|
דומיננטיות מוחלטת בשוק הרשתות החברתיות. פייסבוק [צילום: AP]
|
|
|
|
|
פייסבוק תהיה בקרוב הרשת החברתית הגדולה בכל מדינה בעולם, חוץ מאשר במדינות כמו ברזיל, רוסיה, הודו, סין ויפן. כך עולה (יום ה', 11.3.10) מהערכה שפרסמה חברת המחקר והייעוץ גרטנר, העוסקת בתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת.
גרטנר צופה כי עד סוף 2010 תמנה הרשת החברתית של פייסבוק כ-600 מיליון חברים. בגרטנר טוענים כי משווקים ומחלקות ניהול קשרי לקוחות יצטרכו להעביר את המיקוד ממספר גדול של רשתות חברתיות קיימות לשלוש או לארבע רשתות שישלטו בשפות ספציפיות.
אד תומפסון, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר, אמר כי עבור מרבית הארגונים, הדרך ההגיונית ביותר לבידול עסקי היא ליצור חוויית לקוח טובה, ולאו-דווקא לספק עלות נמוכה או שירותים ומוצרים חדשניים יותר. יחד עם זאת, הוא הסביר כי חשוב שתהיה לארגון הבנה טובה שעליה יוכל לבסס יוזמות ממוקדות-לקוח בהן כן כדאי לו להשקיע, כאשר על-מנת להשיג הבנה כזו יידרש שיתוף פעולה בין המחלקות השונות בארגון.
על-פי תחזית גרטנר, עד סוף 2010 ייוותרו תקציבי השיווק ללא שינוי ביותר מ-90% מהחברות, למרות החזרה לצמיחה, ויותר מ-80% מצמיחת שוק היישומים החברתיים יתמקדו בשימוש עסקי לשיפור קשרי לקוחות, ולא בשיפור שיתוף הפעולה בתוך הארגון. עד סוף 2011, חוזה החברה כי יותר מ-90% ממסעי הפרסום והשיווק בחברות ה-Fortune 1000 יכללו שיווק מקוון.