|
מתוך הפרסומת "הגודל אינו קובע" [צילום: קמפיין Size Doesn´t Matter]
|
|
|
|
|
מה לא יעשו כדי להביא עוד צעירים ארצה? המועצה הקנדית של ישראלים ויהודים (CIJA) הגתה רעיון יצירתי במיוחד כדי לשכנע סטודנטים לבקר במדינה הקטנה במזרח התיכון. בשיתוף עם הפדרציה היהודית וארגון הסטודנטים הילל, הגו את
קמפיין "הגודל אינו קובע".
פרסומת בת 54 שניות מציגה בני זוג במיטה. האישה מביטה לכיוון איברו של הגבר ומתלוננת ש'לא תלך לשם' משום ש"זה קטן מדי". הגבר עונה: "לדעתי זה מקום לסגידה. הוא אולי קטן, אבל הוא החיה את אחד המקומות השוממים ביותר. 'בייבי', זהו גן עדן". לאחר מכן עוברת המצלמה לאזור החשאי, שם נראות מפות ישראל וספרי טיולים. דיווח על כך מסרה (יום ב', 22.2.10) קריסטל גרדיולה באתר היהודי-קנדי שלום לייף.
הבלוגרים כבר מיהרו להתלונן. מייקל לוין כתב באתרו תיקון עולם, כי הפרסומת נעשתה בטעם רע ומסרבת להכיר במורכבות התרבותית המוצעת לתייר בישראל. "אני פשוט המום שישראל השתמשה בהבטחה למין אוראלי ו'לינגו' מיני לפרסם את עצמה".
ניל אונגלריידר מניו-יורק, לעומתו, הכיר בפן ההומוריסטי של הפרסום. עם זאת, גם הוא פיקפק ביעילותה של הפרסומת הנועזת. "קשה להאמין שאפילו צופה אחד יהיה מעוניין לבקר בישראל, או שתהיה לו דעה טובה על ישראל כתוצאה מהפרסום. גם עובד בשנתו הראשונה בחברת פרסום יגיד לך שלקשר בין המדינה שלך לבין איברי גוף אינה הדרך הטובה ביותר למשוך תיירות".
הפרסומת "הגודל אינו קובע" תשודר ב-20 אוניברסיטאות ברחבי קנדה במהלך השבוע הקרוב.