|
יש סיבה לחייך. עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום
|
|
|
|
|
חברת הסלולר סלקום הרוויחה רווח נקי של כ-289 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של 2009 - עלייה של 19.4% בהשוואה לרווח של כ-242 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה (יום ב', 16.11.09) מדוחותיה הרבעוניים.
ניתן לייחס חלק חשוב לעלייה זו בירידה בשיעור המס ששילמה החברה, אשר נבע בעיקר מחקיקת חוק "ההתייעלות הכלכלית", הקובע הפחתה הדרגתית של שיעור מס החברות החל משנת הכספים 2010. שינוי זה בשיעורי המס היטיב עם כאמור עם סלקום, שזכתה לירידה בחבות המס הנדחה ולהכרה בהכנסת מס חד-פעמית של כ-41 מיליון ש"ח ברבעון.
הכנסות סלקום ברבעון השלישי של שנת 2009 עלו ב-1.5% והסתכמו בכ-1.67 מיליארד ש"ח. הגידול בהכנסות מיוחס לעלייה של 0.9% בהכנסות משירותים, שהיוו את החלק הארי של הכנסות החברה - כ-1.49 מיליארד ש"ח. העלייה נבעה גם מגידול של 7.1% בהכנסות מציוד קצה, אשר עלה מכ-170 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד לכ-182 מיליון ש"ח ברבעון השלישי האחרון.
עלייה של 21.5% במצבת מנויי הדור השלישי בשנה האחרונה
בסיס הלקוחות של החברה לסוף ספטמבר 2009 עמד על כ-3.25 מיליון לקוחות. במהלך הרבעון השלישי של 2009 החברה גייסה כ-31,000 מנויים חדשים נטו. כ-64,000 מנויים חדשים נטו נוספו ברבעון למצבת מנויי הדור השלישי של סלקום, שהגיעה לכ-941 אלף מנויים. מצבת מנויי הדור השלישי של החברה היוותה כ-28.9% ממצבת המנויים הכוללת של החברה לסוף הרבעון השלישי של 2009, עלייה מ-21.5% של מנויי דור 3 מסך המנויים בסוף ספטמבר 2008.
מדובר בנתון נאה במיוחד לסלקום, שלאחר מספר ניכר של רבעונים של צמיחה מהירה בהכנסות מתוכן ומסרונים (SMS), ברבעון הזה היא גם בעלת ההכנסות הגבוהות ביותר בתחום פעילות זה - עם הכנסות של כ-229 מיליון ש"ח - על פני שאר החברות הסלולריות, וזאת על-אף היותה בעלת מספר המנויים הקטן ביותר בדור השלישי.
שיעור הנטישה ברבעון השלישי של 2009 הסתכם ב-4.9%, בהשוואה ל-4.4% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור הנטישה, בלט גם בתחום ההכנסות החודשיות הממוצעות ללקוח בווד, אשר עמדו במהלך הרבעון על 150.4 ש"ח בממוצע, בהשוואה ל-154.3 ש"ח בממוצע ברבעון המקביל. מספר דקות השימוש החודשיות ללקוח עלה קלות, ועמד על 338.1, כשברבעון המקביל דיבר כל לקוח 336.3 דקות.
החברה הודיעה כי בישיבת הדירקטוריון אמש החליטה לחלק דיבידנד במזומן לבעלי המניות בסכום של 2.90 ש"ח למניה ובסך-הכל כ-286 מיליון ש"ח.
עמוס שפירא: "הצלחה היסטורית לחברה"
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר בתגובה לתוצאות החברה כי "זה היה עוד רבעון של ביצועים פיננסיים חזקים, כאשר השגנו שיא בהכנסות, ברווח התפעולי וב-EBITDA, הגבוהים בהיסטוריה של החברה. אנו המשכנו לחזק את מעמדנו כמובילי שוק, ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלנו, תוך גידול במצבת מנויי הדור השלישי, המאופיינים בנתוני הכנסה גבוהים לחברה, לעומת ספטמבר שנה קודמת. תוצאות פיננסיות חזקות אלו וחיזוק מעמדנו בשוק ראויים במיוחד לציון לאור המשך שחיקת תעריפי זמן האוויר, הסביבה התחרותית והרגולטורית, כמו גם הסביבה המקרו-כלכלית המאתגרת".