, צידד בסיום פעולת הוועדה. ליברמן קבע כי "די בדיבורים וניירות, יש לגשת לעבודה המעשית".
בשבועות הראשונים מאז נכנס למשרדו בקומה ה-11 של בניין כלל, מפגין ליברמן פעילות נמרצת. פקידים בכירים במשרדו מסרו למחלקה ראשונה, כי הם מכנים אותו 'הבולדוזר', תואר שהודבק בעבר לאריאל שרון.
מהצד השני מחה בדיון חבר הכנסת יאיר פרץ (ש"ס), על כי השלטון החדש מכחיד בשיטתיות כל זכר למעשי המימסד הישן, בלא להתייחס באופן עיניני לתחומי הפעילות הציבורית.
את ועדת החקירה הפרלמנטרית הקים חבר הכנסת נחום לנגנטל, בהתבסס על ניסיונו כמנכ"ל משרד התחבורה בימי השר יצחק לוי.
לנגנטל, עורך דין במקצועו, ניהל את דיוני הוועדה ביד רמה, ויעד בדיוק מאיזה 'מוקשים' מנסים הנחקרים להתחמק.
התפטרות לנגנטל מהכנסת, שמה למעשה קץ לסיכוי להמשך פעילות הוועדה, אף שמספר גורמים ניסו לעניין חברי כנסת מכהנים להמשיך בפעילות במסגרת הפרלמנטרית החדשה.
עם חברי הוועדה נימנו את חברי הכנסת ה-15 הבאים: מרדכי משעני, נחמה רונן, נעמי חזן, מוחמד ברכה, אברהם הירשזון, יאיר פרץ, אורי יהודה אריאל, אבי יחזקאל ואברהם פורז.
הוועדה העלתה מספר מימצאים חשובים, ובהם: חוסר תאום בין הגופים הממונים, הצורך במרכז מידע לאומי, בעיות תקציבית וניהוליות ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, והפרטת המאבק בתאונות הדרכים – באמצעות עמותת אור ירוק.
שר התחבורה החדש, אביגדור ליברמן, לא מתחמק ככל הניראה מהעיסוק כפוי הטובה ב-'תפוח אדמה הלוהט', והוא עומד להיות הכתובת למאבק בתאונות הדרכים.
הנושא טעון לא פחות מסוגיית הפרטת אל על, אך ניכר בליברמן כי הוא שש למערכה.