|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

אמון בינלאומי בבטר פלייס

שי אגסי השלים סבב גיוס ענק בסך 350 מיליון דולר

HSBC הבריטית השקיעה 125 מיליון דולר, מה שמעניק לבטר פלייס שווי שוק של 1.25 מיליארד דולר החברה לישראל תשקיע 72 מיליון דולר
25/01/2010  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: ניו יורק טיימס, טל לוי  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
שי אגסי [צילום: TheMarker]

בטר פלייס, מיזם המכוניות החשמליות של שי אגסי המעוניין ליצור רשתות ענק של נקודות טעינה כדי ליצור עניין במכוניות חשמליות, צפוי לזכות בהצבעת אמון היום, באמצעות השלמת סבב גיוס הון סיכון בסך 350 מיליון דולר. מתוך הסכום האמור, החברה לישראל הודיעה הבוקר כי תשקיע במיזם בטר פלייס עוד 72 מיליון דולר ובסך-הכל תחזיק ב-30% מבטר פלייס.

HSBC הובילה את סבב הגיוסים עם השקעה בסך 125 מיליון דולר בתמורה לאחזקות של 10% בבטר פלייס. הדבר מעניק לחברה שווי שוק של 1.25 מיליארד דולר. קווין אדסון, ראש מחלקת מימון הון הסיכון ב-HSBC, יצטרף לדירקטוריון בטר פלייס.

אף כי בטר פלייס, ככל הנראה, תזדקק למימון בסך מיליארדי דולרים נוספים, מדובר בצעד חשוב עבור החברה ועבור אגסי, שייסד את החברה ב-2007. "בטר פלייס היא ניסוי אדיר בתחום שיווק ותדלוק מכוניות, והמשקיעים האלו בטוחים כי מיזם זה יהיה רווחי", אמר רוד לאצ'י, אנליסט דויטשה בנק. "זה אישור פיננסי. כעת אנו זקוקים לראות גם אישור טכני ואישור צרכני".

"זה סבב גיוס די גדול", אמר לאצ'י. "הורשמתי מכך שהצליחו לגייס היקף הון כזה, עוד לפני תחילת תפעול העסק", הוסיף. אגסי ובכירי HSBC הציגו את ההשקעה כהחלטה עסקית, ולא כמאמץ נוסף של הבנק לזכות בתדמית של משקיע בנושאים ירוקים.

בטר פלייס צופה השקה מסחרית ב-2011 בישראל ובדנמרק, אך ההשקעה של HSBC יכולה להפיג מעט את הספקות לגבי הפתרון המורכב והיקר שלה לבעיה המורכבת של הביצה והתרנגולת בתחום המכוניות החשמליות: כיצד גורמים לאנשים לרכוש מכוניות חשמליות ללא התשתיות הדרושות לנסיעה למרחקים גדולים. בטר פלייס מעוניינת לפרוש רשת של תחנות טעינה חשמליות ברחבי המדינות בהן היא תפעל.

בנוסף ל-HSBC, השקיעו בסבב זה מורגן סטנלי אינווסטמנט מנג'מנט, לזאר אסט מנג'מנט, והמשקיעים המקוריים של בטר פלייס, הכוללים משקיעים ישראלים וחברת הון הסיכון הקליפורנית ונטאג'פוינט ונצ'ר פרטנרס. בסך-הכל גייסה בטר פלייס עד כה כ-700 מיליון דולר, בהם 100 מיליון דולר מהחברה לישראל.

לדברי אגסי, הקרנות החדשות יוקדשו למחקר ופיתוח, להשלמת תשתיות החברה בישראל ובדנמרק, ולבסוף להרחבת פעילותה גם לארה"ב, אוסטרליה ומדינות נוספות באירופה.

אגסי מתאר את החברה במונחים מוסריים, של ניסיון להתמודד עם בעיית ההתחממות הגלובלית והצורך בהחלפת הנפט, הגז והפחם במקורות אנרגיה מתחדשים. אגסי, איש שיווק מיומן, חוזה כי ההשקעה החדשה תהווה נקודת מפנה למכוניות החשמליות, כפי שהייתה הנפקת יצרנית הדפדפן נטסקטייפ ב-1995 נקודת מפנה עבור חברות אינטרנט. "הדגמנו כי ניתן לפרוש את הרשת שלנו", אמר אגסי. "אנחנו מוכנים לפריצת דרך, ואין מדינה בעולם שלא צריכה להיפטר מהתלות בנפט".

גם בכירי HSBC הישוו את ההשקעה לענקיות הטכנולוגיה ששינו את פני האינטרנט. "החברה עשויה לשנות את המגזר שלה כפי שגוגל ומיקרוסופט שינו את המגזרים שלהן", אמר אנתוני ברנבאום, ראש מחלקת ההזדמנויות המיוחדות של HSBC.

אך בטרם זה יקרה, על בטר פלייס ומשקיעיה לשכנע את הצרכנים לעזוב את מנועי שריפת הדלק המאפיינים מכוניות למעלה מ-100 שנה, ולזכות בתמיכת יצרניות המכוניות המובילות בעולם. גם בעזרת ההון החדש, זו דרישה לא פשוטה. עד כה, רק רנו הביעה תמיכה פומבית בתוכנית של בטר פלייס, והסכימה לספק מכוניות עם סוללות קלות להחלפה, ולעבוד עם בטר פלייס על-מנת לעמוד ביעד של השקה מסחרית ב-2011.

למרות האתגר, מומחים בענף הרכב אומרים כי המכוניות החשמליות צפויות להגיע בהמוניהן לכבישים בעשור הקרוב. "מה שראינו בשנה האחרונה היא שכל יצרנית מכוניות בעולם הכירה בכך שהמכוניות החשמליות בדרך", אמר לאצ'י. "השאלה היא המהירות, אך בסופו של דבר, לכל יצרנית מכוניות יהיו גם מכוניות חשמליות".

במסגרת התוכנית של בטר פלייס, הצרכנים ירכשו מכוניות חשמליות מיצרניות המכוניות אך יקבלו סוללות מבטר פלייס, וישלמו בהתאם למרחקים שהם נוסעים. התוכנית דורשת אלפי נקודות טעינה, כמו גם תחנות להחלפת סוללות, בהן יד רובוטית תחליף את הסוללה במהירות גדולה יותר מטעינת מיכל דלק. תחנות אלה דרושות כיוון שהסוללות מחזיקות מעמד לכ-160 קילומטרים בלבד, והטעינה נמשכת כ-5 שעות. החלפת סוללות בדרך, תקל על נסיעות ארוכות.

גם התומכים של בטר פלייס בדנמרק הביעו חששות לגבי מוכנות הצרכנים לנטוש את מנוע השריפה לטובת החזון של אגסי, אך לאחר שנה של בדיקה והתייעצות עם תומכים, בכירי HSBC השתכנעו כי מדובר במיזם אפשרי. "הגישה ההתחלתית שלנו הייתה צינית, ונעזרנו בבדיקת מומחים מקיפה", אמר ברנבאום, "ועכשיו אנחנו מעריכים כי בטר פלייס תצליח". הוא הוסיף כי "זוהי אחת ההשקעות הגדולות, החשובות והמשמעויות שביצענו".

תאריך:  25/01/2010   |   עודכן:  25/01/2010
ניו יורק טיימס, טל לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שי אגסי השלים סבב גיוס ענק בסך 350 מיליון דולר
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דר יובל ברנדשטטר
25/01/10 12:24
2
יואב הירוק
25/01/10 14:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היצירה "השחקן" תעבור שיקום לאחר שמבקרת במוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק מעדה ונפלה על היצירה. כך דיווח (יום ב', 25.1.10) ה-CNN. התקרית אירעה ביום שישי. האישה איבדה את שיווי המשקל ונפלה על היצירה הגדולה, שממדיה 1.2 מטר על 1.8 מטר.
25/01/2010  |  מאיה שני  |   חדשות
בלה-פאס בירת בוליביה נרצח בדקירות מטייל ישראלי בן 25, ככל הנראה במהלך התנגדות למעשה שוד. הודעה נמסרה למשפחתו. משרד החוץ פועל מול השלטונות המקומיים להבאת גופת הנרצח לישראל.
25/01/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות
גינדי החזקות היא חברת הבנייה למגורים מספר 1 בישראל. כך עולה מניתוח נתונים שרוכזו (יום ב', 25.1.10) על-ידי News1. החברה מכרה אשתקד, ללא שותפים, יותר דירות מכל חברה אחרת בישראל, כולל שתי הגדולות האחרונות שיכון ובינוי נדל"ן ואפריקה-ישראל. ההכנסה ממכירת הדירות גדולה בגינדי ב-500 מיליון שקל ויותר מזו של המתחרות האחרות, קל וחומר לגבי החברות הבינוניות.
25/01/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
השחקן גרי קולמן נעצר אתמול ובילה את הלילה בתא מעצר במדינת יוטה לאחר שהתקבלה תלונה על תקיפה בביתו בסנטקווין. כך דיווחה (יום א', 25.1.10) סוכנות הידיעות AP על-פי דיווח של הסלט לייק טריביון.
25/01/2010  |  מאיה שני  |   חדשות
מגיעים למשרד אבל "מתים" לחזור למיטה? נרדמים כבר בשעה שמונה מול הטלוויזיה? בקיצור, לא מצליחים להחזיק את העיניים פקוחות? כנראה שיש מה לעשות. הנה 12 גורמים שכיחים לעייפות והדרך לטפל בהם.
25/01/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il