לראשונה בישראל הוקמה קבוצת אשקולות למתן כלל השירותים הנדרשים לניהול וביצוע קמפיינים. את הקבוצה מרכיבות חברות מובילות בישראל בתחום התקשורת והתדמית: בן-אור תקשורת - ייעוץ תקשורת ואסטרטגיה פוליטית, טיימינג - קמפיינים תקשורתיים, מאגר מוחות - מכון מחקר וייעוץ בינתחומי, קווים - מערכות לתקשורת תדמיתית, שיווק פרסום ויחסי ציבור וקומטק - קונגרסים ואירועים מיוחדים.
אשקולות מבשרת על תחילתה של גישה חדשה, אמריקנית במהותה, המחלקת את הטיפול המקצועי לשלושה שלבים: קדם-קמפיין, קמפיין ופוסט קמפיין (אחרי הבחירות). בכוונת הקבוצה להדגיש את האחריות המקצועית והמחוייבות למועמד ויישובו גם לטווח הבינוני והארוך.
אוריאלה בן-צבי, אשר הייתה בצוות הפוליטי של הנשיא האמריקני לשעבר ביל קלינטון וסגנו אל גור, יזמה את החבירה של כל החברות לקבוצה אחת: "זיהינו את הצורך במערכת הבחירות המתקרבת, ובקמפיינים ציבוריים בכלל, לאפשר מתן שירותים מקצועיים ממשקיים תחת קורת גג אחת.
הרעיון המרכזי, אותו כדאי לאמץ מהגישה האמריקנית, הוא שצוות הקמפיין מלווה את המועמד גם לאחר נצחונו בבחירות. ניתן לומר שברוב הרשויות המקומיות בישראל עדיין לא הטמיעו את חיוניות השירות התדמיתי, בניית מאגרי מידע וסקרים ייעודיים במשולב עם פרסום ויחסי ציבור".
אשקולות הוקמה כדי לספק מענה כולל לכל השירותים הנדרשים במערכת הבחירות ואחריה, בין היתר: ייעוץ אסטרטגי, פוליטי ותקשורתי, עיצוב החזון, מצע ומערכות מסרים, התמחות מגזרית, ניהול קמפיינים בשטח, תכנון ופיקוח יום הבחירות, ייעוץ משפטי וחשבונאי. המטרה העיקרית לטפח תדמית מחוללת גאווה הקושרת בין המועמד לרשות ולציבור הבוחרים.
לקבוצה ניסיון רב ושורה ארוכה של ניצחונות, בין השאר בבאר שבע, תל אביב, מבשרת ציון, גבעתיים, רחובות, חדרה, כמו גם בבחירות הארציות ועוד.
פרופ' יצחק כ"ץ, מכותבי הספר "גיבור מקומי" ומנכ"ל מאגר מוחות מסביר: "בתחרות המוניציפלית מגיעים לקו הגמר 'הדוגמן' ו'המקצוען'. הניסיון מלמד כי במקרים רבים 'הדוגמן' הוא המנצח ולא 'המקצוען' - עובדה אשר מוכיחה את חשיבות הנושא התדמיתי והתקשורתי בקמפיינים, בעיקר בעידן תקשורת ההמונים".