|
כירטוס אלקטרוני ללא תקופת הסתגלות
|
|
|
|
|
|
באיחור של תשעה חודשים מן המועד בו ביקשה להנהיג שימוש בלעדי בכרטיסי רב-קו חכמים, הולכת חברת קווים אחרי האחות הגדולה דן, ומודיעה
כמותה על הפסקת השימוש בכרטיסי החופשי-חודשי מנייר ב-1 בפברואר, על הפסקת מכירת כרטיסיות הניקוב מנייר ב-1 במרס. בקווים מדגישים כי מדובר במהלך מתואם עם דן, וכי כבר קיים בין החברות שיתוף פעולה בתחום החופשי-חודשי.
האיחור נבע מחוסר הנכונות של נוסעים רבים לעשות שימוש בכרטיס האלקטרוני, ומחוסר הבנה של הטכנולוגיה בקרב נוסעים זקנים ועולים חדשים. רק כעת, עם כניסת דן למים הקרים, אוזרת קווים אומץ להפעיל את המהלך גם ללקוחותיה. אולם בניגוד לדן, לא מסבירים רוב נהגי קווים לנוסעים על המעבר לכרטיסי הרב-קו ואף לא מפרסמים את המהלך במודעות באוטובוסים, בשלטים על האוטובוסים או בחלוקת מנשרים לנוסעים.
מנכ"ל קווים,
דרור בריל, מזכיר כי החברה בראשותו הייתה החלוצה להשתמש בכרטיס חכם, לפני שלוש שנים. לדבריו, "הנוסעים יוכלו לנוע מכל מקום בגוש דן, לטעון ולנסוע באמצעות כרטיס אישי המצוי בארנק ממש כמו כרטיס האשראי".
המעבר יהיה באשכול קווי פתח תקוה והמרכז, אך לא יחול בינתיים באשכול עפולה והעמק. אלה האחרונים מצטרפים לתושבי גוש דן, ויכולים לקבל את השירות הטלפוני הממוחשב המאפשר קבלת מידע בזמן אמיתי על האוטובוס הבא בתחנה באמצעות ספירה לאחור מבוססת מערכת לוויינית. מדובר בשירות מדויק יחסית, שחסרונותיו הם בהפעלתו המורכבת ובעלותו הכספית.