הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל) במשרד הפנים החליטה (יום ב', 26.7.10) לקדם תכנית לשדרוג כביש מס' 4 בקטע שבין מחלף רעננה דרום למחלף חדרה (תת"ל 43). הוועדה החליטה לאשר פרסום הודעה בדבר הכנת התכנית וקבעה תנאים מגבילים למתן היתרי בנייה בתחום התכנית לחצי שנה בלבד.
במסגרת התכנית יבוצע שדרוג של קטע כביש 4 באזור השרון שאורכו כ 34 ק"מ, בקטע שבין מחלף רעננה דרום למחלף נחל חדרה, כחלק ממדיניות משרד הפנים להתוויה ושדרוג מערך הדרכים במרכז הארץ (כביש 531 ומסילת השרון, כביש 2, מסילה מזרחית), אשר נועדו לשפר את זרימת התנועה בין אזור השרון והערים רעננה כפר סבא בדרום, חדרה בצפון ונתניה במערב - ומטרופולין תל אביב והמרכז.
מטרת התכנית לשפר את זרימת התנועה ואת בטיחות הנסיעה ולהפחית את עומסי התנועה באמצעות הגדלת הקיבולת ושיפור רמת השירות של הדרך. שיפורים אלה יושגו על ידי הוספת נתיבים, ביטול צמתים ותכנון מחלפים והפרדות מפלסיות בכניסות ליישובים, שיתרמו לשיפור בטיחות הנסיעה.
התכנית בוחנת תכנון מחלפים ומפרידנים בצמתים הראשיים ובכניסות ליישובים, המחלפים החדשים העיקריים שייבחנו בתכנית הם: רעננה מרכז, הדרים, דרור, אילנות/קדימה, השרון, העוגן, חפר, אזור תעשייה עמק חפר, יער (כביש מס' 9), מחלפים בתחום העיר חדרה.
הועדה שמעה שורה ארוכה של הערות על ידי גורמים ורשויות באזור והוסיפה הערות משלה. חבריה החליטו לבחון מחדש את מערכי הנגישויות לישובים בסביבה, היקף המחלפים וצמצום הפגיעה הסביבתית והנופית. לנוכח ההערות הרבות החליטה הועדה להגביל את תקופת הפרסום לחצי שנה בלבד, והטילה על החברה הלאומית לדרכים להשלים את כל התיקונים והתיאומים הנדרשים בהתאם להחלטה.
בהחלטתה ציינה כי במסגרת התכנון יינתן מענה לאמצעי תחבורה נוספים ברצועת הדרך כמו תחבורה ציבורית לסוגיה ושבילי אופניים.
הצורך בשדרוג הכביש והתכנון הראשוני לשדרוגו הוצגו במסגרת ישיבה רבת משתתפים, לרבות נציגי היישובים הסמוכים לדרך, שהתקיימה באולם הישיבות של המועצה האזורית לב השרון וסיור שנערך בתוואי הדרך המתוכננת, בינואר 2010.