בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
רק אחד במשרד התחבורה מקבל תלונות מנוסעי הרכבת
|
משרד התחבורה לא קבע אמות מידה לרמת השירות, לטיב השירות ולזמינותו לנוסע, ועיצומים שיינקטו נגד הרכבת במקרים של אי-עמידה בתקנים ● הרכבת לא הצליחה לעמוד ברמה נאותה של שירות לנוסע: הועלה כי יש צפיפות רבה בקרונות בשעות השיא, איחורים ניכרים של רכבות בשעות אלה וביטולי נסיעות
|
רכבת. אין פיקוח נאות מצד משרד התחבורה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
האם גם הפעם יזרקו במשרד התחבורה את דוח מבקר המדינה לפח? מדוח קודם של משרד המבקר משנת 2005, שעסק בשירות לנוסע ברכבת, בחרו במשרד התחבורה פשוט להתעלם. המבקר מיכה לינדנשטראוס כתב כי הוא רואה זאת בחומרה. בחודשים אפריל-יולי 2009, התקופה בה משמש ח"כ ישראל כ"ץ בתפקיד שר התחבורה, בדק משרד מבקר המדינה שוב את השירות הניתן מדי יום למיליוני נוסעים. הוא מצא כי אדם אחד בלבד במשרד התחבורה מופקד על הטיפול בתלונות הנוסעים, וגם הוא מסתפק בתשובות כלליות של הרכבת. ממצאים נוספים: - למרות ההבטחות שנתן, טרם עשה משרד התחבורה את התיקון החקיקתי הדרוש בפקודת מסילות הברזל, שנועד להתאים לשינוי במעמדה של הרכבת כחברה ממשלתית.
- משרד התחבורה לא פיקח על תפעול הרכבת, על רמת השירות בה, זמינות השירות וטיבו, ולא ביצע בקרה תפעולית על פעילות הרכבת כפי שהוא עושה בנוגע לאוטובוסים.
- הוא לא גיבש אמות מידה לרמת השירות, לטיב השירות ולזמינות השירות לנוסע ולא קבע עיצומים בגין אי-עמידת הרכבת בכללים מזעריים של השירות לנוסע, כפי שמקובל ביחסים בין המשרד לחברות האוטובוסים. גם הרכבת לא קבעה כללים לרמת השירות בה.
- בהסכם הסובסידיה שנחתם באוקטובר 2005 לא נקבע שיעור הגידול המתוכנן במספר הנוסעים בכל שנה, וקבלת מלוא הסובסידיה לא הותנתה בעמידת הרכבת בגידול החזוי במספר הנוסעים לשנים 2010-2004.
- הרכבת לא עמדה בלוח הזמנים שלה, בייחוד בשעות השיא בבוקר. לדוגמה, בחודשים ינואר-מאי 2009 היה הדיוק הממוצע בשעות השיא בבוקר 62.7%, וזאת גם למרות שזמני הנסיעה הוארכו. הנפגעים מכך הם, בין היתר, נוסעים הנמצאים בדרכם לעבודה.
- הרכבת לא הגדירה בנוהל פנימי את נושא הנגישות לנכים אל תחנת הרכבת ובתוך התחנה.
- צוותי עבודה משותפים לתיאום הגעת אוטובוסים במועדי הגעת הרכבות לתחנה ומהתחנה ליישובי הסביבה, לא פעלו ממועד ההחלטה על הקמתם בשנת 2006 ועד תחילת 2009. בכלל, נושא שילוב מועדי ההגעה של הרכבת והתחבורה הציבורית באוטובוסים לא קודם בתקופה זו.
- סקר תחנות שהכינה הרכבת ביוני 2008 העלה, בין היתר, כי תדירות האוטובוסים מתחנת הרכבת בבנימינה לאור עקיבא ומתחנת עד הלום לאשדוד נמוכה מאוד, וכי מתחנת בנימינה לקיסריה אין שירות אוטובוסים כלל. בכל התחנות שנבדקו בסקר שנערך היה מחסור במקומות חניה מוסדרים. הביקורת העלתה כי בתחנות מודיעין, נתניה ולוד יש מחסור ניכר במקומות חניה מוסדרים.
- עד מועד סיום הביקורת לא הקים משרד התחבורה מרכז מידע ארצי ובו נתונים על קווי האוטובוסים של המפעילים השונים אל תחנות הרכבת ברחבי המדינה ומתחנות הרכבת לערים וליישובים הקרובים אליהן.
- המידע על שינוי ברציף הגעתה של הרכבת או על איחורים הניתן באמצעות כריזה או לוח אלקטרוני לא היה מלא ומעודכן. הועלו מקרים שבהם מידע על רכבות העומדות להיכנס לתחנה לא עודכן או עודכן באיחור.
- ברציפי התחנות הרצליה, בית יהושע, בנימינה, חדרה, חיפה מרכז השמונה, לוד ובית שמש לא היה לוח אלקטרוני, והמידע על הרכבות העומדות להגיע ניתן בקופת הכרטיסים או במערכת הכריזה בלבד.
- הרכבת לא הכינה נוהל טיפול בתלונות הציבור הקובע את סדרי הטיפול בכל תלונה, סמכויות המטפלים בתלונות, אופן הטיפול והדיווחים הנדרשים בנושא התלונות. נמצא כי התשובות למתלוננים לא הבהירו מה הן הפעולות שהרכבת נקטה על-מנת לשפר את הטעון שיפור, ובתלונה אישית נגד עובד - אלו צעדים היא נקטה כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.
דוח המבקר קובע כי יש לבצע פיקוח ובקרה הדוקים יותר של משרד התחבורה גם בתחומי זמינות השירות וטיבו, כדי לשפר את השירות ובכך לקדם את המטרות שבהפעלת הרכבת דהיינו; חיסכון בשעות עבודה בדרך של קיצור פקקי תנועה, צמצום תאונות הדרכים, צמצום הפגיעה באיכות הסביבה וכד'. על משרד התחבורה גם לקדם ולזרז את תיקון פקודת מסילות הברזל.
|
תאריך:
|
11/05/2010
|
|
|
עודכן:
|
11/06/2010
|
|
עידן יוסף
|
רק אחד במשרד התחבורה מקבל תלונות מנוסעי הרכבת
|
|
אם אתם מקווים שרוני לוי יכבוש את רומניה, כנראה שלא תשמחו לקרוא את הידיעה הבאה. המאמן הישראלי ראה הערב (שלישי) את קבוצתו, אוניראה, מסיימת ב-0:0 בחוץ מול ביסטריצה ומאבדת נקודות חשובות במאבק על האליפות מול קלוז'. בעקבות הניצחון של המוליכה 2:3 אמש, הפער בין השתיים עומד על שלוש נקודות כאשר נותרו עוד שני מחזורים לסיום העונה. לוי צפה במשחק אגרסיבי מצד שחקני המארחת, שממוקמת עשירית בליגה.
|
|
|
עכשיו זה סופי. ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הודיע (יום ג', 11.5.10) כי החליט להגיש את התפטרותו למלכה אליזבת'. זמן קצר לאחר שבראון הודיע על התפטרותו, הגיע מנהיג השמרנים דיוויד קמרון לארמון בקינגהאם בלונדון ושם הטילה עליו המלכה את מלאכת הרכבת הממשלה. "בכוונתי להקים קואליציה רחבה המורכבת מהשמרנים והליברל-דמוקרטים", הצהיר ראש הממשלה הטרי, "אני מאמין שזו הדרך הנכונה לחזק את המדינה".
|
|
|
ביהמ"ש העליון דחה את בקשתו של מרגל האטום מרדכי ואנונו שהגיש ערעור על פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי בירושלים, שדן אותו לשלושה חודשי מאסר בפועל בגין שורת הפרות של צווים. הצווים הוצאו לפני ארבע שנים נגד ואנונו ואסרו עליו ליצור קשר עם עיתונאים ועם אזרחים זרים.
|
|
|
גמר הליגה האירופית הראשון בהיסטוריה ייערך מחר (רביעי) באיצטדיון נורדבנק ארנה שבהמבורג, כאשר אתלטיקו מדריד תפגוש את פולהאם הלונדונית. הספרדים חוזרים לגמר יבשתי ראשון מאז 1986, אז הפסידו לדינמו קייב את גביע המחזיקות. לקוטג'רס זהו הגמר הראשון אי פעם בזירה.
|
|
|
דרגוסלאב יבריץ', שוער מכבי פ"ת בעונה החולפת, חתם היום (שלישי) לשנה עם אופציה לאחת נוספת באומוניה ניקוסיה הקפריסאית. המונטנגרי בן ה-35 יחבור בניקוסיה ליובל שפונגין, חברו לשעבר במכבי ת"א, שכבר סיכם לפני כחודשיים את תנאיו במועדון. במכבי פ"ת קיבלו בהלם את הבשורה, זאת מאחר שיבריץ' לקח חלק חשוב בהבאת הקבוצה לפלייאוף האמצעי והיה מוערך מאוד על ידי המאמן פרדי דוד. כזכור, המונטנגרי הגיע באמצע העונה במקומו של אוהד כהן והפגין יכולת מצויינת ב-18 המשחקים שבהם הספיק ליטול חלק.
לטענת אנשי הקבוצה, הסיבה להחלטתו לעזוב היא כספית. יבריץ' לא הסכים להאריך את חוזהו תמורת שכר של 100 אלף יורו לעונה, ועל פי המלאבסים דרש שכר כפול. בלית ברירה, פרדי דוד ייאלץ למצוא שוער חדש לעונה הבאה.
בנוסף, אומוניה ניקוסיה מתעניינת גם בקשר הסרבי של מכבי פ"ת, נבוייסה מרינקוביץ', וצפויה לפנות אליו בימים הקרובים.
|
|
|
|
|
|
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום מעין שקיעה לתוך אפתיה
|
|
|
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
|
|
|
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|