|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

המהירות מן הספק

השוואה בין מחירי האינטרנט של בזק והוט

ההשוואה מראה כי התעריפים דומים ועומדים על כ-100 שקל לחודש, כאשר לכך יש להוסיף תשלום של כ-60 שקל לספקית האינטרנט המשמעות: התייקרות של כ-60% למי שגולש כיום במהירות 2.5 מגה "גלובס" בודק למי זה כדאי והיכן השירות ישים
25/02/2010  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מיכל רז חיימוביץ'  |    |  גלובס  |  תגובות
למי זה כדאי? [צילום: AP]

לפני כחצי שנה השיקה בזק את רשת האינטרנט המהירה שלה, ה-NGN, המגיעה כרגע ל-30 מגה. אחריה הכריזה הוט על רשת ה-UFI עם מהירות של עד 100 מגה. המחירים דומים: 100 שקלים לחודש עבור 10 מגה בבזק ו-12 מגה בהוט, כאשר בשילוב עם ספקית האינטרנט תעמוד ההוצאה הממוצעת ללקוח על 160-175 שקלים בחודש.

עם זאת, כפי שפורסם השבוע במדור זה במסגרת סקר מכון "מותגים", כ-90% מהצרכנים אינם מסוגלים להסביר מה היא רשת מהירה ולמה מתייחסים המונחים UFI או NGN. חלק גדול מהם כלל אינו בטוח אם השדרוג למהירות גבוהה נחוץ לו. משיחה עם הגורמים בענף עולה שאנחנו אומנם נמצאים כעת רק בראשית העידן של הרשת המהירה, אך כלל לא רחוק היום שהמהירויות האלה יהפכו לסטנדרט.

בזק: תשתית 10 מגה - 100 שקל בחודש

לקוחות קיימים ישלמו בשלושת החודשים הראשונים את המחיר שמשלמים כיום, מהחודש הרביעי ישלמו 100 שקלים בחודש. למשל לקוח שמשלם כיום 82 שקלים (למהירות 2.5 מגה) ישלם בממוצע 95 שקלים לחודש במשך שנה.

היות ובזק מנועה (על-ידי הרגולטור) מלספק חבילות משולבות עם Yes, היא מציעה קו טלפון ורשת אינטרנט במחיר המשתלם של 50 שקלים לחודש (כולל 500 דקות שיחה) במסלול לחצי שנה. מהחודש השביעי ישולם מחיר המחירון (100 שקלים לאינטרנט). החבילה מוצעת ללקוחות חדשים בהם נוטשי הוט.

מבצע אחר למשדרגים את מהירות הגלישה כולל זיכוי חודשי של 20 שקלים ברכישת מחשב נייד שבמבצע.

התחייבות: במסגרת מבצעים במסלולי התחייבות המחיר יורד.

דמי הביטול יורדים בכל רבעון: מ-240 שקלים עד 70 שקלים למתנתקים במהלך הרבעון האחרון.

הוט: תשתית 12 מגה - 100 שקל בחודש

החברה מציעה חבילה משולבת (טריפל) הכוללת אינטרנט 12 מגה, כבלים וטלפון ב-300 שקלים לחודש (חבילה הכוללת אינטרנט 2.5 מגה תעלה כ-270 שקלים).

התחייבות: שימו לב לדמי הביטול הדרקוניים של הוט, שתופחים ככל שחולף הזמן: אלה מורכבים מתשלום קבוע ומתשלום עבור כל חודש בו "נהנה" הלקוח מההטבה - 250 שקלים ו-10 שקלים לחודש. בחבילות טריפל דמי הביטול מתייחסים לכל גורם בחבילה בנפרד (אינטרנט, טלוויזיה, טלפון). לדוגמה לקוח שמתנתק אחרי שנה ממסלול טריפל הכולל אינטרנט מהיר, ישלם כ-2,500 שקלים.

המהירות עולה המחיר יורד

הטכנולוגיה אצה קדימה ודוחקת את המהירויות הנמוכות מטה. בבזק אומנם ניתן למצוא אינטרנט במהירות 256 ק"ב, אולם נדמה כי הדבר משמש בעיקר לפרוטוקול. המהירות המירבית בבזק כיום היא 30 מגה.

ממהירות 20 מגה ואילך, מיושמת בבזק טכנולוגיית VDSL - המתקדמת מטכנולוגיית ה-ADSL המוכרת כיום - ולפי יגאל ברקת, מנהל אגף שיווק פרטי בבזק, זו גם הסיבה לקפיצה במחירים: 260 שקלים ל-20 מגה ו-400 שקלים ל-30 מגה - לעומת 100 שקלים למהירות 10 מגה ו-130 שקלים ל-15 מגה - ללא עלות לספק האינטרנט.

בהוט, מהירות 2.5 מגה היא המינימלית. גם "תחנות הביניים" צומצמו והקפיצה מ-2.5 מגה עוברת ל-5 וממנה ל-12. המדרגה הבאה היא מהירות של 100 מגה, אולם זו עדיין נחשבת כגימיק. מספר הלקוחות שמוכנים לשלם 600 שקלים בחודש (בנוסף לכ-600 שקלים לספק האינטרנט) בכדי לגלוש במהירות שיא (שיש הטוענים שלא מגיעה לכדי מיצוי בפועל) - הוא מינורי. "100 מגה היא מהירות שמקדימה את זמנה, וכיום נחשבת למוצר פרימיום שבתוך כמה שנים יהפוך לשמיש עבור מרבית השוק", מדגיש כהן. גם ברקת מדגיש כי מספר הלקוחות לתשתית במהירות של 30 מגה - הוא שולי.

משום שמדובר בטכנולוגיות שונות, מהירות הפריסה של הרשתות שונה: בעוד בזק עוסקת בעבודת "פינצטה" של מתיחת סיבים אופטיים ברחובות לצד הקמת ארונות שירות ברזולוציה של 750 מטר מכל בית, הוט פועלת באמצעות מרכזים החולשים על אזורים נרחבים הכוללים מאות אלפי בתי אב, כאשר לפי כהן, עד סוף השנה מובטחת פריסה ארצית מלאה.

ברקת מעריך שבזק תסיים את הפריסה הארצית במהלך השנים הקרובות.

לבדיקת רלוונטיות הרשתות המתקדמות עבורכם, ניתן להזין מספר טלפון באתר בזק בכדי לבדוק האם הקו מחובר לרשת ה-NGN. מספרי טלפון שהקלדנו באזור תל אביב, כפר-סבא, חיפה ומודיעין התגלו כלא מחוברים.

באתר הוט הבדיקה נעשית לפי הזנת שמות יישובים בהם שירות ה-UFI זמין. לדוגמה השירות אינו זמין לתושבי מודיעין, אלפי מנשה, עומר או נהריה וזמין לתושבי הרצליה, כפר סבא, חיפה, נתניה, תל אביב או קיבוץ מעגן מיכאל.

התחרות מתמקדת בחבילות משולבות

שילוב שירותים של ספק ותשתית כחבילה אחת (בנדל) עשויים להוזיל את העלויות - אולם לא בהכרח. המחיר לחבילה משולבת הכוללת ספק ותשתית של בזק (10 מגה) הוא כ-150 שקלים וכ-175 שקלים לחבילה משולבת עם הוט (12 מגה).

ההתחייבות בחבילות אלה היא לשתי חברות: בזק או הוט ולספק האינטרנט, כך שבמקרה של הינתקות - שימו לב לקנס יציאה כפול.

מי זקוק למהירויות של 10 מגה ויותר?

"הדור שגדל היום הוא דור של צרכני מדיה אינטרנטית עשירה הכוללת יישומי וידאו וקול במספר ערוצים במקביל, כך שעבור כמות המידע הזורם למחשב נדרש צינור רחב. לרבים מהצרכנים האלה מהירויות של 10-15 מגה לא תמיד יספיקו", מסביר גל מור, בעלים ומייסד של הבלוג "חורים ברשת". עם זאת, עבור הגולשים הנוהגים למשוך מיילים ולעיין באתרים, מהירויות בסיסיות יספיקו. מהירויות גבוהות לא ישפיעו על חוויית הגלישה שלהם".

מור מסביר שככל שהצפייה בטלוויזיה באינטרנט הופכת נפוצה, גדל הצורך במהירות גבוהה: "ההפרדה בין פעילויות המדיה הביתיות מטשטשת, לצד מימוש טלפון באמצעות האינטרנט מתחזק מאוד תחום הצפייה בטלוויזיה באמצעות האינטרנט. עבור הגולשים הצעירים הרגלי השימוש האלה הופכים למובנים מאליהם".

צרכנים פוטנציאליים אחרים למהירויות הגבוהות הם אלה המחזיקים בביתם 3 ו-4 מחשבים. המהירויות הגבוהות ישפרו את חווית הגלישה לכל המשתמשים בבית. לפי נתוני בזק 25% מבתי האב מחזיקים בביתם 3 מחשבים ויותר וליותר מ-50% מהלקוחות המחוברים לתשתית בזק יש שני מחשבים.

איך יבוא לידי ביטוי בפועל שיפור ביכולות הגלישה עם שדרוג המהירות?

"הדגש הוא על צפייה בתכני וידאו באיכות גבוהה יותר לצד היכולות לעבוד עם כמה יישומים במקביל".

"כדאי לעשות את הפרדה בין מהירות הגלישה המוצהרת על-ידי הספקים ומהירות הגלישה בפועל", מציע מור. באתרים דוגמת www.speedtest.net, תוכלו לבדוק האם אתם גולשים במהירות המובטחת. מור מוסיף כי חוויית הגלישה בין שתי הטכנולוגיות - של בזק והוט - אינה שונה מהותית. "בעבר הייתה בכבלים בעיה של מסת גולשים שהעמיסו על המהירות בפועל, אולם כיום חוויית הגלישה דומה בין השתיים".

ספקיות: מ-60 שקל לחודש

לצד תשלום קבוע עבור תשתית לבזק או להוט, גם אם במסגרת חבילות משולבות, יש לקחת בחשבון את התשלום לספק האינטרנט. המחיר ל-10/12 מגה מתחיל בכ-60 שקלים בממוצע בהתאם לתקופת ההתחייבות (שנה או שנה וחצי). יש לציין כי גם אם אתם מצויים במסגרת תוכנית בהתחייבות - שדרוג המהירות אצל אותו ספק אינה גוררת קנסות יציאה אולם תתחיל את ההתחייבות מחדש.

שיטת התמחור של הספקיות עלולה לבלבל: חלקן מציעות מחיר נמוך לחודשים הראשונים, המתייקר לאחר תקופה מסוימת. לכן חשוב לשקלל את המחיר לאורך תקופת ההתחייבות. לדוגמה: ב-012 סמייל המחיר לשנה הראשונה עבור מהירות 10 מגה הוא כ-45 שקלים, ובחצי שנה שאחר כך המחיר הוא 95 שקלים לחודש: ממוצע חודשי של 62 שקלים. גם ב-012 סמייל המחיר מדורג: המחיר בחצי השנה הראשונה ל-12 מגה הוא 37.50 שקלים, ואחר-כך עולה ל-75 שקלים. מחיר ממוצע לחודש, 62.50 שקלים. יצוין כי המחירים הנמוכים הן למהירות 10 מגה והן ל-12 מגה נמצאו ב-012 סמייל.

מהו ההפרש עבור השדרוג? מנויים לחבילה של 2.5 מגה בבזק למשל משלמים כיום כ-80 שקל עבור התשתית וכ-50 שקל לספק האינטרנט, סה"כ 130 שקלים. שדרוג למהירות 10 מגה יעלה את המחיר החודשי לכ-160 שקלים (הפרש של 360 שקלים בשנה).

למשדרגים למהירויות מ-20 מגה ואילך, שימו לב לקפיצה במחיר: 20 מגה ב-230-260 שקלים לחודש, 30 מגה ב-350-400 שקלים לחודש ו-100 מגה ב-600-650 שקלים לחודש.

עיקרי הדברים:

התשלום הכולל על מהירות 10/12 מגה לבזק/הוט ולספקית האינטרנט עומד בממוצע על 160-175 שקלים בחודש.

בקרב הספקיות, המחירים הנמוכים הן למהירות 10 מגה והן ל-12 מגה נמצאו ב-012 סמייל.

לקוח שמתנתק מהוט אחרי שנה ממסלול טריפל הכולל אינטרנט מהיר ישלם כ-2,500 שקלים.

שיטת התמחור של הספקיות ובזק עלולה לבלבל: לעיתים מוצע מחיר נמוך לחודשים הראשונים, המתייקר לאחר תקופה מסוימת.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  25/02/2010   |   עודכן:  25/02/2010
מיכל רז חיימוביץ'
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השוואה בין מחירי האינטרנט של בזק והוט
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אני מכאן
26/02/10 10:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קבוצת חג'ג' וענבל אור יחלו לאחר פורים במכירת דירות במגדלים החדשים, בני 486 דירות, בדרך בגין בתל אביב. משרד המכירות יפתח ביום ג' (2.3.10) בבוקר בגני התערוכה בתל אביב, ויהיה פתוח שישה ימים. המכירה תהיה פתוחה לכל, ובניגוד לפרסומים קודמים, לא תוגבל לצעירים או זכאים. תב"ע אינה מאפשרה הגבלה כזו, ואפליה על-רקע גיל או מצב משפחתי מנוגדת לחוק.
25/02/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
הרווח הנקי של בנק דיסקונט למשכנתאות גדל ב-9.4% בשנת 2009 והסתכם בכ-31 מיליון ש"ח, לעומת כ-28.4 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה (יום ה', 25.2.10) מפרסום דוחותיו הרבעוניים של הבנק.
25/02/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
האם אמנות משקפת את החיים? רבים יענו כי שוק האמנות הוא ברומטר מצוין לאקלים הכלכלי. לכן, אין זו הפתעה שנתונים שפורסמו על-ידי Artprice (חברה העוקבת אחרי מחירי יצירות אמנות הנמכרים במכירות פומביות ברחבי העולם) העידו כי שנת 2009 הייתה שנה גרועה למכירות הפומביות.
25/02/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
המטוס השלישי מדגם בואינג 787 "דרימליינר" הצטרף אתמול (ד', 24.2.10) לתוכנית טיסות הניסוי של החברה. המטוס, שסימונו ZA004, המריא אתמול בשעה 11:43 משדה התעופה פיין פילד הממוקם בעיר אוורט שבמדינת וושינגטון בארה"ב.
25/02/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
השחקן צ'ארלי שין נכנס למכון גמילה וייעדר בתקופה הקרובה מצילומי הסדרה הקומית "שני גברים וחצי". הפקת התוכנית הושעתה באופן זמני בשל כך. "רשת סי-בי-אס, האחים וורנר ויוצר הסדרה צ'אק לור תומכים בהחלטה של צ'ארלי שין להתחיל גמילה מבחירה במכון מיוחד לטיפול בבעיות התמכרות. אנחנו מאחלים לו הצלחה בטיפול בבעיה שלו", נכתב בהודעה משולשת מצד שלושת הגורמים המפיקים את התוכנית.
25/02/2010  |  רותה קופפר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
מתן כהנא
מתן כהנא
הכי קל בעולם זה לספר לעצמך כל מיני סיפורים על ההוא שהטעה אותך, וההוא שהיה אמור להתריע, או אולי אפילו הרגיע אותך, והכי קל להגיד שאתה בעצם עשית כל מה שאתה יכול כדי להתכונן לתרחיש הכי...
קיבוץ בארי [צילום: צפריר אביוב/AP]
לאוניד (ליאון) גרשוביץ
חשוב להבין ולהפנים - כי מדובר לא רק בדמיון (עד כדי זיהוי) אלא בהשפעה ממשית של האידיאולוגיה הנאצית על העולם הרעיוני של המזרח התיכון בכלל, ועל האידאולוגיה הפלשתינית מיסודה בפרט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il