במהלך החודשים האחרונים מדווחים מספר בעלי עסקים על גידול במספר הפניות של עמותו, ארגונים, בתי תמחוי גופות גמ"ח (גמילות חסדים) ופניות אישיות של מובטלים ומשפחות נצרכות, לסייע במצוקה הכלכלית הקשה.
לדברי חיות יוגב, מנהלת בגיר ישראל: "במהלך החודשיים האחרונים הייתה עלייה של עשרות אחוזים בפניות של חתנים ממשפחות מצוקה לתרומה של חליפות עבורם ועבור ההורים. בעבר הגיעו לחברה לא יותר מ-10 שכאלו פניות בחודש, והן היו ממגזרים שונים".
ראובן גרוס, בעליה של חברת 'רם-חן חניונים' אומר, כי במהלך החודשיים האחרונים חל גידול של שלמעלה מ-100% בכמות הפניות לסיוע כלכלי למשפחות במצוקה. "חלק גדול מהפניות היו לסיוע במימון לטיפול רפואי אך היו גם פניות לסיוע ברכישת ציוד וביגוד לתלמידים, שמלות כלה וסיוע ברכישת מזון", מוסיף גרוס.
מאיר ארנון, מנכ"ל חברת 'וולקן מצברים' מציין שאם בעבר הפניות שהגיעו לחברה היו לסיוע כלכלי מצד עמותות וארגוני סעד, במהלך השבועות האחרונים הגיעו פניות רבות גם מצד משפחות ואנשים פרטיים (במיוחד באזור הצפון) לסיוע כספי דחוף לצרכי היום יום. כואב מאוד שחלק מהפניות היו גם לסיוע של עשרות שקלים בודדים.
אהרון גל, סמנכ"ל חברת טרלידור מציין, שלאחרונה מתחזקת תופעה חדשה של פניות אישיות טלפוניות מידי יום של אנשים פרטיים המבקשים סיוע בכל צורה שהיא. "יש אפילו כאלה שמבקשים לעבוד בכל עבודה שיש. פרט לפניות להנהלת החברה ישנם גם פניות למפעלי החברה ולסניפי החברה בכל רחבי הארץ", אומר גל. גל מציין עוד, כי אם בעבר היו פניות מסודרות מטעם ארגונים ומוסדות צדקה כיום ישנם פניות אישיות של אנשים פרטיים המבקשים עזרה. החברה מנסה לסייע גם בבקשות לעבודה על-ידי העסקה זמנית.
אנשי עסקים ומנכ"לים נוספים ציינו שמורגשת עלייה של 1/3 בפניות לעזרה לנזקקים או למשפחות במצוקה כלכלית, אך לא היו מעוניינים להיחשף תקשורתית בעניין זה.