ד"ר שמואל רז תבע את נתור אחוד סוכני נסיעות לטיולים מאורגנים, בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר ששב במפח נפש מנופש בחו"ל. לדבריו, היה קיים פער גדול מאוד בין הבטחותיה של הנתבעת, שעליהן הסתמך כשרכש את חבילת הנופש לאיטליה, לבין מה שהיה במציאות.
הוא טען כי "הטיסה מישראל יצאה בשבע שעות איחור, כשהגעתי לשדה התעופה בקטניה שבסיציליה לא חיכה לי נציג הנתבעת כמובטח. בהמשך נאלצתי לשלם קנס בסך של 34 אירו על הגעה לאחר חצות. הובטחו בתי מלון הממוקמים במרכז ואילו בתי המלון בהם שוכנתי היו רחוקים מרחק ניכר ממרכז העיר. לאחר שחזרתי ארצה חויבתי בסך של 357 דולר בגין נזק, שלטענת חברת ההשכרה, נגרם לרכב המושכר".
ד"ר רז תבע סך של 5,100 שקל כפיצוי על הנזקים שנגרמו לו עקב ביצועה הלקוי של חבילת הנופש שרכש מנתור.
נתור טענה בכתב ההגנה להיעדר יריבות. לדבריה, התובע הזמין את חבילת הנופש מחברת סיגנל טורס בע"מ וככל שזו הבטיחה לו דבר כלשהו, הרי זה על דעתה בלבד בלא קשר או אחריות לנתור ויש לדחות את התביעה נגדה.
השופטת
אנה שניידר דחתה את התביעה ללא חיוב בהוצאות לפנים משורת הדין. "ראשית, לעניין העדר היריבות. בפסיקה נדחו לא פעם תביעותיהם של רוכשי חבילות תיור כנגד הסוכנויות שמהן נקנו, והומלץ לרוכשים להפנות את תביעותיהם כנגד ספקיות החבילות. תפקידה של סוכנות נסיעות אינו שונה מזה של מתווך, וככזאת, היא חייבת לנהוג בנאמנות, בהגינות ובדרך מקובלת ולמסור ללקוחותיה כל מידע שיש בידה בעניין מהותי הנוגע לעסקה, אולם אין בכך כדי להטיל עליה באופן אוטומטי אחריות לנזק שנגרם למזמין, אם אכן נגרם.
"התובע לא הוכיח שאכן ניתנו לו ההבטחות המפורטות בכתב התביעה. כמו-כן, התובע אינו טוען כי לא ידע את שמם וכתובתם של המלונות שהוזמנו לו ואם לא בדק את מיקומם - אין לו להלין אלא על עצמו. התובע לא הוכיח כל קשר סיבתי בין איחור הטיסה והעובדה שלא היה נציג ובין החיוב שנעשה על-ידי חברת השכרת הרכב, בשל הנזק שנגרם לרכב המושכר".