|
פרסום של ידיעות בתחית שנות התשעים. היו זמנים [צילום: לע"מ]
|
|
|
|
|
פוסט. נהנה מהיעלמות 24 דקות [מחלקה ראשונה]
|
|
|
|
מקור ראשון. בעלייה
|
|
|
|
כלכליסט. בירידה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
סקר TGI המודד את החשיפה לאמצעי התקשורת ב-2009 מצביע כי שוק התקשורת בעיתונות הכתובה וברדיו שמר השנה על יציבות, וזאת לאחר שנים שבהן אופיינה מגמה של ירידה. שיעור קריאת עיתונים יומיים עומדת על 59.7%. במרבית העיתונים הבודדים אין שינוי ברמת קריאת העיתון. פערים, אם קיימים, יש בטווח הסטייה הסטטיסטית למעט החינמון "פוסט" מבית הג'רוזלם פוסט, שרשם עלייה מובהקת בין התקופות מ-6.2% בחציון הראשון ל-7.5% בחציון השני.
גם בקריאת עיתונים בסוף השבוע העומדת על 64.1% נשמרת היציבות. בחודש נובמבר החלה הפצתה של מהדורת סוף השבוע של החינמון ישראל היום, אך היא לא נמדדה בסקר זה ותימדד בסקר הבא.
בסיכום נתוני כל שנת 2009 לעומת שנת 2008, אין שוני מובהק ברמת החשיפה הכללית ביום חול העומדת על 60.5% ובסוף שבוע על 64.5% . לעומת זאת, בקרב העיתונים הבודדים, נרשמה במגמה חצי שנתית עלייה מובהקת (3.7%) לישראל היום, מ-23.2% ב-2008 ל-26.9% ב-2009 ולפוסט מ-5% ל-6.2% בהתאמה, עלייה של 1.2%.
מנגד, קיימת ירידה מובהקת לידיעות אחרונות. ביום חול ירדו אחוזי החשיפה של העיתון ב-1.7% ל-34.2. בסופי-שבוע חווה ידיעות ירידה של 0.3% ל-45.9%. במעריב חלה עלייה של 0.6% בלבד בחול, וירידה של 0.2% בסופי-שבוע ל-18.2%. הארץ שומר על יציבות - 7.5% בחול ו-8.5% בסופי-שבוע. עיתון נוסף שרשם עלייה של אחוז בסופי-שבוע הוא מקור ראשון, שהגיע ל-4.2% חשיפה.
בזירת הכלכליים, מבלי לחלק לחול וסופי שבוע, עלייה קלה לגלובס של 0.2% לכדי 4-2.9 אחוז, עלייה לדה-מרקר (היוצא לאור גם כמוסף של עיתון הארץ) של 0.6% לכדי 8.4%. כלכליסט יורד ב-0.6% ל-3.7%.